Bakan
Arslan, yaptığı açıklamada Yavuz Sultan Selim Köprüsü bağlantı yollarının
tamamlanmasıyla trafikte yoğunluğun azalacağını ifade ederken bu yatırımların
2018 sonunda tamamlanacağını belirtti.
Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, İstanbul’da Yavuz Sultan Selim
Köprüsü’nden geçişler olmasına rağmen yoğun trafiğin bağlantı yollarının henüz
tamamlanmamasından kaynaklandığını belirtti. Bakan Arslan’ın bu yatırımların
tamamlanması için işaret ettiği tarih ise 2018 sonu.
CLK
Enerji’nin Çağrı Merkezi açılışında konuşan Bakan Arslan altyapı
yatırımlarından telekom sektörüne birçok konuda soruları yanıtladı.
OGS
gibi HGS’lerde de kredi kartı sisteminin hayata geçmesinin nispeten trafikte
olumlu etkisinin görüldüğünü belirten Bakan Arslan “215 kilometrelik bağlantı
yolları projesi var. Odayeri’nden Çatalca’ya kadar olan 2×3 şeritli devlet
yolumuz yapılıyor. Standardını yükseltiyoruz. 2017 sonunda bitecek. 3.
havalimanının oradan Kınalı’ya giden yap-işletdevret modeliyle ihalesini
yaptığımız Kuzey Marmara Otoyolu’nun Avrupa yakası 2018 sonunda bitecek.
Anadolu yakasında ise çok daha uzun olan Akyazı’ya kadarki bölüm yine eşzamanlı
tamamlanacak” diye konuştu. Arslan, özellikle OGS ve HGS’de otomatik geçişi
sağlayacak Mahmutbey Gişeleri’nde olumsuzlukların ortadan kalkacağını belirtti.
Bakan Arslan bu bölgede asıl rahatlamanın ise raylı sistem çalışmasından sonra
yaşanacağını ifade etti.
Arslan
raylı sistemle ilgili gelişmeleri şöyle aktardı: “Biz Marmaray projesindeki
banliyö hatlarını 2018 yılında bitiriyoruz. Kazlıçeşme’den Halkalı’ya kadar,
Anadolu yakasında Ayrılıkçeşme’den Gebze’ye kadar olan kısım 2018 yılında
bitecek. Eski banliyö hattı tamamen iptal edildi. Onun yerine yeni 2 yüzeysel
metro standardında hat getiriliyor. Ayrıca 3’üncü bir hat da yanında tamamen
ana hat trenleri için yapılıyor. Yüzeysel metro peronlarıyla ana hat
trenlerinin peronları da ayrı. Ana hat trenlerini yüksek hızlı tren yolcuları
kullanacak. Gece özellikle, Marmaray’ı yük trenleri kullanacak. Bu beklediğimiz
yükü karşılamak için Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerindeki hattı bitirmemiz
lazım. Gebze’den başlayarak Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden 3.
havalimanına oradan Halkalı’ya ve Avrupa’ya giden ana hatta bağlanacak olan
demiryolu ihalesine de çıkacağız. Bu hat Halkalı-Kapıkule’ye bağlanmış olacak.
Diğer taraftan biraz daha uzun vadede ise, Köseköy İzmit Gebze’yi
düşündüğünüzde, bu hattın bu yükü kaldırmayacağını düşünüyoruz. O zaman da
Akyazı’dan Gebze’ye bağlanacak ikinci hatla yeni bir bağlantı yapacağız.
Gebze-Yavuz Sultan Selim- Halkalı bağlantısını bu yıl içinde ihaleye çıkmayı
hedefliyoruz. Böylece hattı 3 yıl içinde bitirmiş olacağız. Bu Bakü-Tiflis-Kars
hattından gelecek ilave yükü karşılayabilelim. Şu an banliyö hatları çalışmadığı
için Derince veya Bandırma’dan biz tren ferileriyle yükü Tekirdağ’a bağlıyoruz.
Yük hareketi arttıkça bu yetersiz kalacak. Gebze-Halkalı banliyö hattı
eşzamanlı bitecek.”
‘HER
İKİ KÖPRÜDE GEÇİŞ ÜCRETLERİ ÇOK DÜŞÜK’
Bakan
Arslan, Yavuz Sultan Selim ve Osmangazi köprülerindeki geçiş ücretlerinin
yüksek olduğu eleştirilerine ise şu yanıtı verdi: “Her iki köprü de dünyadaki
benzerleri ile karşılaştırıldığında hatta o ülkelerin gelirlerine de
bakıldığında düşük sayılır. Ayrıca 15 Temmuz Şehitler Köprüsü ve Fatih Sultan
Mehmet’te de ücretler çok düşük.”
İŞTE
EK 500 TL CEZANIN NEDENİ: ‘1.5 AYDA 10.500 ARAÇ FSM’DEN KAÇAK GEÇTİ’
Yarından
itibaren Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden kaçak geçen araçlara hali hazırda
kesilen 92 lira para cezasına ek olarak 6001 sayılı kanunun verdiği yetkiyle
500 TL de idari para cezası kesilecek.
Yavuz
Sultan Selim Köprüsü’nün açılışından bu yana geçen 1,5 aylık sürede 10 bin 500
kamyon ve ağır vasıtanın Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden (FSM) kaçak olarak
geçtiğini belirten Arslan, “Vatandaşımızın bilmedikleri bir şey var. Elimizde
mevcut müeyyideleri uygularsak canları çok yanacak. Sonunda yine kapımıza
gelecekler. Biz vatandaşımızın üzülmesini istemiyoruz, kurallara uymalarını
bekliyoruz” dedi.
Toplamda
592 TL’lik cezanın yanı sıra Arslan, bu araçları kullanan sürücülerin
ehliyetlerinden de her geçişte 20 puan silineceğini hatırlattı. Aynı
uygulamanın yabancı plakalı araçlar için de geçerli olacağını ifade eden Bakan
Arslan, bu sürücülerin de cezalarını Türkiye’den çıkarken gümrük kapılarında
ödeyeceğini yoksa çıkışlarına izin verilmeyeceğini söyledi.
‘ÇANAKKALE
KÖPRÜSÜ İHALESİ BU AY YAPILIR’
Çanakkale
1915 Köprüsü ile ilgili imzaların tamamlandığını ekim yani bu ay içerisinde
ihale için ilana çıkılacağını belirten Bakan Ahmet Arslan, köprü ile ilgili
2017 Ocak ayı ortası veya ikinci yarısında ihale tekliflerini alacaklarını, 18
Mart 2017 tarihinde de temel atmayı hedeflediklerini kaydetti.
Çanakkale
1915 Köprüsü’nün 2023 metre ayak açıklığı ile dünyada şu an birinci olan ve
ayakları arası 1991 metre olan Japonya’daki Akashi Köprüsü’nü geçip birinciliğe
oturacağını belirten Ahmet Arslan, köprüde demiryolu olmayacağını söyledi.
Çanakkale 1915 Köprüsü’nün hayata geçmesiyle bağlantı yollarıyla birlikte deniz
etrafında bir ring hattının doğacağını anlattı. Bu durumun mal ve yük taşıma
trafiğini de olumlu yönde etkileyeceğini ifade eden Arslan, Çanakkale 1915
Köprüsü hayata geçtiğinde halen uygulanan köprü geçişlerine benzer
ücretlendirme yapılacağını da sözlerine ekledi.
‘ALTYAPIDA
YATIRIMCI İLGİSİNDE SIKINTI YOK’
“Son
köprü ve tünel projelerini gören yatırımcılar ‘Yenilere ne zaman
başlıyorsunuz?‘ diyor” diyen Bakan Arslan, “Türkiye’ye yönelik yerli ve
yabancıda güven var. Türkiye’nin büyümenin lokomotifi olarak yatırımları
öngörüyor olması bu konuda bizi avantajlı kılıyor. Dolayısıyla yatırımcı ilgisinde
sıkıntı çekmiyoruz” dedi.
‘KANAL
İSTANBUL’A KARMA FİNANSMAN MODELİ OLACAK’
Kanal
İstanbul ile ilgili ihaleye çıkma konusunda alternatifleri de elde bulundurarak
gereken çalışmaları tamamladıklarını belirten Bakan Ahmet Arslan, “Biz asıl
yeni bir finansman modeliyle nasıl çalışma yapabiliriz, bununla ilgileniyoruz.
Geçmişte yap-işlet-devreti nasıl farklı bir finansman modeli olarak
uygulamışsak burada da karma ve örnek olacak daha yeni bir modeli hayata
geçirmek istiyoruz” ifadelerini kullandı.
'AHL’DE
DE DURMADIK ÜÇÜNCÜ HAVALİMANI VAKTİNDE AÇILACAK'
Bakan
Ahmet Arslan, 3. havalimanını vaktinde yetiştireceklerini, bu arada faaliyette
olan Atatürk Havalimanı’nın geleceği ile ilgili soruların gündeme taşındığını
belirterek, “AHL’de artı genişletmeler yapıyoruz. Ancak bunları sosyal fayda
olarak görüyoruz. Dolayısıyla 3. havalimanındaki işlerimizi devam ettirirken
Atatürk Havalimanı’nda da herhangi bir aksama olmamasını istiyoruz” dedi.
‘FİBERDE
DEVLETİN BASKISI OLMAYACAK’
4.5G
teknolojisiyle birlikte fiber ağ altyapısında hâkim operatör olan Türk
Telekom’un, diğer operatörlerle (Turkcell, Vodafone) şirket kurulması için aynı
fikirde olmaması konusunu değerlendiren Ahmet Arslan, şunları söyledi: “Gidişat
fiber optik altyapıyı kesinlikle gerekli kılıyor. Ortak bir altyapıda
buluşsunlar, en azından birbirinin tamamlayıcısı kısmında olanlar ortak hepsine
hizmet etsin. Biz de çok daha fazla insana bu ortak altyapıya hizmet
götürebilelim. Ama burada Türk Telekom haklı olarak, ‘Geçmişte bugüne kadar
bunun cefasını çektim, şimdi niye sefasını başkası sürsün’ diyor. Diğerleri de
‘Bir altyapı şirketi kuralım’, diyor. Bence Türk Telekom ve diğer operatörler
birbirlerine yaklaşacaktır. Tarafların avantajına olacaktır bu durum. Fakat biz
Türk Telekom’a ille de buraya katılacaksınız, diyemiyoruz. Günün sonu o
firmaların birbirlerini ikna etmesine bağlı. Bu ticari bir denge.”
‘BAKÜ-TİFLİS-KARS’TA,
ÇİN’İN YÜZDE 10’UNU TAŞIRSAK YETER’
Bakü-Tiflis-Kars
demiryolu projesini bu yılın sonunda bitirmek istediklerini ifade eden Bakan
Arslan “Yılın başında bu proje hayata geçecek. Proje mevzuattan kaynaklı 2 yıl
gecikti. Şu anda yüzde 95’ler seviyesindeyiz. Burada İran da var. İnşallah bu
bölgemizde ateş, yangın kısa bir süre içinde biter. Türkiye’de yıllık toplam 28
milyon ton demiryoluyla taşınan yük elleçleniyor. 4 ülke ile protokol
imzalandı. Bu devletler arasında Kazakistan da var. Sadece Kazakistan’ın vermek
istediği yıllık ortalama yük 10 milyon ton. Yine Türkmenistan da bu hattı
önemsiyor. Hazar Denizi’nde çalıştırmak üzere Türkmenistan ve Azerbaycan da
ilave tren ferileri aldılar. Yine Çin’in özellikle deniz yoluyla Batı’ya
göndermek istediği yıllık 240 milyon ton. Bu konteyner yükü. Deniz yoluyla
gittiğinde 45-60 gün içinde gidiyor. Bakü-Tiflis bittiğinde bu yol Avrupa için
12-15 güne düşüyor. O 240 milyon tonun yüzde 10’unu dahi verseler, Türkiye’de
elleçlenen yük kadar bir miktar taşınmış olacak. Bakü-Tiflis- Kars’ın böyle bir
avantajı var” dedi. Bölgede ayrıca bir lojistik merkezi de planladıklarını
ifade eden Bakan Arslan, “Lojistik merkezi önemli. Kars’ta bir lojistik merkezi
yapıyoruz. Bu ayın Ekimin 26’sında teklifleri alacağız” dedi.
KARS’A
100 MİLYONA LOJİSTİK ÜSSÜ
Aslan,
“Bu bölgeye dağılacak yük için bu lojistik merkezi yapılacak. Karsta açılacak
lojistik merkezi 350 bin metrekareye kurulacak. 100 milyon lira mertebesinde
bir yatırım maliyeti olabilir. Lojistik alanının yanında rezerv alanlar da
ayrıca tutuyoruz. Kars’ın batısında sanayi merkezi yanında” dedi.
Kaynak:
ulasimonline.com