“GEFCO olarak aslında Türkiye’de kendimizi
yerel bir firma gibi hissediyoruz. Yerel pazar içerisinde, sunduğumuz kaliteye
büyük bir özen göstererek, diğer yerel firmalar gibi hareket ediyoruz” diyen
GEFCO Türkiye Genel Müdürü ve Orta Doğu Bölge Müdürü Denis Renard, “GEFCO Grup
olarak 2016 senesinde de yatırımlarımızı ve gelişimimizi devam ettirme
hedefindeyiz. Rusya pazarı, denizyolu, Orta Doğu ülkeleri 2016 senesinin
devamında da kilit hedeflerimizden olacak” diye konuştu.
Avrupa’nın
önemli lojistik firmalarında GEFCO, daha çok endüstriyel lojistik ve otomotiv
lojistiği alanındaki faaliyetleri ile öne çıkıyor. www.yesillojistikciler.com’a
özel açıklamalarda bulunan GEFCO Türkiye Genel Müdürü ve Orta Doğu Bölge Müdürü
Denis Renard, GEFCO’nun tüm dünyaya yayılmış olan müşterilerine hızlı ve
verimli lojistik çözümler sunduğunu söyledi. “Üreticiler için global lojistik”
sloganıyla faaliyetlerini
sürdürdüklerini ifade eden Denis Renard, bu sloganla GEFCO Grubu’nun sanayi lojistiğinde
küresel standartlar oluşturma amacının ifade edildiğini kaydetti. 5 kıtada
400’den fazla destinasyon ile servis hizmeti verdiklerini anlatan Renard, “2002
yılından beri Türkiye’de de hizmet vermekteyiz. GEFCO Türkiye olarak, İstanbul,
Ankara, Bursa, İzmir, Mersin, İzmit şehirlerinde ve Orta Doğu ülkelerinde
bulunan tesislerimiz bulunuyor. GEFCO grubunun dünya çapındaki deneyim ve
gücünü yerel uzmanlıkla birleştirerek, otomotivden sağlık ürünlerine,
elektronikten tekstile kadar bir çok sektörde taşımacılık ve entegre lojistik
hizmetleri sunmaktayız” dedi.
“TÜRKİYE DİNAMİK BİR PAZAR, ŞU ANDA PAZAR
YENİDEN STABİLİTE KAZANDI”
GEFCO
Türkiye açısından 2016 yılının nasıl geçtiği ile ilgili bir değerlendirme yapan
Renard şunları söyledi: “2016 yılının başından itibaren ülkece üzücü olaylar
yaşadık. Bunlara, negatif etkisi olan dış kaynaklı olaylar da eklendi. Sektör
doğal olarak bu durumlardan etkilendi. Bütün bu olumsuz koşullara rağmen
Türkiye çok dinamik bir pazar. Biz de GEFCO Türkiye olarak daha önceki
krizlerde olduğu gibi ürün çeşitliliğimizi ve hizmet verdiğimiz destinasyonları
artırarak dersimizi iyi çalıştık ve negatif etkilere rağmen satış
tahminlerimizi gerçekleştirmeyi başardık. İlk 6 aya baktığımızda hem bütçe
rakamlarımızın hem de 2015 Ocak-Haziran aylarının üzerinde bir performans
gösteriyoruz. Şu anda pazar yeniden stabilite kazandı. Biz GEFCO olarak, yeni
ürün çeşitlerimiz ve İran gibi yeni pazarlar ile ivmemizi sürdürmeye devam
edeceğiz.”
“TÜRKİYE’DEKİ
YATIRIMLARIMIZI ‘ASSET LİGHT’ İŞ MODELİNE GÖRE GERÇEKLEŞTİRİYORUZ”
Yılsonuna
kadar yılın ilk yarısındaki büyüme ve ciroyla ilgili ilerleyişlerini sürdürmeyi
hedeflediklerini belirten Renard, “GEFCO, ‘asset light’ iş modeli ile idare
edilen bir firma. Bu bize müşterilerimizin rekabet gücünü artırma ve en iyi
lojistik çözümlerini sunmak gibi ana konularımıza odaklanma imkanı veriyor.
Türkiye’deki yatırımlarımızı da bu modele uygun olarak gerçekleştiriyoruz” dedi
ve ekledi: “GEFCO Grup olarak 2016 senesinde de yatırımlarımızı ve gelişimimizi
devam ettirme hedefindeyiz. Rusya pazarı, denizyolu, Orta Doğu ülkeleri 2016
senesinin devamında da kilit hedeflerimizden olacak.”
“GEÇEN
YIL 150 BİNDEN FAZLA ARACIN ELLEÇLEMESİNİ YAPTIK”
“GEFCO
2002 senesinde Türkiye’ye geldiğinden beri Bitmiş Araç Lojistiği ve dağıtımı
ile ilgili uluslararası ve yurtiçi taşımacılık, özel lojistik çözümleri ve stok
sahası gibi hizmetleri kapsamlı olarak sunmak için uzmanlığını ortaya koyuyor.
İzmit ve Bursa’daki Araç Lojistik Merkezlerimiz uluslararası standartlara uygun
şekilde hizmet veriyor ve otomotiv müşterilerinin tüm ihtiyaçlarını
karşılayacak teslimat öncesi denetim, 24 saat güvenlik, son teknoloji IT
sistemleri ve deneyime sahip nitelikli bir ekip gibi imkanlar sunuyor” diyen
Renard, 2015 yılında bitmiş araç departmanlarının 150 binden fazla araca hizmet
verdiğini vurguladı.
“TÜRKİYE’DE
KENDİMİZİ YEREL BİR FİRMA GİBİ HİSSEDİYORUZ”
“Türkiye’de
yabancı mahreçli bir lojistik firması olmak zor mu, kolay mı?” şeklindeki
sorumuzu ise Renard, şöyle cevaplandırdı: “GEFCO olarak aslında Türkiye’de
kendimizi yerel bir firma gibi hissediyoruz. Yerel pazar içerisinde, sunduğumuz
kaliteye büyük bir özen göstererek, diğer yerel firmalar gibi hareket ediyoruz.
Sunduğumuz avantaj ise, dünya çapındaki kendi networkümüz; tek bir elden tüm
dünyada tam bir lojistik hizmet sunabilmek büyük bir avantaj.”
“TÜRKİYE’DE
TAŞIMA TÜRLERİNİN DAHA DENGELİ OLARAK YAPILMASI İÇİN ÇALIŞMALAR ARTIRILMALI”
Türkiye’nin
birçok dinamik ticaret ağının kesiştiği noktada bulunduğunu söyleyen Renard,
“Sadece İpek Yolu’nun eskiden bu topraklardan geçtiğini hatırlamak bile
yeterli. Ancak, hızla gelişen dünyada, sadece konum rekabet için tek başına
yeterli olmayacaktır. Türkiye’de devam eden yatırımlar altyapı sorunlarının
çözümü çok kritik bir nokta. Türkiye’nin 3 tarafında deniz olmasına rağmen
taşımacılık ezici ağırlıkta karayolu ile yapılıyor, taşıma türlerinin daha
dengeli olarak yapılması için çalışmalar artırılmalı. Bunlar hem Türkiye’nin
2023 ihracat hedefine ulaşabilmesi için büyük önem taşıyorlar ve aynı zamanda
da etkin bir şekilde hizmet verebilmek için de elzem” dedi.
Kaynak:
yesillojistikciler.com