Yavuz
Sultan Selim köprüsünün açılmasıyla birlikte yükü daha da artan Mahmutbey
kavşağında trafik yoğunluğu artarak sürüyor.
Mahmutbey
kavşağında artık günün her saatinde yoğun trafik görmek mümkün. Özellikle sabah
ve akşam saatlerinde ise yoğunluk araçların zaman zaman kontak kapatmasına
neden oluyor.
Saat
sınırlanması olmadan Yavuz Sultan Selim köprüsünü geçerek, Odayeri kavşağının
ardından Mahmutbey kavşağına ulaşan büyük bölümünü kamyonların oluşturduğu
trafik, iki şeritli bir bağlantı yoluyla Mahmut Bey gişelerine yönleniyor. Bu
da zaten yoğun olan trafiği daha da içinden çıkılmaz hale getiriyor. Bölgede
araç kuyrukları kilometrelerce uzuyor. Akşam saatlerinde 3-4 kilometre yolu
aşmak zaman zaman saatleri aşıyor.
YAPIMINA
DEVAM EDİLEN 257 KİLOMETRELİK YOL BÖLGENİN UMUDU
Kuzey
Marmara Otoyolunun projesi içinde yer alan 165 kilometrelik Kurtköy-Akyazı ve
88 Kilometrelik Kınalı-Odayeri arasında yapılacak yeni yol ise bölgenin en
büyük çözümü olarak görülüyor. Bu yollar tamamlandığında Akyazı’dan otoyola
giren bir araç, İstanbul’un içine hiç girmeden Kınalı kavşağına kadar
gidebilecek. Dolayısıyla Mahmutbey kavşağına girmesi gerekmeyecek.. Toplam
uzunluğu 257 kilometrelik otoyollarda çalışmaların devam ettiği 2018 yılının
sonunda tamamlanarak sisteme katılması bekleniyor.
ÇALIŞMALARIN
TRAFİĞİ YÜZDE 30 AZALTMASI BEKLENİYOR
Bu
arada Mahmutbey Kavşağında duraklamaları azaltmak için gişeleri kaldırıp,
serbest geçiş sistemine geçirilmesi çalışmaları ise sürüyor. Çalışmaların 1,5
ay içinde tamamlanmasının ardından bölgedeki trafiğin yüzde 30 azalması
bekleniyor.
SERBEST
GEÇİŞ SİSTEMİ NEDİR?
Serbest
Geçiş Sistemi’nde HGS ve OGS kullanıcıları aynı sistemi kullanabiliyor. Serbest
Geçiş Sistemi ile HGS ve OGS için şerit değiştirmek gerekmiyor. Sistemdeki
kameralar araçların üzerindeki etiket ve cihazları okuyarak geçiş ücretini
otomatik olarak tahsil edebiliyor. Ayrıca sistemde bir sıkıntı olması durumunda
araç plakasına kayıtlı OGS ve HGS hesabından para tahsilatı yapılabiliyor.
Uygulama özellikle uygulama gişe önlerinde şerit değiştirmeden kaynaklanan
sıkışıklığını dolayısıyla zaman kaybını azaltıyor. Serbest geçiş sistemi Fatih
Sultan Mehmet köprüsünde halen uygulanıyor.
Kaynak:
lojiport.com