Gebze-Orhangazi-İzmir
Otoyolu Projesi kapsamında Samanlı Dağı delinerek, 3 şeritli 2 tüp olarak
yapılan Orhangazi Tüneli, 3 bin 590 metreyle Türkiye'nin en uzun otoyol tüneli
unvanını taşıyor.
Gebze-Orhangazi-İzmir
Otoyolu Projesi kapsamında, 95 bin kamyon hafriyatla Samanlı Dağı delinerek 3
şeritli 2 tüp olarak yapılan, Türkiye'nin en uzun otoyol tüneli olanOrhangazi
Tüneli, yaklaşık 118 milyon dolara mal oldu.
TRAFİĞE
AÇILDI
Karayolları
Genel MüdürlüğüKamu Özel Sektör Ortaklığı Bölge Müdürlüğünden alınan bilgiye
göre, Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi kapsamında yaptırılan Orhangazi
Tüneli, bir süre önce trafiğe açıldı.
YAKITTAN
TASARRUF SAĞLIYOR
Altınova-Gemlik
arasını 4,5 kilometre kısaltan ve sürücüler tarafından "Samanlı
Tüneli" olarak da bilinen tünel, hem zamandan hem de bölgedeki araç
yoğunluğu dikkate alındığında ciddi anlamda yakıttan tasarruf sağlıyor.
DAĞI
DELDİLER
Orhangazi
ve Yalova şehir geçişleri ile trafikteki dur-kalklar neticesinde yaşanan hava
kirliliği, şehir içi trafik yoğunluğunun azalması ve trafikte daha az zaman
harcanması gibi faydalar sağlayan otoyolun önemli parçası konumundaki tünel
için Samanlı Dağı delindi.
TÜRKİYE'NİN
EN UZUN OTOYOL TÜNELİNİ REKOR SÜREDE TAMAMLADILAR
Delme
ve diğer çalışmalarla 2 yıl gibi rekor sayılabilecek bir zaman diliminde
tamamlanarak hizmete açılan Orhangazi Tüneli, 3 bin 590 metreyle bugün
itibarıyla işletmede bulunan Türkiye'nin en uzun otoyol tüneli unvanını elinde
bulunduruyor.
118
MİLYON DOLARA MAL OLDU
Toprak
işi ve kazı olarak yaklaşık 95 bin kamyon hafriyatla, 3 şeritli 2 tüp olarak
yapılan 5,50 metre gabari yüksekliğine sahip tünel, 118 milyon dolara mal oldu.
YÜZDE
50'Sİ YALOVA'DA YÜZDE 50'Sİ BURSA'DA
Bursa-Yalova
il sınırındaki tünelin yaklaşık yüzde 50'si Yalova, diğer yarısı da Bursa'da
bulunuyor. İki ili birbirine bağlayan tünel, bölgede en fazla kar yağışı alan
Süpürgelik mevkisine alternatif oluşturduğu için özellikle kış aylarında trafik
güvenliği açısından önemli katkılar sunacak.
Kaynak:
ulasimonline.com