E-ticaret
lojistiğine ayırdığı 50 bin metrekare alanda dünyanın ve Türkiye’nin önde gelen
markalarına lojistik hizmeti veren Sertrans Logistics ise yıllık online ürün kapasitesini
70 milyona çıkardı.
Online
perakende sektörünün hızla büyümesinde lojistik sektörü de kritik görev almaya
başladı. Çok sayıda yerli ve yabancı marka, online alışveriş sürecinin
yönetimini outsource ediyor. Sadece e-ticaret lojistiğine ayırdığı 50 bin
metrekare alanda, yıllık 70 milyondan fazla online ürün kapasitesi ile çalışan Sertrans,
online perakende sektöründeki bu gelişmeyi ilk fark eden lojistik firmalarının
başında geliyor. Türkiye için online perakende sektörünün büyük bir potansiyel
taşıdığına dikkat çeken Sertrans Logistics CEO’su Nilgün Keleş, “Dünyada
geldiğimiz noktada herkes en iyi bildiği şeyi yapmalı. Üretim firmasıysanız
üretim yapmalısınız, lojistik firmasıysanız lojistiği en iyi şekilde
yapmalısınız. Biz 27 yıllık deneyimimizle, yüksek kapasiteli depolarımız ve çok
geniş katma değerli hizmetlerimizle, e-lojistikteki ve tedarik zinciri
yönetimindeki uzmanlığımızla, her sektörden üretici firmanın hayatını
kolaylaştırıyor, onların sadece kendi üretimlerine odaklanmalarını sağlayarak
aynı zamanda maliyet avantajı da sağlıyoruz. Hali hazırda pek çok dünya devi
markaya hizmet veriyoruz” şeklinde konuştu.
ONLINE
LOJİSTİĞE 50 BİN METREKARE ALAN
E-ticaret
lojistiği hizmetlerinin cirosunun önemli bir bölümünü oluşturmaya başladığını
belirten Sertrans Logistics CEO’su Keleş: “E-ticaret konusunda yatırımlarımıza
2012 yılında, çok yüksek teknolojilerle donattığımız 30 bin metrekareye yakın
bir alanda başlamıştık. Şimdi bu alanımızı 50 bin metrekareye çıkardık. Bu
alanda yıllık 70 milyondan fazla online ürün kapasitesi ile çalışıyoruz” dedi.
FİRMALARIN
KARLILIĞI ARTIYOR
E-ticaret
hizmetlerini outsource etmenin firmaların karlılığını çok büyük oranda
artırdığını belirten Keleş, şunları ekledi:
“Online perakende sektörü ülkemizde giderek olgunlaşıyor ve gelişiyor.
Üretici firmaların tüm tedarik zinciri yönetimini ve beraberinde e-ticaret
hizmetlerini deneyimli ve güvenilir çözüm ortaklarına emanet etmeleri, direkt
olarak karlılıklarını da etkiliyor. Kendi uzmanlık alanları dışında kalan bir
yönetim süreci için, depolama alanına,
teknolojiye, yetkin personel istihdamına yapacakları çok ciddi
yatırımların yanında hatasız ve hasarsız yürütülmesi gereken bu süreç yönetimi
için harcayacakları zaman ve emek de düşünüldüğünde, bu konularda uzmanlaşmış
çözüm ortaklarıyla çalışmanın avantajları daha net şekilde ortaya çıkıyor.
Kendi üretimlerine, kendi pazarlarındaki rekabete ve büyümeye odaklanarak
verimliliklerini ve karlılıklarını artıran firmalar sonuçta bizi çok daha güçlü
ekonomik ortama taşıyor, ülke ekonomimize daha etkin bir katkı sağlıyorlar.”
2016’DA
ONLINE PERAKENDE RAKAMLARI KATLANDI
2015
yılında 2014’e göre yüzde 31 büyüyen perakende sektörünün 2015’deki 25 milyar
TL’lik cirosunu 31 milyar TL’ye çıkarmayı hedeflediğini belirten Keleş, şöyle
devam etti: “Türkiye’de 35 milyon aktif internet kullanıcısı var. Bunun 10
milyon tanesi 2015’te satın alma deneyimi yaşadı. 2016’da bunun 16 milyona
çıkacağı tahmin ediliyor. Gelişmiş ülkelerde online, toplam perakendenin yüzde
7’sini kapsıyor. Türkiye’de henüz yüzde 2 civarında. Gelişmiş ülkelerdeki
ortalama yüzde 5. Böyle bakınca ülkemizdeki potansiyelin ne denli yüksek olduğu
ortada.”
TÜRKİYE
ÇOK ÖNEMLİ BİR OYUNCU
Türkiye’nin
hiçbir yatırımcının vazgeçemeyeceği kadar önemli bir oyuncu olduğuna dikkat
çeken Keleş, “Genç, vizyonu geniş, teknolojik yenilikleri ve dünyayı çok
yakından takip eden bir nüfusumuz, zorluklarla mücadeleye alışık insan
profilimiz, coğrafi konumumuz, kıtaları birleştiren lojistik üs olmamız gibi
pek çok avantajımız var. Yaşadığımız ekonomik ve toplumsal krizlerin ise, hiç
olmamasını dilerdik. Ülkemizin bu gibi krizlerle karşı karşıya kalmasını hiçbir
zaman arzu etmeyiz, ancak kriz süreçlerinin de, ülkece zorluklarla baş edebilme
gibi bize çok önemli bir deneyim kazandırdığını, en zorlu şartlarda başarmaya
çalışmanın ülkece hepimize kas kazandırdığını düşünüyorum. Türkiye olarak,
içeride ve dışarıda yaşadığımız olumsuzluklara rağmen ilerlemeye, büyümeye
devam ediyoruz. Bu doğrultuda, hemen hemen tüm sektörlerde yer alan, ancak
bilhassa perakende sektöründe yer alan hiçbir dünya devinin Türkiye’den
vazgeçme şansı yok. Bizler ülkesine inanan, yatırım yapan iş dünyası olarak bu
bilinçle çalışmaya, ülke ekonomisine katkı sağlamaya devam edeceğiz”
ifadelerini kullandı.
Kaynak:
yesillojistikciler.com