Araçların
denizin altından geçişini sağlayacak olan Avrasya Tüneli’nden sonra şimdi de 3
katlı tünel projesi başlıyor. Hem karayolu hem de demiryolu sistemini
barındıran projenin ihalesi 30 Kasım’da.
İstanbul
Boğazı'nın altında lastik tekerlekli araçlar için yapılan Avrasya Tüneli'nin
açılışına sayılı günler kala Boğaz'da dev bir proje için daha adım atılıyor. Hem
karayolu hem de demiryolu sistemini barındıran Üç Katlı Büyük İstanbul
Tüneli'nin mühendislik projelerinin hazırlanması için 30 Kasım'da ihale
düzenlenecek. Geçen yıl istekli sayısının az olması gerekçesiyle iptal edilen
yatırımın mühendislik projeleri 1 yıl içinde tamamlanacak. Tünel, karayolu ve
metro sistemini bünyesinde barındırıyor. Projenin bir ayağını, Avrupa
Yakası'nda E-5 aksında İncirli'den başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek
Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı
metro sistemi oluşturuyor.
GÜNDE
6.5 MİLYON YOLCU
Projenin
ikinci ayağı ise Avrupa Yakası'nda TEM Otoyolu aksında Hasdal Kavşağı'ndan
başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na
bağlanan 2x2 şeritli karayolu sistemi. Projeyle İncirli'den Anadolu Yakası'nda
Söğütlüçeşme'ye metro ile 40 dakikada ulaşılacak. Hasdal Kavşağı'ndan Anadolu
Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na karayoluyla 14 dakikada geçilecek. Projeden günde
6.5 milyon yolcunun yararlanacağı öngörüldü.
Kaynak:
lojiport.com