Başbakan
Binali Yıldırım’ın 20 Aralık’ta açılışının yapılacağını açıkladığı, Anadolu ve
Avrupa yakalarını denizin altından karayolu ile bağlayacak olan Avrasya
Tüneli’nde sona yaklaşılıyor
Bir
ay sonra ulaşıma açılacak Avrasya Tüneli'nde çalışmalar tüm hızıyla sürerken,
geçtiğimiz gün Samatya alt ve üst geçidi tamamlanarak hizmete alındı.
Yenikapı’da yapımına devam edilen ve trafiği yerin altına alacak alt geçitte
ise çalışmaları sürüyor.
BOĞAZIN
106 METRE ALTINDAN GEÇİYOR
Deniz
altındaki tünel inşaatı tamamlanmasının ardından, karada devam eden bağlantı
yollarlındaki çalışma da hummalı bir şekilde sürüyor. Göztepe-Kazlıçeşme
arasında hizmet verecek projenin toplam uzunluğu 14,5 km iken bunun 5.4
kilometrelik bölümü deniz tabanı altında inşa edildi. Proje otomobillerin ve
minibüslerin geçeceği 2’şer şeritli ve iki katlı tünelden oluşuyor. Köprünün
deniz altındaki en derin bölümü deniz seviyesinden 106 metre olurken, bu
noktada tünel deniz tabanın 55 metre altından ilerliyor.
KAVŞAKLAR
BİR BİR HİZMETE ALINIYOR
Tünel
inşaatının 22 Ağustos 2016 tarihinde tamamlanmasının ardından bağlantı yolları
ve buralarda yapılacak araç ve yayalar için yapılan alt ve üst geçiş
çalışmalarına hız verildi. Sarayburnu-Kazlıçeşme ile Harem-Göztepe arasında yer
alan yaklaşım yolları genişletilerek kavşak, araç alt geçitleri ve yaya üst
geçitleri inşa edildi. Pek çok noktada çalışmalar sona ererken Zeytinburnu,
Yedikule, Samatya arasında ki bölüm daha önce hizmete alındı. Geçtiğimiz
günlerde çalışmaları tamamlanan Samatya, alt ve üst geçidi de hizmete alınarak
araçların kullanımına açıldı.
PROJENİN
EN BÜYÜK KAVŞAĞI TAMAMLANMAK ÜZERE
Projenin
en büyük kavşağı olan Yenikapı kavşağında çalışmalar sürüyor. Asfaltı dökülen
ve sadece ince işlikleri kalan kavşak trafiği tamamen yerin altına alıyor.
Kavşağın üst bölümü ise peyzaj düzenlemesi yapılarak sadece yaya trafiğine
açılacak. Projenin bir çok yerinde ise “Avrasya Tüneli” tabelaları takıldı
ancak açılışa kadar üzerleri kapatıldı.
AVRASYA
TÜNELİNİNDE GÜVENLİK ÜST DÜZEYDE
Tünelde
operasyon merkezi 24 saat boyunca tünelin güvenli çalışması, trafiğin kesintiye
uğramadan akması için çalışacak. Her 600 metrede bir konumlanan emniyet
şeritleri, alt ve üst katlar arasında geçişi sağlayan ve tünel boyunca uzanan
acil tahliye sistemi ile güvenli bekleme alanları, anlık bilgi akışı için genel
anons sistemi bulunacak.
Ayrıca
tünelde her noktasından erişilebilen haberleşme ve ihbar sistemi, tünelin her
noktasının 7x24 izlendiği kapalı devre televizyon sistemi ve olay algılama
sistemleri, yangına dayanıklı yüzey kaplaması, tünelin her noktasından rahatça
erişilen özel yangın söndürme sistemleri bulunuyor. Tünel fay hatlarına
yakınlığı nedeniyle richter ölçeğine göre 9 büyüklüğünde bir depreme dayanacak
güçte yapıldı.
1
milyar 245 milyon 121 bin 188 ABD Dolarlık projeyi tamamlayacak firmalar,
tüneli 24 yıl 5 ay boyunca işletecek. Projenin İstanbul’da trafiğin çok yoğun
olduğu güzergâhta yolculuk süresi 100 dakikadan 15 dakikaya kadar indireceği
belirtiliyor. Tünelden araç geçiş ücretleri açılış yılında tek yönde
otomobiller için 4 Dolar artı KDV, minibüsler için ise 6 dolar artı KDV olacak.
Sadece araç geçiş ücreti alınacak olan Avrasya Tüneli’nde otomobil içindeki
yolcular için ödeme yapılmayacak.
Kaynak:
lojiport.com