Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan, Çanakkale 1915 Köprüsünün İstanbul'un
üzerindeki trafik yükünü azaltacağını söyledi.
Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Ekonomi Bakanlığı
koordinasyonunda Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından düzenlenen
İhracat Zirvesi 2016'da yaptığı konuşmada, ihracatın, Türkiye'nin büyük
hedeflere ulaşma konusunda "olmazsa olmazı" konumunda bulunduğunu
ifade ederek, ülkenin büyümesi yolunda ihracatın yaptığı katkılara değindi.
Küreselleşen
ve büyüyen dünyadan kendini soyutlayan, ekonomik olarak kendi kabuğuna çekilen
ülkelerin kaybedeceğini, hak etmeden, alın teri dökmeden, içeride çok tüketerek
oluşturulan suni refah artışının sürdürülebilir olmadığını kaydeden Arslan,
"Türkiye'nin ihracat yapması demek, insanının ekmeğini, aşını, iaşesini
sağlamak demek. Bu bizim olmazsa olmazımız." diye konuştu.
Türkiye'nin
ihracatının son 14 yılda 36 milyar dolardan 150 milyar dolara yükseldiğini,
bunun büyük başarı olduğunu vurgulayan Arslan, ülkenin içinde bulunduğu
coğrafyanın taşıdığı riskler, ticaret ortaklarının ticarette yaşadığı
daralmalar göz önüne alındığında bu artışın ciddi önem içerdiğini kaydetti.
"Şu
an devam eden projelerimizin büyüklüğü yaklaşık 260 milyar lira"
Ahmet
Arslan, "14 yıllık süreçte ulaşımın her alanında, kara yolunda, deniz
yolunda, demir yolunda, havacılıkta, haberleşmede bugüne kadar 304 milyar
liralık yatırım yaptık. Şu an devam eden projelerimizin büyüklüğü yaklaşık 260
milyar lira. Bunun yarısı harcanmış durumda, yarısı ise şu anda devam eden
projelerimiz çerçevesinde harcayacağımız rakamlar." şeklinde konuştu.
Altyapıyı
ve ulaştırmayı birbiriyle entegre edeceklerini belirten Arslan, ihracatçının
ürününü hedef pazarlara götürmesi için ulaşımın önemine işaret ederek,
ulaştırma maliyetlerini düşürmeleri gerektiğini kaydetti.
"Ülkemiz
altyapı yatırımları ve büyük projeler konusunda adımları kararlı bir şekilde
atıyor" diyen Arslan, Türkiye'den 3-4 saatlik uçuş mesafesinde 1,5 milyar
insana erişilebildiğini, 1,5 milyar insanın yaşadığı coğrafyadaki gayrisafi
milli hasılanın da 35 trilyon dolar olduğunu bildirdi.
Arslan,
Anadolu coğrafyasının adeta bir köprü konumunda olduğunu, bu özelliğin hakkını
verebilmek için ciddi demir yolu projelerini hayata geçirdiklerini ifade
ederek, ihracatçıya hizmet etmesi adına, ülkenin ulaştırma koridorlarını
uluslararası taşıma koridorları ile birleştirmesi adına Marmaray'ın tek başına
yeterli olmadığını, İstanbul'daki banliyö hatlarını metroya çevirip Marmaray'ı
kesintisiz hale getireceklerini söyledi.
"Çanakkale
1915 Köprüsü diğerleri kadar önemli"
Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan, Çanakkale 1915 Köprüsü'nün ulaşıma
katkısına ilişkin de, şunları kaydetti:
"Herkes
zannediyor ki Çanakkale 1915 Köprüsü yılda 2 sefer, bayramlarda veya okullar
açılıp kapandığı dönemde, tatillerde, yani üst üste koyarsanız 25 günlük
sıkışıklığı gidermek için yapılıyor. Hayır. Çanakkale 1915 Köprüsü kapsamında,
ki 26 Ocak'ta tekliflerini de alacağız, Malkara'ya kadar 100 kilometrelik
otoyol da yapacağız. O yoldaki hedefimiz şu; Marmara Denizi'nin etrafında bir
ring oluşturmak, ulaştırma koridorlarını birbiri ile buluşturmak ve Avrupa
üzerinden gelip Ege bölgesine veya Batı Akdeniz'e, İç Anadolu'nun batısına
gidecek yük hareketini Çanakkale 1915 Köprüsü üzerinden sağlayarak hem
İstanbul'un üzerindeki trafik yükünü azaltacağız hem erişimi kolaylaştıracağız.
Özellikle ihracat koridoru anlamında düşünürseniz çok önemli bir ihracat koridorunu
tamamlamış olacağız. Ben o projeyi de en az diğer projeler kadar
önemsiyorum."
Kaynak:
ulasimonline.com