Güçlü
filosu ve altyapısıyla dünyanın sayılı denizcilik şirketleri arasına giren
Arkas, bu başarısını karaya taşımak için yatırımları hızlandırdı.
Denizcilikte
dünyanın sayılı şirketleri arasına girmeyi başaran Arkas Holding, denizeki bu
başarısını karayolu ve demiryoluna taşımak için bu alanlarda önemli yatırımlara
imza atıyor. Holding bünyesindeki Arkas Lojistik, yurtiçi dağıtım ve depolamaya
odaklanacak. Demiryolu şirketi Ar-Gü ise lokomotif almak için görüşmelere
başladı.
Arkas
Holding Lojistik Hizmetleri Grup Başkanı Diane Arcas, “Türkiye’nin en büyük
lojistik şirketi olmayı hedefl iyoruz. Ofislerimizin olduğu Karadeniz ve Orta
Asya’da ise ismi geçen multinational şirketlerle yarışan bir şirket olmak
istiyoruz” dedi.
Arkas
Lojistik'in cirosu 400 milyon euroya yaklaştı
Arkas
Lojistik, 2.5 milyar dolar ciroya sahip Arkas Holding'in dört ana iş kolundan
birini oluşturuyor. Acente, liman ve armatörlüğün arıdından gelen şirketin
cirosu 400 milyon dolara yaklaşıyor. Multimodal yapılanması ile tüm taşıma
modlarında hizmet veren ve rekabette önemli bir avantaj yakalayan Arkas'ın
Türkiye’de 14, yurt dışında ise Rusya, Ukrayna, Gürcistan, Kazakistan,
Azerbaycan, Yunanistan ve Şangay’da olmak üzere 13 ofisi bulunuyor. Ofislerin
olmadığı bölgelerde ise yaygın network ağı sayesinde 200’e yakın ülkede yerel
ortaklarıyla işbirliğimızla işbirliği yapıyor. Arkas, ağır yük ve proje
taşımacılığı alanında da hızlı büyüyor. Enerji santralleri ve fabrikalar
taşıyor. Boru taşımalarında ise devam eden TANAP şirketin önemli projeleri
arasında.
12
milyon euroluk lokomotif yatırımı yapacak
2017’de
Afrika ve Orta Asya projelerine odaklanacaklarını belirten Diane Arcas,
yurtiçinde ise depolama konusunda kendilerini geliştirmek istediklerini
belirtti. Arcas, şöyle konuştu: “Lojistik zincirini tamamlamak anlamında
depolama ve dağıtıma çok önem veriyoruz. Biz müşteri odaklı çalışıyoruz.
Projelerimize göre depo yatırımları yapacağız” dedi. Arcas, 2017 yılına yönelik
diğer planları hakkında şunları söyledi: “2017'de, geçen yıl yaptığımız
ortaklıkları ve yurtdışındaki ofislerimizi geliştirmeyi düşünüyoruz. Geçtiğimiz
yıl Bertschi ile girdiğimiz kimya lojistiği ortaklığımız bunlardan biri.
Yurtdışında yeni bir ofis açmayı 2017 için düşünmüyoruz. Ancak belki bir sene
sonra Moskova’da ofis açabiliriz. Çünkü Moskova Amerika’dan gelen trafiği
elleçleyen bir nokta. Çin’de geçtiğimiz yıl açtığımız ofisi bu yıl
güçlendirmeyi düşünüyoruz. Bu sene yurtdışındaki ofislerimizi Türkiye’de
kurduğumuz modele uygun kurum kültürümüzü taşıyan standarda getirme konusundaki
çalışmalarımıza devam edeceğiz.” Arcas, ayrıca “2017’de Van’a bir aktarma
terminali açmayı planlıyoruz. Orada demiryolu ve karayolunu birleştirip oradan yurtdışına
açılacağız” dedi.
Demiryolu
serbestleşmesinin tamamlanmasının ardından yatırım yapmaya hazırlanan
şirketlerden biri olduklarını vurgulayan Arcas, ilk atepta üç lokomotif almayı
planladıklarını ve bununla ilgili iki büyük üretici ile görüştüklerini söyledi.
Arcas, “Kendi lokomotifl erimizi alıp işleteceğiz. En son lisanslama
yönetmeliği yayınlandı. Filomuzdaki 706 vagonla 35 bin ton taşıma kapasitesimiz
var. Dolayısıyla lisanslama yönetmeliğindeki kapasite ile ilgili gerekliliği
halihazırda fazlasıyla yerine getiriyoruz. Demiryolunda yurtiçindeki
mevcutiyetimizi artırdık. İç bölgeler ve limanlar arasında lokal hatlarda
taşımaları geliştiriyoruz. Üç lokomotif yatırımı yapmayı planlıyoruz.
Lokomotifl erin bir tanesi yaklaşık 4 milyon euro tutarında, toplam yatırımımız
12 milyon euro civarında olacak” dedi.
Karayolu
filosuna da yatırım yapacaklarını kaydeden Arcas, “Geçtiğimiz yıl 30 adet TIR
yatırımı yaptık, bu yıl da yine 30 adetlik bir alım gerçekleştireceğiz. Ayrıca
farklı dorse yatırımları yapmayı planlıyoruz” şeklinde konuştu. Arcas, uzun
vadede yurtdışında şirket satın almaya da sıcak baktıklarını vurguladı.
Kârlılığı
yüzde 38 artırdı
2016'nın
genel olarak zor bir yıl olmasına rağmen Arkas'ın başarılı bir yılı geride
bıraktığını ifade eden Arcas, “Biz geçen sene yeniden yapılanma sürecimizle
birlikte çok yetkin bir iş gücü oluşturduk. TL bazında karlılıkta yüzde 38
artış yakaladık. 2017 yılında da karlılığımızı korumayı hedefliyoruz” dedi.
Sektörde
birleşmeler artacak
Sektöre
yönelik de değerlendirmeler yapan Diane Arcas, şöyle konuştu: Sektör zor bir
dönemden geçiyor. Birleşmeler, satın almalar olacak.. Özellikle forwarder
şirketlerde son iki yıldır yabancılarla birleşmeleri çok görüyoruz. Burada kar
marjlarının çok daralması etkili oluyor. Dünya ortalamasında lojistiğin kar
marjı en fazla yüzde 12’lerde. Bu sene yüzde 8-9’a düştüğü için zorlanma var.
Birleşme ve satın almalarla yaşanacak bu azalma sonucunda da rekabet fiyat
odaklılıktan, kalite ve teknoloji odaklılığa geçilecek. Bizim odağımız bugünden
böyle. Bu süreçte biz hizmet çeşitliliği , coğrafya çeşitliliği yaratıyoruz ve
hızlı karar verme, verimlilik ve müşteri memnuniyeti konularında yüksek
hedeflerle ilerliyoruz; finans süreçlerimizi yakından takip ediyor bu
avantajımızı korumaya çalışıyoruz. Önemli pazarlara çok yakınız. İçeride
yatırımlar kuvvetlense transit ülke olarak çok daha avantajlı konumda olacağız”
diye konuştu.
Kaynak:
dunya.com