Ulaştırma
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Çin`den Londra`ya kesintisiz
taşımacılık hattı sağlamak üzere, büyük ölçekli altyapı yatırımları
gerçekleştirdiklerini belirterek, "Asya`daki en rekabetçi, en kısa ve en
ucuz güzergâhlardan biri olan orta koridora, tarihi İpek Yolu`nun devamı olarak
büyük önem atfediyoruz." dedi.
Arslan,
Birleşmiş Milletler (BM) öncülüğünde Türkmenistan Ticaret ve Sanayi Odası'nda
düzenlenen "Küresel Sürdürülebilir Ulaştırma Konferansı"nda konuştu.
Ulaştırma
ve mobilitenin sürdürülebilir kalkınmanın merkezinde yer aldığını ifade eden
Arslan, sürdürülebilir ulaşım olmadan sürdürülebilir kalkınmanın
gerçekleştirilemeyeceğini söyledi. Arslan, "Ulaştırma karar vericileri
olarak bizim en önemli görevimiz, güçlü altyapısı olan, transit odaklı entegre
bir ulaşım ağı tesis etmek için iş birliği içinde en etkili tedbirleri
almaktır." diye konuştu.
"Bütüncül
bir koridor yönetimine ihtiyaç var"
Arslan,
Avrupa Birliği (AB) ve Çin arasındaki ticaretin 2020 yılında 800 milyar doları
aşmasının beklendiğini ve bunun doğrudan bölgedeki tüm ülkeler için bağlantı
talebi anlamına geldiğini belirterek, şöyle devam etti:
"Bu
durum, hızla yükselen doğu ekonomileriyle batı arasında, karayolu, demiryolu ve
deniz taşımacılığıyla lojistik hizmetlerde artan bir talebi de beraberinde
getirerek, tarihi İpek Yolu'nun tekrar canlandırılmasını mecburi kılmaktadır.
Tarihi İpek Yolu'nun önemli bir halkası olan Türkiye toprakları, şimdi de modern
İpek Yolu için büyük önemi haiz ulaştırma koridorlarının kesişme noktasında yer
almaktadır. Modern İpek Yolu’nun en yeni teknolojiyle inşa edilmiş, kaliteli
bir ulaşım altyapısıyla tesisine yönelik stratejimizin bölgenin diğer
ülkelerince de paylaşıldığını görmek bizleri ziyadesiyle memnun ediyor."
Asya
ve Avrupa arasında, doğu-batı güzergahında kuzey, güney ve orta koridor olmak
üzere 3 ana koridor hattı bulunduğuna dikkati çeken Arslan, tüm koridorlar için
bütüncül ve sofistike bir koridor yönetimi yaklaşımına ihtiyaç duyulduğunu
ifade etti.
"Orta
koridor, intermodal taşımacılık için önemli"
Arslan,
Asya'daki en rekabetçi, en kısa ve en ucuz güzergâhlardan biri olan orta
koridora, tarihi İpek Yolu’nun devamı olarak büyük önem atfettiklerini belirterek,
"Çin’den başlayarak Orta Asya ve Hazar bölgesini ülkemiz üzerinden
Avrupa’ya bağlayan orta koridor, İntermodal taşımacılığın etkin kullanımı için
de önemli bir fırsat sunuyor." dedi.
Kuzey
ve güney koridorlarını tamamlayıcı olan orta koridoru, Orta Asya'da denizi
çıkışı olmayan ülkelerin sosyo-ekonomik kalkınmasına katkı sağlaması bakımından
önemsediklerini dile getiren Arslan, Çin’den Londra’ya kesintisiz taşımacılık
hattı sağlamak üzere büyük ölçekli altyapı yatırımları gerçekleştirdiklerini
anlattı.
Arslan,
bu kapsamda Avrasya bölgesinin ulaştırma bağlantılarına katkı sağlayacak
Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi, Marmaray ve Edirne-Kars Hızlı Tren Projesi
gibi mega projeleri hayata geçirmekten gurur duyduklarını söyledi.
Kaynak:
T.C. ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANLIĞI