Yaklaşık
15 yıldır Türkiye’de faaliyet gösteren Transmec, Türkiye-İran arasındaki
taşımalarda “1 Numara” olmayı hedefliyor. Bu yıl geçtiğimiz yıla oranla yüzde
25 büyüme ve 6 milyon euro ciro elde eden Transmec Türkiye, aynı zamanda bir
yıl içinde çalışan sayısını da artıracak.
ÖZEL
RÖPORTAJ- İtalya’da 1850 yılında kurulan Transmec, yaklaşık 15 yıldır da
Türkiye’de faaliyet gösteriyor. Yıllık 300 milyon euro ciro elde eden ve 1
milyondan fazla sevkiyat yapan Transmec’in dünya genelinde 1000 çalışanı ile 17
ülkede faaliyet gösteriyor. 160 çekicisi ve 650 treylere sahip olan Transmec,
entegre lojistik hizmeti sunan önde gelen İtalyan bir lojistik firması olarak
öne çıkıyor.
Uzun
yıllar Gefco’nun Türkiye genel müdürlüğünü yapan Fulvio Villa, yaklaşık bir
yıldır Transmec’in Türkiye ve Ortadoğu Genel Müdürlüğünü yapıyor. Aynı zamanda
Transmec Türkiye’nin ortağı olan Fulvio Villa, Türkiye önemli bir pazar
olduğunu ve Avrupa ile Ortadoğu’yu birbirine bağlayan önemli bir jeopolitik
konumda bulunduğunun altını çiziyor.
“AĞIRLIKLI
OLARAK INTERMODAL TAŞIMACILIK YAPIYORUZ”
www.yesillojistikciler.com’a
özel açıklamalarda bulunan Transmec Türkiye ve Ortadoğu Genel Müdürü Fulvio
Villa, Transmec’in lojistik sektörüne yönelik bütün taşımacılık hizmetlerini
verdiğini belirtiyor ve ekliyor: “Ağırlıklı olarak intermodal taşımacılık
yapıyoruz.”
Şu
an Transmec Türkiye’nin Türkiye-İtalya ve Türkiye Romanya arasında karayolu ve
denizyolu taşımacılığı yaptığını anlatan Fulvio Villa, Romanya’nın Oradea
şehirinde demiryolu terminali satın aldıklarını ve böylece Romanya-İtalya
arasında da demiryolu taşımacılığı yaptıklarını kaydediyor. İtalya’dan da
Belçika’nın Zebrugge kentine trenle taşımacılık yaptıklarını belirten Villa,
amaçlarının bu hatta Türkiye’yi de dahil etmek olduğunu vurguluyor.
“TRANSMEC
İRAN’I KURACAĞIZ”
Öte
yandan Türkiye-Romanya ve Türkiye-İtalya arasında karayolu taşımacılığı hizmeti
verdiklerini söyleyen Villa, Romanya-Türkiye arasında 30, Türkiye-İtalya
arasında da 10 tane TIR’larının çalıştığını kaydediyor. Zaman zaman Kapıkula’de
beklememek için Ro-Ro’yu da kullandıklarını anlatan Villa, ancak yüklerini daha
çabuk ulaştırmak istediklerinde karayolunu kullandıklarını söylüyor. Kendisinin
son bir yıldır Transmec’te görev yaptığını ve Transmec’in Türkiye
yapılanmasının ortağı olduğunu anlatan Villa, Türkiye’de şu anda çalışan
sayılarının 20 kişi olduğunu kaydediyor. Yakın zamanda Transmec İran’ı
kuracaklarını belirten Villa, Transmec’in Ortadoğu yapılanmasını kendisinin
üstlendiğini vurguluyor.
“2016’YI
6 MİLYON ERO CİRO, YÜZDE 25 BÜYÜME İLE KAPATACAĞIZ”
“Şu
anda iş yapmak zor. Ekonomik durum çok kolay değil. Dengeler sürekli değişiyor.
Eski pazarlar eskisi gibi değil artık ve yeni pazarlar geliştirmek de daha zor”
diyen Villa, dövizin yükselmesinin kendilerini direkt olarak çok fazla
etkilemediğini sebebinin ise kendilerinin ağırlıklı olarak euro ve dolarla
çalışması olduğunun altını çiziyor. Ancak dolar ve euronun yükselmesinin
endüstriye çok etkilediğini ifade eden Villa, durum böyle olunca rekabetin
sertleştiğini, pazarın daraldığını ve yani dolaylı yönden kendilerini de
etkilendiğini anlatıyor. Bu durumda kendilerinin daha çok müşteri bulmak
zorunda kaldığını anlatan Villa, “Bu gelişmeler büyümeye de etki yapıyor. Bu
yıl büyümeyi biraz azalttık. Ancak geçen yıla oranla yüzde 25 oranında büyüdük.
Transmec Türkiye olarak bu yılı 6 milyon euro ciro ile kapatmayı öngörüyoruz. Trend
iyi gidiyor. Bu büyümenin altında elbette ki Transmec’in Türkiye yapılanmasını
başarılı bir şekilde kurmamız yatıyor” diyor.
“TÜRKİYE’DE
LOJİSTİKTE SATIŞ ELEMANI BULMAK ÇOK ZOR”
İtalya-Türkiye
arasında tekstil, Romanya-Türkiye arasında ise otomotiv yedek parça ve
endüstriyel ürünleri daha fazla taşıdıklarını kaydeden Villa şöyle devam
ediyor: “Türkiye’deki yapılanmamızı başarılı bir şekilde tamamlamamız
beraberinde çalışan ekibimizi de büyütmemizi sağlayacak. Bir yıl sonra şu an 20
kişiden oluşan çalışan sayımızı 35’e çıkartacağız. Ağırlıklı olarak lojistikte
satış tecrübesi olan çalışanlar alacağız. Satış elemanı bulmak Türkiye’de çok
zor. Bence, Türkiye lojistik sektörünün istihdamla ilgili en büyük sorunu satış
elemanı bulmak.”
“KENDİMİZİ
TÜRK ŞİRKETİ OLARAK GÖRÜYORUZ”
Her
ne kadar İtalyan firması olsalar da kendilerini Türk şirketi olarak
gördüklerini söyleyen Villa, kendisinin dokuz yıldır Türkiye’de bulunduğunu
kaydediyor. Türkiye’de yabancı bir firma ya da yabancı bir yönetici olmanın
kendisi açısından zor olmadığını söyleyen Villa, “Çünkü ben Türkçe öğrendim.
Eşim Türk. Çocuklarım çok iyi Türkçe kullanıyor. Transmec olarak biz de
kendimizi yabancı bir şirket olarak görmüyoruz. Çünkü çalışan ekibimizde Türk
olmayan bir Romen var, bir de ben varım. Kalan çalışanlarımızın hepsi Türk”
diyor.
“TÜRKİYE-İRAN
ARASINDA BİR NUMARA OLMAK İSTİYORUZ”
İtalya-Türkiye
arasında yılda 2 bin sefer yaptıklarını belirten Villa, Türkiye’deki tüm
uluslararası taşımacılık firmaları gibi kendilerinin de dosvola (geçiş belgesi)
sıkıntısı yaşadığını söylüyor. Hedeflerinin Ortadoğu’daki güçlerini artırmak ve
Türkiye-İran arasında bir numara olmak olduğunu vurgulayan Villa, daha çok
demiryolu ve intermodal taşımacılıkta büyümek istediklerini kaydediyor.
“KÜÇÜK
LOJİSTİK FİRMALARI YA ENTEGRE OLACAK YA DA KAPANACAK”
“Türkiye’de
dokuz yıldır çalışan bir lojistik yöneticisi olarak Türk lojistik sektörü geçen
bu süreçte nasıl bir gelişim gösterdi ve gelecekte Türk lojistik sektörünü
neler bekliyor?” şeklindeki sorumuzu Villa şöyle cevaplandırdı: “Dokuz yılda
Türkiye lojistik sektöründe çok önemli değişimler yaşandı. Örneğin ilk
geldiğimde çok iyi bir altyapısı yoktu. Şu an Türkiye iyi bir altyapıya sahip.
Gelecekte intermodal taşımacılık Türkiye’de daha fazla yapılacaktır. Şu an
olmasa da birkaç yıl içinde sektörde önemli konsolidasyonlar yaşanacaktır.
Ekonomik nedenlerden dolayı finansal gücü olmayan birçok şirket kendisini
kapatacaktır. Yani sektörde daha az ve büyük şirketler olacaktır. Küçük
şirketler ya entegre olacaklar ya da kapanacaklar. Öte yandan bence Türkiye,
Avrupa’dan vazgeçmeyecektir. Çünkü Türkiye ile Avrupa arasında çok büyük
ekonomik işbirlikleri bulunuyor. Bence Türkiye gelişmeye devam edecek. Şu an
birkaç tane sorun var ama bunlar geçici sorunlar. Ekonomik anlamda çok iyi bir
faaliyet gösterecek. Bu yüzden biz buradayız.”
Kaynak:
yesillojistikciler.com