İstanbul
trafiğini rahatlatmak için Marmaray ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün ardından
tekerlekli araçların geçeceği iki katlı Avrasya Tüneli, 20 Aralık’ta hizmete
giriyor.
Asya
ile Avrupa’nın Marmaray’dan sonra Boğaz’ın altından ikinci buluşması olan
Avrasya Tüneli’nin temeli 2011’de atıldı. 1 milyar 245 milyon dolara Yapİşlet-
Devret modeliyle hayata geçen tünel, yerin 160 metre altına inşa edildi. Toplam
uzunluğu 14.6 kilometre olan Avrasya Tüneli’nden günde 130 bin araç geçecek.
Kazlıçeşme-Göztepe arasındaki 100 dakikalık yolu 15 dakikaya indirecek, Avrasya
Tüneli ile yüzlerce milyon dolarlık tasarruf sağlanacak.
3
AŞAMALI TÜNEL
Avrasya
Tüneli, ‘Avrupa’, ‘Boğaz’ ve ‘Anadolu’ olmak üzere 3 ana bölümden oluşuyor. 2
katlı olarak inşa edilen Avrasya Tüneli’ne hem Avrupa hem de Anadolu
Yakası’ndan girilip çıkılabiliyor. Avrasya Tüneli’nin üst katından
Kazlıçeşme’den Göztepe’ye, alt katından ise Göztepe’den Kazlıçeşme’ye
gidiliyor. Avrasya Tüneli’ni kullanırken otomobiller için 4 dolar + KDV ile
minibüsler için 6 dolar + KDV ücret ödeyecek. Ayrıca Avrasya Tüneli’nin en
derin noktasında bulunan baz istasyonu ile cep telefonları çekecek.
YÜKSEK
GÜVENLİK DEVREDE
Avrasya
Tüneli yüksek güvenliğiyle de ön plana çıkıyor. Tünelde 24 saat boyunca
güvenli, sağlıklı ve kesintisiz trafik akışı için gelişmiş sistemler devreye
alındı. Her 300 metrede bir yukarı çıkış alanları konulurken, kazalar için de
tünelde birçok revir odası tasarlandı. Aynı zamanda tünel, deprem ve tsunami
risklerinden etkilenmeyecek yapıda inşa edildi. Tünelin bir katında yangın
çıkması durumunda da öteki katına sıçramayacak şekilde özel malzemeler
kullanıldı. Yine tünelde, her noktanın 7 gün 24 saat izlendiği kapalı devre
kamera sistemi, olay algılama sistemleri, haberleşme ve ihbar sistemleri yer
aldı.
Kaynak:
ulasimonline.com