Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Dünyadan / AVRUPA BİRLİĞİ "İÇ PAZAR" İÇİN ÇALIŞIYOR

AVRUPA BİRLİĞİ "İÇ PAZAR" İÇİN ÇALIŞIYOR

AVRUPA BİRLİĞİ 09.12.2016

Avrupa Komisyonu, taşımacılığın tüm alanlarını kapsayan 30 kategoride AB üyesi devletlerin gösterdikleri performansları karşılaştıran ‘AB Taşımacılık Skorbordu’nun 2016 baskısını yayımladı.

AB’nin taşımacılık alanında iç pazarı ne ölçüde derinleştirdiğini gösteren skorbord, aynı zamanda düşük emisyonlu hareketliliğe geçişi de teşvik ediyor. ‘Skorbord’un amacı yatırım ve aksiyon gerektiren alanları tanımlamaları için üye devletlere yardımcı olmak. ‘Skorbord’da Hollanda, 15 kategoride en yüksek puanı alarak son iki senede olduğu gibi yine zirveye yerleşmiş; Hollanda'yı İsveç, Almanya ve Avusturya takip ediyor. Bahse konu dört ülke; yatırım, yüksek taşıma emniyeti skoru ve AB kurallarının uygulaması konusundaki sicil açısından sağlam bir arka plana sahip.

Rapordaki temel bulgular

1. Düşük emisyonlu hareketlilik: Tüm Avrupa’da daha sürdürülebilir ve çevre dostu bir taşımacılığa doğru ilerleme olduğu, bununla birlikte, ilerleme düzeylerinin hala düşük olduğu ve yarışı önde götüren bazı üye devletlerin düşük karbonlu hareketliliğe geçişi hızlandırma potansiyeli gösterdiği belirtilmektedir. Avrupa Komisyonu bu doğrultuda, 2016 yılı Temmuz ayında düşük karbonlu hareketlilik için bir Avrupa Stratejisi kabul etmiştir. (bkz. http://ec.europa.eu/transport/themes/strategies/news/2016-07-20-decarbonisation).

2. Altyapı: Taşımacılık altyapısına yapılan yatırımların sonuçlarını görmek için zamana ihtiyaç olduğu; fakat yatırımların bazı pozitif etkilerinin taşımacılık altyapısının kalitesinde fark edilebileceği ifade edilmektedir. Bu etkilerin de özellikle, Avrupa’yı Birleştirme Tesisi (Connecting Europe Facility – CEF) ve Avrupa Komisyonu’nun Avrupa İçin Yatırım Planı (Investment Plan for Europe) aracılığıyla önümüzdeki yıllarda yapılacak ilave yatırımlarla daha da aşikar hale geleceği vurgulanmaktadır.

3. İnsanlar: Avrupa’da tüketicilerin tüm taşımacılık türlerinden duydukları memnuniyet oranının arttığı, bu artışın da insanların ihtiyaçlarının anlaşılarak doğru yatırım kararlarının alındığı anlamına geldiği ileri sürülmektedir. Söz konusu ‘scorboard’a https://ec.europa.eu/transport/facts-fundings/scoreboard_en internet adresinden erişilebiliyor.

Kaynak: virahaber.com