Denizcilik
sektörünün nabzını tutan Clarksons Research'e göre denizcilik endüstrisinin birçok
kolunda 2016 yılı oldukça zorlu geçti. 2017 ise daha da zorlu geçecek. Sektörde
iflaslar bekleniyor.
Denizcilik
sektörünün nabzını tutan Clarksons Research'e göre denizcilik endüstrisinin bir
çok kolunda 2016 yılı oldukça zorlu geçti. Clarksons'a göre geniş filolara
sahip şirketler için zorlu ama sonunda karlı bir yıl olan 2016 çoğu armatör
için oldukça sıkıntılı geçti.
Konteyner
gemilerinin 2016 kazancı günlük ortalama 10,574 dolar olarak hesaplandı. 2009
yılına göre kıyaslandığında bu günlük kazancın yüzde 11 azaldığı görülüyor.
Rakamlara bakıldığında ise 2009 yılından beri istikrarlı bir düşüş var.
Kuru
dökme yük nakliyesine baktığımızda ise 2016 kazançları 2009 yılına göre yüzde
14 azaldı. Petrol tankeri kazançları da 2009 yılından beri azalmakta. 2015
yılında yükselen fiyatlara rağmen petrol tankerlerinin günlük kazançları 2009
yılına göre yüzde 23 azaldı.
Bu
fiyat düşüşleri LNG taşımacılığında da görülüyor. 2015 yılında günlük 70 bin
dolar kazanç getiren VLGC tipi taşıyıcıların 2016 yılındaki günlük kazancı 17
dolar azaldı. Ro-Ro taşımacılığı da bu düşüşten nasibini aldı. 2009 yılında 16
bin dolar kazanç sağlayan Ro-Ro'ların 2016 yılındaki günlük kazançları yüzde 24
azaldı.
Uluslararası
çalışan gemilerin ortalama günlük kazançlarına göre bu raporu çıkartan
Clarksons Research'a göre 2016 yılı sektör için büyük zorluklarla geçti. 2017
yılı ise daha zorlu geçecek ve birçok şirket ya denizcilik sektöründen
çekilerek farklı alanlara yönelecek ya da iflas açıklamasında bulunacak.
Kaynak:
lojiport.com