Riport
ve Rizeport Lojistik olmak üzere iki şirketle faaliyetlerine devam eden Ri
Şirketler Grubu, 2016’da limancılıkta 5 milyon Euro inovatif yatırımlar yaparak
kapasitesini artırdı.
Riport
ve Rizeport Lojistik olmak üzere iki şirketle faaliyetlerine devam eden Ri
Şirketler Grubu, 2016’da limancılıkta 5 milyon Euro inovatif yatırımlar yaparak
kapasitesini artırdı. Rizeport Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı K. Faysal
Çillioğlu, krize rağmen yatırımlara devam ettiklerini vurgulayarak, “2016’da
işlem kapasitesinde yüzde 20 büyüme sağladık. Ticarette teknolojik yatırımlar
yapmazsanız olduğunuz yerde sayarsınız ve kaybedersiniz. Krizde ar-ge
çalışmasıyla yatırım yapmak zorundayız. Rize serbest bölgesi’ne organik hububat
entegre kurmak istiyoruz. Bu proje Rize lojistik bölgesi yatırımlarını
hareketlendirip, atağa kaldıracak bir proje” şeklinde konuştu. Rizeport
Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı K. Faysal Çillioğlu, 2016’da krize rağmen
yatırımlarına devam ettiklerini, kapasitelerini artırarak yüzde 20 oranında
büyüme sağladıklarını söyleyerek, limancılık alanında yılı 5 milyon Euro
yatırımla kapattıklarını kaydetti. Rize Limanı’nın genişleme sahasında
ticaretle ilişkisi olmayanların futbol sahası kurmaya çalıştığını ifade eden
Çillioğlu, bu projeye karşı bölge idari mahkemesinde dava açtıklarını, limana 8
km uzaklıkta bulunan Rize Serbest Bölgesi’nin Rize Limanı’nın yanına
taşınmasının burada en uygun karar olacağını bildirdi. Eğer bu kararın alınması
durumunda bölge ve ülke ekonomisine yılda 1 milyar dolarlık katkı sağlamayı
hedeflediklerinin altını çizen Çillioğlu, Rize’ye organik hububat entegre tesis
kurmak istediklerini, bu projenin Rize ve lojistik bölgesini hareketlendirip,
atağa kaldıracak bir proje olacağını ifade etti.
“KRİZ
VAR AMA YİNE YATIRIM YAPMAK ZORUNDAYIZ”
İş
dünyasında teknoloji ile gelişmeyi sağlamayanların kaybetmeye mahkum olduğunu
savunan Çillioğlu, “Kriz var ama yine yatırım yapmak zorundayız” ifadesini
kullandı. Ri Şirketler Grubu olarak bölge ve uluslar arası taşımada Riport ve
Rizeport Lojistik olmak üzere iki şirketle faaliyetlerine devam ettikleri
bilgisini veren Çillioğlu, “Riport olarak Rize Limanı’nın işletmeciliğini
yapıyoruz. Şirketin yönetim kurulu başkanlığını ağabeyim Asım Çillioğlu
yürütüyor. Rizeport Lojistik olarak da uluslararası kara taşımacılığı
yapıyoruz. Türkiye’nin komşuları olan Suriye ve Irak’taki iç karışıklıklar ve
sorunlardan olumsuz etkilendik. Bu anlamda karayolu ve lojistik proje taşımacılığında
bir düşüş ivmesiyle karşı karşıyayız. Bundan dolayı şirket politikası gereği
yeni yatırımlar yaparak iç nakliyeye ve liman çevresinde limana taşınacak olan
malların taşınmasına yöneldik. 2017 yılı 3. çeyrek için ümitliyiz. Ekonomik
veriler kötü gözükse de Başbakanımız Sayın Binali Yıldırım’ın denizcilik
sektöründen gelmesi ve üç söyleminden birisinin lojistik olması bizleri
ümitlendiriyor” dedi.
“RİPORT
VE RİZEPORT LOJİSTİK SEKTÖRDE FARKLILIK YARATIYORUZ”
Denizcilikte
resmi kayıtlara göre 3. kuşak olduklarından dolayı özellikle denizcilik
sektöründe herhangi bir sıkıntı yaşamadıklarına işaret eden Çillioğlu, “Gerek
Riport gerekse Rizeport Lojistik olarak sektörde bir farklılık yaratıyoruz. Ne
iş yaparsak yapalım, dürüst olmak gerekiyor. Babamın meşhur bir lafı var: Doğru
birdir, yanlış çoktur. Ülkemizin en büyük sorunlarından olan marka yaratmak
için marka değerimizi koruyoruz. Bizden sonraki nesillere denizcilikle var olan
Çillioğlu ismini marka değerini koruyup bırakabilirsek bizim için büyük bir
başarı olacak” diye konuştu.
“OVİT
TÜNELİ AÇILDIĞINDA BÖLGE HAREKETLENECEK”
Çillioğlu,
C2 belgesine sahip olduklarını ve daha çok Gürcistan ve Azerbaycan’a
çalıştıklarını ifade ederek, 18 adet Özmal aracın yanında 30’a yakın da
dorselerinin olduğunu ayrıca Rize ve bölgesinde ağır tonajlı ve mini tonajlı iş
makinesi kiralaması da yaptıklarını belirtti. Şu anda yapımı devam eden Ovit
Tüneli’nin bitmesiyle Doğu Karadeniz Bölgesi’nin hinterlandının değişeceğini
söyleyen Çillioğlu, “Bugün Rize’den Erzurum’a veya doğuya gitmek istediğinizde
ya Hopa ya da Trabzon üzerinden gitmek zorundasınız. Rize olarak Ovit Dağı’nın
kapalı olmasıyla 6 ay Erzurum’a hiçbir şekilde ulaşım sağlayamıyorduk. 2017’de
Ovit Tüneli ile Trabzon Zigana Tüneli bittiğinde bölge epeyce hareketlenecek
ancak Trabzon-Hopa-Rize Limanları yük kapasiteleri şu an çok düşük değerlerde
kalıyor” şeklinde konuştu.
“MECLİSTE
TİCARET ERBABI ARTMALI”
Türkiye’nin
üretmesi ve markalaşması gerektiğinin altını çizen Çillioğlu, “Üretimde dünya
ile rekabet etmemiz oldukça zor. Çünkü enerjimiz, yakıtımız, işçi giderlerimiz
oldukça pahalı. Kalifiye eleman sıkıntısı çekiyoruz. Türkiye’de bir an önce
üretime destek verilmesi gerekiyor. Mecliste iş dünyasına mensup daha fazla
temsilcinin yer alması lazım. Şu anda ticaretle uğraşan insanlar mecliste
azınlıkta. Böyle olunca ticaret yapan insanlar olarak sorunlarımıza çözüm
bulamıyoruz. Burada şunu da vurgulamak istiyorum. Riport Yönetim Kurulu Başkanı
olan ağabeyim Asım Çillioğlu, Rize Ticaret Odası başkanlığına aday oldu”
açıklamasını yaptı. Kaynak: lojiport.com