Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı
inşaatıyla ilgili “Yaklaşık 2 aylık bir işimiz kaldı.
Şu anda yoğun
bir şekilde çalışıyoruz ama kış şartlarının zorluklarını da hesaba katarak
mart, nisan gibi inşaatı bitirmeyi planlıyoruz” dedi. Bakı-Tiflis-Kars demiryolu
ikmal ihalesinin yapılmasının ardından ihale süreçlerinin, itirazlardan dolayı
1 yıl sürdüğünü dile getiren Arslan “Hedef 2012 idi. Ama ihale süreçlerinden
dolayı proje gecikti” dedi. Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattının Çin’den
Avrupa’ya ticaret yolunda orta koridorun önemli bir halkası olduğunu söyleyen
Arslan şöyle konuştu:
YILDA 24
MİLYON TON YÜKE TALİBİZ
“Kars’tan
sonra Bakü’ye kadar tek hat, Bakü’den sonra hem Kazakistan hem de Türkmenistan
üzerinden Orta Asya’nın devamına, Çin’e gidebilecek şekilde ikiye ayıracaklar.
Ciddi bir yük hareketi olacak, demiryollarında yaklaşık 26,5 milyon ton yük
taşıyoruz. Sadece Kazakistan’ın ‘Bu hatta vereceğim’ dediği yük yılda 10 milyon
ton. Çin’in AB’ye gönderdiği yükün yüzde 10’unu alsak ki 240 milyon ton konteyner
gönderiyor. Bunun yüzde 10’unu alsak 24 milyon ton konteyner yük demektir.
Güney koridorda ve kuzey koridorda denizi de dahil ettiğiniz zaman yol yaklaşık
50 gün sürüyor, Çin’den bir yükü İngiltere’ye, Almanya’ya, Fransa’ya göndermek
yaklaşık 45-62 gün sürüyor. Orta koridordan gönderirseniz 12-15 gün sürüyor.
Yaklaşık dörtte biri kadar bir zamanda yük istenilen adrese ulaştırılmış
olacak.”
Kaynak:
lojiport.com