2017’de
toplam 15 milyon euro’luk bir yatırımla %20’lik bir büyüme hedeflediklerinin
altını çizen Arkas Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Lojistik
Hizmetleri Grup Başkanı Diane Arcas, yatırım planları içinde demiryolu ve
yurtdışı yapılanması başta olmak üzere, bilgi teknolojilerinden ekipman
yatırımlarına kadar pek çok konu olduğunu söyledi.
2015’te,
ulaştırma, depoculuk, forwarding şirketlerinin hepsini tek çatı altında
birleştirdiklerini hatırlatan Arkas Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve
Lojistik Hizmetleri Grup Başkanı Diane Arcas, bunun yarattığı sinerji sayesinde
operasyon süreçlerini daha hızlı ve verimli hale getirdiklerini, tek merkezden
verdikleri hizmetler sayesinde karlılıklarını da artırdıklarını vurguladı.
Arcas, yine bu yapılanma sayesinde küresel ekonomide yaşanan belirsizlikler ve
yavaşlamaya rağmen 2016’nın ilk dokuz ayında geçen yıla kıyasla TL bazında
karlılıkta %38 artış yakaladıklarını söyledi.
15 MİLYON EUROLUK
YATIRIM YAPACAK
2017’de
toplam 15 milyon euroluk bir yatırımla %20’lik bir büyüme hedeflediklerinin
altını çizen Diane Arcas, yatırım planları içinde demiryolu ve yurtdışı
yapılanması başta olmak üzere, bilgi teknolojilerinden ekipman yatırımlarına
kadar pek çok konu olduğunu belirtti. Demiryolunda yaşanan serbestleşme
sürecine çok önem verdiklerini vurgulayan Arcas, “Filomuzdaki 706 vagon, 1,250
open top ile 1,5 milyon taşıma kapasitemiz var. Dolayısıyla kapasite ile ilgili
gerekliliği halihazırda fazlasıyla yerine getiriyoruz. Diğer taraftan demiryolu
taşımacılığı şirketimiz AR-GÜ vagon işletmecisi bir şirket olarak Türkiye’de
ilk defa ECM (Bakımdan Sorumlu Kuruluş) belgesini aldı. EYS (Emniyet Yönetim
Sistemi) sertifikası ile ilgili de çalışmaları sürüyor” dedi.
İç bölgeler
ve limanlar arasında taşıma projeleri geliştirmeye çalıştıklarını belirten
Arcas, “Adana Organize Sanayi Bölgesi’nde kurduğumuz konteyner terminali ile
bölgedeki demiryolunu yeniden çalışır hale getirerek Mersin ve İskenderun
limanlarına konteyner taşımalarını başlattık. Ardından da İzmit Körfezi’ndeki
limanlara yönelerek burada da taşımalarımızın ilkini Kütahya’dan İzmit
Evyaport’a gerçekleştirdik. Bölgedeki diğer iller için de harekete geçmiş
durumdayız” dedi. 2016’da proje ve ağır yük lojistiğinde TANAP gibi büyük çaplı
projelere hizmet sunduklarını aktaran Arcas, bu yıl da güçlendirdikleri
referans listeleriyle bu alanda proje sayısını artırmak istediklerini söyledi.
Arcas, kapalı depo hizmetlerini geliştirmek için gerçekleştirecekleri yatırımın
yanında, filolarını 30 yeni çekiciyle güçlendireceklerini, müşterilerine farklı
çözümler üretebilmek için dorse ve ekipman yatırımı yapacaklarını belirtti.
ALTYAPIYI
TEKNOLOJİYLE GÜÇLENDİRİYOR
Arkas
Lojistik olarak teknolojiyi de odaklarına aldıklarını vurgulayan Diane Arcas,
“Bu kapsamda hayata geçirdiğimiz Lojistik Portal ile bütün süreçlerin uçtan uca
izlenebildiği, entegre bir sistem oluşturuyoruz. Bilginin anlık olarak
işleneceği ve görüntüleneceği sistemde, müşterilerimiz yüklerini, depodaki
konteynerlerini anlık olarak takip edebilecek. Lojistik operasyonlarda
kullanılan araçların bakım onarım faaliyetleri akıllı planlama ile
gerçekleştirilecek ve araçların maksimum kullanım oranı minimum arıza hedefleri
anlık olarak yönetilecek. Mobil platform desteği sayesinde reefer hizmeti gibi
operasyonların lokasyondan bağımsız halde gerçekleştirilmesine de olanak
sağlayacağız. Ayrıca şu an kurulum aşamasında olan çağrı merkezimizi 2017
yılında devreye alacağız. Altyapı çalışmaları devam eden sistemi kurarken
odağımıza müşterilerimizi aldık. Hızlı ulaşılabilen, öneri ve şikayet yönetimi
konularında profesyonel bir ‘Call Center’ kurduk. 2 Ocak itibariyle talep,
öneri ve şikayetler için Arkas Lojistik Çağrı Merkezi’ni açtık. Müşterilerimize
0850 222 75 27 nolu telefondan hizmet veriyoruz” dedi.
Diane Arcas,
bugün yakaladıkları büyümenin ve gücün arkasında insan kaynağının yattığını
söyledi. İnsan kaynakları konusunda da yeni projeler hayata geçirdiklerini
belirten Arcas, bu kapsamda son olarak Lojistik IK Gelişim Projesi’ni
başlattıklarını aktardı. Arcas, “Bu proje kapsamında üniversiteden yeni mezun
olmuş, iş tecrübesi olmayan, sınavlarımızdan yüksek not alan ve mezun olmadan
önce bizde staj yapmış öğrenciler tespit ediliyor. 3-6 aylık eğitimlerin
ardından yapılan geribildirimlerle adayın performansı belirleniyor ve açık
pozisyonlara uygun adaylara iş imkanı sağlıyoruz” dedi.
BİRLEŞMELER
VE SATIN ALMALAR OLACAK
Lojistik
sektörüne yönelik de değerlendirmelerde bulunan Diane Arcas, şunları belirtti:
“Sektör zor bir dönemden geçiyor. Bu nedenle birleşmeler ve satın almalar
olacaktır. Özellikle forwarder şirketlerde son iki yıldır yabancılarla
birleşmeleri çok görüyoruz. Burada kar marjlarının çok daralması etkili oluyor.
Dünya ortalamasında lojistiğin kar marjı en fazla ’lerde. Bu sene bu oran
%8-9’a düştüğü için zorlanma yaşanıyor. Birleşme ve satın almalarla yaşanacak
bu azalma sonucunda da rekabet fiyat odaklılıktan, kalite ve teknoloji
odaklılığa geçilecek. Bizim odağımız bugünden böyle. Bu süreçte biz hizmet
çeşitliliği, coğrafya çeşitliliği yaratıyoruz. Hızlı karar verme, verimlilik ve
müşteri memnuniyeti konularında yüksek hedeflerle ilerliyoruz, finans
süreçlerimizi yakından takip ederek bu avantajımızı korumaya çalışıyoruz.
Önemli pazarlara çok yakınız. İçeride yatırımlar kuvvetlense transit ülke olarak
çok daha avantajlı konumda olacağız. Çünkü coğrafi konumumuz çok önemli.
Ülkemiz doğu –batı, kuzey-güney arasında doğal bir köprü konumunda. Maliyeti
düşük bir çıkış noktası olarak önemli pazarlara kolay erişim imkanı var.
Büyüyen ekonomisi, genç nüfusu, nitelikli iş gücü önemli rekabet gücü veriyor.
Ayrıca Türkiye’nin 2023 yılı büyüme ve dış ticaret vizyonu da sektörün
gelişmesini tetikliyor. Tabii ki potansiyelin gelişebilmesi için çevre
ülkelerdeki gelişmelerin daha stabil olması; Türkiye’nin yaşadığı sorunları
hızlı bir şekilde aşması ve yatırımların devam etmesi gerekiyor. Yaşadığımız
coğrafya dolayısıyla zor durumlarla her zaman karşılaşabiliyoruz. Ülke olarak
zorluklara daha kolay ayak uydurup adapte olabildiğimizi ve rekabeti
bırakmadığımızı söyleyebilirim.”
Kaynak:
lojistikhatti.com