Antalya
Limanı’nın tek isteği 100 yıllık hayal olan demiryolu projesinin hayata
geçirilmesi. Proje hayata geçirilirse 5 OSB limana bağlanacak ve ihracat
artacak.
Antalya, yüz
yıllık demiryolu projesinin bir an önce gerçekleşmesini bekliyor. Antalya'nın
ihracatta dünya ile entegre olmasının tek yolunun demir yolu ağı olduğu
belirtildi. Antalya Limanı işletmecisi Port Akdeniz'in Genel Müdürü Özgür Sert,
ihracatçı ve sanayicinin demiryolu projesinin peşinden koşması gerektiğini
söyledi. Sert, 2016'nın hem ülke hem de Antalya ve şirket açısından zor bir
dönem olduğunu, buna rağmen geçen yıl yüzde 3 büyüme gösterdiklerini ifade
ederek, "2017'de de çift haneli büyüme bekliyoruz" dedi.
60 MİLYON
DOLAR YATIRIM
Geçen yıl
Antalya Limanında 2,6 milyon ton yük elleçlemesi yapıldığını, kruvaziyer yolcu
sayısının da bekleneni veremediğini anlatan Özgür Sert, "Türkiye'nin en
büyük kruvaziyer limanı olan Alsancak Limanı'na hiç gemi gelmedi. 2017 ve
2018'de kruvaziyer yolcu sayısı toparlanacak. Antalya limanına ortalama bin
yolcu kapasiteli 15 kruvaziyer seferi yapılacak. 2018 daha iyi olacak"
diye konuştu. Antalya Limanı işletme süresi bitimine 12 yıl kaldığını anlatan
Sert, son 6 yılda limana 60 milyon dolarlık yatırım gerçekleştirdiklerini
kaydetti. Sert, 2017 yılında da ekipman alımı, rıhtım yenilenmesi ve teknolojik
alt yapı için 10 milyon dolarlık yatırım hedeflediklerini vurguladı.
100 YILLIK
HAYAL
Antalya'nın
100 yıllık demiryolu hayali olduğunu belirten Özgür Sert, Türkiye'nin
hedeflediği dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına girmesi için üretmesi ve
satması gerektiğine dikkat çekti. Sert, Ulaştırma Bakanlığı adına Antalya
demiryolu projesi için fizibilite yapan özel şirket yöneticilerine brifing
verdiklerini açıkladı. Antalya Limanı'nın demiryoluna bağlanmasının kaçınılmaz
olduğuna dikkat çeken Sert, "Antalya Limanı'ndan çok büyük miktarlarda
mermer, çimento, krom gibi maden ihracatı yapılıyor. Denizyolu demiryolu ile
taçlandırılmalı. Antalya demiryoluna 90 kilometre uzakta. Antalya'nın birinci
öncelikli hedefi demiryolu yük hattının limana getirilmesi olmalı.
İhracatçının, sanayicinin maliyetlerinin düşürülmesi için demir yolu öncelikle
yapılmalı. Orta ve uzun vadede demir yolu projesine odaklanılmalı. Antalya ve
bölge sanayicisi de demiryolu projesinin peşinden koşmalı, takip etmeli'' dedi.
DEMİRYOLU İLE
YÜK TAŞIMACILIĞI ÖNEMLİ
Isparta ve
Burdur'la beraber İç Anadolu'nun büyük kısmının da Antalya'dan çıkış yapacağını
dile getiren Özgür Sert, "Ama bu demiryolunun liman işletmesine kadar
gelmesi önemli. Tünektepe'nin arkasından demir yolu limanının batı yakasına
kadar inmesi öngörülüyor. Bu bölgenin kalkınması için en önemli hususlardan
biri bu. Antalya'nın Manavgat üzerinden Konya'ya bağlanması projesi var. 2 konu
arasında tercih yapılacak olursa yük taşımacılığından yana kullanılmasını
istiyoruz. 2017'de kazmanın vurulmasını beklediğimiz, heves ettiğimiz temel
değer bu" dedi.
2014'TE
PROJELENDİRİLMİŞTİ
Antalya'nın
demiryolu ağına bağlanması amacıyla yapılan projelendirme çalışmasına 2014
yılında start verilmiş ve bunun için 9 milyar TL keşif bedeli belirlenmişti.
Antalya ile İstanbul arasını 3-4 saate düşürecek proje ile Konya,
Afyonkarahisar, Burdur, Isparta'daki Organize Sanayi Bölgeleri'nin (OSB) Antalya
Limanı'na bağlanması için Baladız-Keçiborlu hattının bitirilmesi gerekiyor.
(denizhaber)
Kaynak:
lojiport.com