Ege
Bölgesi'nden Uzak Doğu ülkelerine ocakta yapılan ihracat, geçen yılın aynı
dönemine göre yüzde 63 arttı.
Alternatif
pazar arayışlarına hız veren Egeli ihracatçıların Uzakdoğu ülkelerinde yaptığı
tanıtım ve pazarlama çalışmaları meyvelerini vermeye başladı.
Ege İhracatçı
Birlikleri verilerine göre, Çin ve Japonya'nın aralarında bulunduğu Uzakdoğu
pazarındaki 15 ülkeye ihracatta ciddi oranda artış yaşandı.
Uzakdoğu
ülkelerine geçen yıl ocak ayında 46 milyon dolar olan ihracat, bu yılın ilk
ayında yüzde 63 artışla yaklaşık 75 milyon dolara yükseldi. Bu artışla Uzakdoğu
ülkelerinin toplam ihracat içindeki payı, yüzde 6'dan yüzde 9'a çıktı.
İhracat Çin'e
yüzde 84, Japonya'ya yüzde 70, Avustralya'ya yüzde 47, Hindistan'a yüzde 247,
Güney Kore'ye yüzde 85 ve Hong Kong'a yüzde 100 arttı.
Gelecekte bu
pazardan çok umutluyuz
Ege İhracatçı
Birlikleri Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk, Uzakdoğu pazarına özellikle gıda
ürünlerinde ihracatın artırılması için uzun süredir çalışma yürütüldüğünü, son
olarak Japonya ve Güney Kore için Ekonomi Bakanlığı desteğiyle Turquality Projesi
uyguladıklarını ifade etti.
Japonya'da
düzenlenen tanıtım ve pazarlama etkinliklerinin yanı sıra Japon market zinciri
Aeon'un İzmir'de ağırlanmasının ihracata doğrudan katkı verdiğine işaret eden
Kızılgüneşler, şöyle konutu:
"Japonya,
giyim ürünlerini Çin yerine Türkiye'den almak istiyor. Japon alıcılarla
aramızdaki sistemi oturttukça ihracat artıyor. Standartları çok yüksek. Onların
istediği gibi üretim yapmaya çalışıyoruz. Şu an başlangıç dönemini yaşıyoruz.
Gelecekte bu pazardan çok umutluyuz."
Kaynak: ulasimonline.com