Kurduğu yeni
network yapılanması ve hat yönetim ekibiyle Uzakdoğu bölgesini yakın markaja
alan Ekol Lojistik, 2017 için bu pazarda iddialı. 2016’da Uzakdoğu-Türkiye
hattında denizyoluyla 6.000 TEU, havayoluyla ise 700 ton taşıma
gerçekleştirdiklerini belirten Ekol Lojistik Forwarding Genel Müdürü Mehmet
Özal, “2017’de bu hatta %50 büyüme öngörüyoruz” dedi.
Ekol
Lojistik’in yurtiçi ve dışındaki yapılanması, sunduğu hizmetler ve lojistik
altyapısı hakkında bilgi verir misiniz?
Uluslararası
taşımacılık organizasyonu ile başladığımız noktadan, üçüncü parti lojistik
hizmetleri sunan bütünleşik bir şirket yapısına ulaştık. Uzun yılların verdiği
tecrübe, üst düzey teknoloji uygulamalarımız ve 6.500’ü aşkın çok uluslu
çalışanımızla farklı sektörlerdeki müşterilerimize lojistik ve tedarik zinciri
çözümleri sunuyoruz. Faaliyetlerimize başladığımız 1990 yılından itibaren odak
noktamıza; koşulsuz müşteri memnuniyetini ve Avrupa’da sektörümüzün öncü
markası olmayı koyduk.
Bugün;
Türkiye, Almanya, İtalya, Romanya, Fransa, Yunanistan, Ukrayna, Bosna,
Macaristan, İspanya, Polonya, Bulgaristan, Çekya ve İran’da en son teknolojiye
sahip dağıtım merkezlerimiz ve genç, 5.500 araçlık çevreci filomuzla, değişen
uluslararası pazarların her türlü ihtiyaçlarına uygun hizmet için çalışıyoruz.
Uçtan uca tedarik zinciri yönetimi çözümlerimiz, en gelişmiş intermodal ve
taşımacılık ekipmanlarımızla geniş ve kapsamlı depo ve x-dock tesislerimiz ile
hem Türkiye’de hem de Avrupa’da öncü entegre lojistik hizmet sağlayıcıları
arasında yer alıyoruz.
NETWORK AĞINI
GÜÇLENDİRECEK
Ekol Lojistik
Uzakdoğu pazarına yönelik hangi hizmetleri sunuyor? Nasıl bir network ağına
sahip? Yoğunlaştığınız sektörler hangileri?
Ekol,
kuruluşundan itibaren, Uzakdoğu’dan ve Uzakdoğu’ya taşıma ve lojistik hizmetler
sunmaktadır. Fakat özellikle 2015’ten sonra, yeni bir network yapılanması ile
Uzakdoğu bölgesinde iş geliştirme faaliyetlerine odaklanıp, bölgeyi yönetecek
bir hat yönetimi ekibi kuruldu. Bu bölgeye yönelik hava, deniz, proje
taşımacılığı, intermodal taşımacılık gibi tüm taşıma modlarında hizmet verme
kabiliyetine sahibiz.
Uzakdoğu’da
özellikle Çin ana limanlarından hemen hemen tüm sektörlerin ve mal cinslerinin
ithalatı mevcut. Bunun yanında Taiwan’dan ağırlıklı makina ithalatı
gerçekleştiriyoruz. Zaten, freight forwarder olduğumuz için, özellikle belli
sektörlere yönelmemiz gerekmiyor. Likitten otomotiv ürünlerine, muhtelif
hammaddelerden tekstil ürünlerine kadar birçok sektöre, birçok farklı ekipmanla
taşıma çözümlerimiz bulunmaktadır.
HTFN ve CQR
isimli ağlara network üyeliklerimiz mevcuttur. Ayrıca, Uzakdoğu ağırlıklı
faaliyet gösteren bir networke üyeliğimiz başlamak üzeredir. Bu networkler
dışında da, birçok güçlü partnerimiz ile freight forwarding faaliyetlerimizi
devam ettirmekteyiz.
Ne tür
yükleri, hangi transit sürelerde, nerelere taşıyorsunuz?
Çin ana
limanlardan ortalama transit süre 30 gün civarıdır. Standart konteyner
taşımalarını, anlaşmalı birçok hat ile gemi programının uygunluğu ve
fiyatlandırmayı göz önünde bulundurarak seçip, gerçekleştirmekteyiz. Aynı
şekilde havayolu taşımalarımızı da ağırlıklı olarak TK üzerinden, ama
alternatif hatlar ile de gerçekleştirmekteyiz.
İNTERMODAL
ÇÖZÜMLERİNİ UZAKDOĞU’YA TAŞIYACAK
2016 yılında
Uzakdoğu-Türkiye hattında ne kadarlık bir yük hacmine ulaştınız? 2017
hedefleriniz neler? Geliştirmeyi düşündüğünüz servisler var mı?
2016 yılında
Uzakdoğu hattında denizyolunda 6.000 TEU’yu aşan bir taşıma hacmimiz oldu. Yine
havayolunda 700 ton taşıma gerçekleştirdik. Uzakdoğu pazarı, çok volatil bir
pazar olmasına rağmen, Ekol Lojistik olarak Türkiye ve diğer hizmet verdiğimiz
ülkelerde sunduğumuz entegre çözümlerle, süre gelen hava, deniz ve proje
taşımalarımızı daha da rekabetçi fiyatlandırma ve servis kalitesi ile devam
ettirmeyi hedefliyoruz. 2017 yılında bu hatta %50 büyüme öngörüyoruz. Özellikle
Hindistan ve Güneydoğu Asya ülkelerinde faaliyetlerimizi geliştirmek ve
intermodal networkümüzü, depolama ve dağıtım servislerimizle birlikte
Uzakdoğu’ya yaymak istiyoruz.
NAVLUNDAKİ
DALGALANMALAR SEKTÖRE ARTI YÜK GETİRİYOR
Uzakdoğu-Türkiye
hattında yaptığınız taşımalarda yaşanan sorunlar neler?
Çin
ekonomisindeki büyüme hızının yavaşlaması ve atıl gemi kapasiteleriyle
bağlantılı, piyasada Uzakdoğu navlun arzındaki dalgalanmalar bu bölge ile iş yapan
firmalara belli yükler getirmektedir. Hanjin gibi iflas erteleyen veya finansal
zorluk yaşayan armatörler, diğer büyük / küçük armatörler arasında yaşanan
birleşmeler, ortaklıklar, satın almalar navlun dalgalanmalarına neden
olmaktadır. Tabii küçülme yaşayan hatlarda, yer problemleri, transit sürelerin
artması vb. problemler, sektörde daha iyi planlama ve organizasyon ihtiyacını
beslemektedir. Biz Ekol Lojistik olarak, olabildiğince bu tür sıkıntıları,
armatörler ve havayolları ile yakın koordinasyonumuz ve uzman ekibimizin
proaktif planlama çalışmaları ile çözmekteyiz. Gelecekte, sektör paydaşları ile
işbirliğimizi daha da güçlendirerek devam etmek niyetinizdeyiz.
Kaynak:
lojistikhatti.com