Bakan Arslan:
"Ardahan'dan sonra Artvin Sahara Tüneli var ki Türkiye'nin üçüncü en büyük
tüneli olacak inşallah onu gerçekleştirerek, Kars'ı Karadeniz'e bölünmüş yol
ile sıcak asfalt ile bağlamış olacağız" dedi.
Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, yapımı süren Bakü-Tiflis-Kars
Demiryolu Projesi'ne değinerek "İnşallah mart - nisan aylarında yoğun bir
çalışmayla test aşamasına getireceğiz ve yıl ortasında da inşallah bu projenin
açılması bizim ve bölgemiz için elzem ve önemli." dedi.
Arslan,
kentin Karayolları 18. Bölge Müdürlüğü Toplantı Salonu'nda, sivil toplum
kuruluşlarının (STK) temsilcileri ve kanaat önderleriyle bir araya geldi.
Burada bir
konuşma yapan Arslan, bölgenin kalkınmasının önemine işaret ederek,
"Sadece Kars'ın değil Kars'ın etrafından Ardahan, Iğdır, Ağrı hatta
Erzurum, Artvin birlikte bölge olarak kalkınırsak biz hem bölgemize hem
ülkemize fayda sağlamış oluruz." şeklinde konuştu.
Arslan,
Kars'ın yanı sıra bölgedeki diğer iller için de proje ve yatırımlar
yaptıklarını anlatarak, bölgedeki birçok kültürün, mezhep temsilcisinin bin
yıldır bir arada yaşayarak birlik ve beraberliğin ne olduğunu ortaya koyarak
Türkiye'ye ve dünyaya örnek olduğunu vurguladı.
Türkiye'de
birçok projeye imza attıklarını ve projeler yapmaya da devam etiklerini
söyleyen Arslan, şu ifadeleri kullandı:
"Bakü-Tiflis-Kars
Demiryolu ilimiz, bölgemiz için çok önemli, biraz da gecikmiş bir proje.
Mahkeme süreçleri nedeniyle proje gecikti ancak bu kış özellikle biraz daha yoğun
çalışırız derken kış Allah'a şükür bereketli geçiyor, kar bereketli geliyor ama
bir yandan da işleri engelliyor. İnşallah mart - nisan aylarında yoğun bir
çalışmayla test aşamasına getireceğiz ve yıl ortasında da inşallah bu projenin
açılması bizim ve bölgemiz için elzem ve önemli." 2’de- Lojistik merkezin ihale süreci
Bakan Arslan,
bölgede yapılması planlanan lojistik merkeze de değinerek, sözlerini şöyle
sürdürdü:
"Hepinizin
bildiği lojistik merkez, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu'nun tamamlayıcısı. Lojistik
merkezin de 4 - 4,5 aydır ihale süreci devam ediyordu. Artık bu hafta nihai
kararı verip yükleniciyi belirleyeceğiz ve inşallah bir itiraz olmasa da martta
kazmayı vuracağız.
Bu da
Bakü-Tiflis-Kars'ın da tamamlayıcısı bir proje. Ve ülkemizde artık son yıllarda
gelişen hızlı trenin Kars'ımıza kadar gelmesinin öneminin bilincinde olarak
etap etap Kars'a geliyoruz. Bunun bir başka tamamlayıcısı Iğdır üzerinden
Nahçıvan'a, İran'a, Pakistan'a hatta Hindistan'a kadar gidecek ikinci bir
demiryolu projesinin öneminin bilincinde olarak onun da çalışmasını
sürdürüyoruz."
SAHARA VE
ILGAR TÜNELLERİNİN YAPIMI
Arslan,
bölgede sıcak asfalt çalışmalarının yapıldığını da ifade ederek, "Kars'ı
Ardahan'dan sonra Artvin üzerinden Karadeniz'e bağlamayı çok önemsiyoruz, orada
eksik olan kısmı Türkgözü Sınır Kapısı'na kadar eksik olan Ilgar Tüneli'nin
ihalesini yaptık, ciddi bir paraya 300 milyon liraya, eski parayla 300 trilyona
ihalesini yaptık. İnşallah ilkbaharla birlikte yapımına başlayacağız. Ama
onunla yetinmiyoruz.
Ardahan'dan
sonra Artvin Sahara Tüneli var ki Türkiye'nin üçüncü en büyük tüneli olacak
inşallah onu gerçekleştirerek, Kars'ı Karadeniz'e bölünmüş yol ile sıcak asfalt
ile bağlamış olacağız." diye konuştu.
Söz konusu
projelerin ülkenin gelişmesi açısından çok önemli olduğunu anlatan Arslan,
şunları kaydetti:
"Ne
yazık ki Ermenistan sınırı kapalı, keşke kapalı olmasaydı ancak onun bir şartı
var, Ermenistan Karabağ'daki işgalini sonlandırır Azerbaycan ile olan
ilişkilerini düzeltirse eyvallah. O zaman orayı da açarız. Ancak bu problemi
çözmediği sürece orayı kullanamadığımıza göre Aktaş Sınır Kapısı o zaman bizim
için çok önemli. Gürcistan'a giden güzergah olarak, orada da bir tünelimiz var
hemen Çıldır'dan sonra onun inşaatı başladı. Bu sene ortalarında tüneli
bitireceğiz. İnşallah önümüzdeki sene de yolu bitireceğiz. Biz Kars'ı bölünmüş
yollarla etraftaki coğrafyasıyla buluşturacağız."
Kaynak:
lojiport.com