Türkiye’nin
Gürcistan’a açılan üç sınır kapısından biri olan Çıldır’da ki Aktaş Sınır
Kapısı, Sarp ve Türkgözü Sınır Kapılarında ki modernizasyon çalışmalarına bağlı
olarak son aylarda araç ve tır yoğunluğu yaşıyor.
Ortadoğu ve
Batı ülkelerinin, Kafkasya’ya, oradan da Orta Asya ülkeleri ile arasında ki
ticari ve sosyal bağları kurması noktasında büyük öneme sahip olan Aktaş Sınır
Kapısı, üniteleri, gümrük sahası ve gişeleri ile de Türkiye’nin büyük ve modern
sınır kapıları arasında yer alıyor. Gürcistan’a açılan ve ulaşım konusunda ki
rahatlığı sebebiyle özellikle uluslar arası taşımacılık yapan firmalara ait
tırların tercih ettiği Aktaş Sınır Kapısı, yeni bir kapı olmasına rağmen
İspanya’dan Çin’e kadar uzanan Demir İpek Yoluyla paralel olarak hızla gelişen
bir sınır kapısı haline geldi.
Orta Doğu ve
Batı ülkelerinin, Kafkasya’ya, oradan da Orta Asya ülkeleri ile arasında ki
ticari ve sosyal bağları kurması noktasında büyük öneme sahip olan Aktaş Sınır
Kapısı, üniteleri, gümrük sahası ve gişeleri ile de Türkiye’nin büyük ve modern
sınır kapıları arasında yer alıyor. Gürcistan’a açılan ve ulaşım konusunda ki
rahatlığı sebebiyle özellikle uluslar arası taşımacılık yapan firmalara ait
tırların tercih ettiği Aktaş Sınır Kapısı, yeni bir kapı olmasına rağmen
İspanya’dan Çin’e kadar uzanan Demir İpek Yoluyla paralel olarak hızla gelişen
bir sınır kapısı haline geldi.
PERSONEL
SIKINTISI HADSAFHADA
Son aylarda
yoğun insan ve araç trafiğin yaşandığı Aktaş Sınır Kapısı’nın, Kafkaslara
açılması ve tarihi İpek Yolu güzergâhında bulunması sebebiyle önem taşıdığını
kaydeden vatandaşlar, yeterli düzeyde ki teknik ve donanımsal ünitelerinin
yanında kalifiye personel açığını da kapatarak şanına yakışır bir şekilde
hizmet vermesi gerektiğini söylüyor.
Kaynak:
lojiport.com