Mevcut 7 bin
çalışanı ile dünya çapında 14 ülkede ofisi bulunan Ekol lojistik, 2 yıl içinde
ofis sayısını 45 ülkeye kapsayacak şekilde büyüterek, Intermodal taşımacılıkta
Avrupa'nın lider firması olmayı hedefliyor.
Türkiye'nin
global markalarından olan Ekol Lojistik, 2019 vizyonunu açıkladı. Mevcut 7 bin
çalışanı ile dünya çapında 14 ülkede ofisi bulunan Ekol lojistik, 2 yıl içinde
ofis sayısını 45 ülkeye kapsayacak şekilde büyüterek, Intermodal taşımacılıkta
Avrupa'nın lider firması olmayı hedefliyor.
Avrupa'da
intermodal taşımacılığın öncülerinden olan Ekol Lojistik, Trieste-Kiel arasında
yeni bir blok tren hattını hizmete açtı. Güney Avrupa'yı, Kuzey Avrupa'ya tren
hattıyla Baltık-Adriyatik koridoruna bağlayan Ekol Lojistik, Kiel ile Göteborg
ve Oslo'yu Stena Line ait bir Ro-Ro bağlantısıyla Kuzey Avrupa hattıyla
birleştiriyor.
Trieste-Kiel
blok tren hattı açılış töreni öncesi Türk basın mensuplarıyla biraraya gelen
Ekol Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Musul, İspanya'da 9 ofise
ulaştıklarını belirterek, Avrupa'da her 150 kilometre de bir ofis açacaklarını
söyledi.
2017 yılına
Trieste Limanı içinde bulunan EMT Terminali'nin çoğunluk hisselerini satın
aldıklarını ifade eden Ekol Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Musul,
"Ekol'ün genişleme stratejisinin devamı olarak İskandinavya, Kuzey
Almanya, Baltık Denizi ile Güney Avrupa ve Türkiye, İran gibi ülkeleri
birbirine bağlayacak yeni bir intermodal köprüyü devreye aldık. Kiel'e ulaşacak
tren bağlantısıyla beraber, Göteborg, Oslo ve Malmö'ye cuma sabahından
başlayarak teslimatlar yapılacak. Yeni bağlantımız ile Kuzey Almanya,
Danimarka, Finlandiya, Norveç ve İsveç'e hızlı teslimat yapabileceğiz. Bu
avantajı kullanarak Trieste ve Kiel arasındaki bu yeni intermodal çözümü kısa
sürede haftada iki sefere çıkaracağız" diye konuştu.
ALTERNATIVE
RO-RO, KUZEY AFRİKA'YI GÜNEY AVRUPA'YA BAĞLAYACAK
Ekol
Lojistik'in büyümesine paralel olarak grup şirketi Alternative Ro- Ro'nun da
yeni hatlar açmayı planladıklarını belirten Ahmet Musul, "Kuzey Afrika'ya
hat açmak istiyoruz. Bunu da Ekol'ün orada kuracağı altyapı sayesinde
yapacağız. Yetiştirebilirsek bu yıl içerisinde Ekol Lojistik olarak Fas'ta ofis
açacağız" dedi. Valencia-Sete-Tangier Ro-Ro hattıyla Kuzey Afrika'yı,
Güney Avrupa'ya bağlayacaklarını ifade eden Ahmet Musul, bu sayede yükü tren
hattıyla Sete'den Kuzey Avrupa'ya taşıma imkanlarını olacağını kaydetti.
İspanya’daki
yükü, deniz yoluyla Valencia’dan Sete’ye kadar getirip oradan trenle çıkarmanın
daha mantıklı olduğunu ifade eden Musul, Sete'nin tren altyapısı ve lokasyon
olarak en uygun liman olduğunu ve Intermodal taşımaya harika bir altyapı
sağladığını söyledi. Fas'da otomotiv ana sanayi, otomotiv yan sanayi ve
tekstilde ciddi bir potansiyel olduğunu belirten Ahmet Musul, Alternative'nin
hizmete alacağı Valencia-Sete-Tangier Ro-Ro hattıyla Kuzey Afrika, Güney
Avrupa'ya deniz yoluyla bağlanacağını ifade etti.
Öte yandan
Alternative Ro-Ro'nun Yalova-Köstence-Poti arasında yeni bir üçgen hat
açacağını söyleyen Ekol Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Musul, arz-talep
dengesini gözeterek verimli bir yapılanmaya gideceklerini söyledi.
Alternative
Ro-Ro'nun Trieste'ye taşıdığı yükün yüzde 60'ının Ekol Lojistik'e ait olduğunu
belirten Ahmet Musul, Sete Hattı'nın ise yüzde 90'ının Ekol'e ait olduğunu
söyledi. Sete Limanı'na sefer yapan geminin 158 adet taşıma kapasitesine sahip
küçük bir gemi olduğunu dile getiren Musul, filoya katılacak yeni gemilerle,
Trieste hattında Ekol Lojistik yükünün yüzde 50'lerin altına düşeceğini
sözlerine ekledi.
AVRUPA'DA
KENDİ TRENİNİ KALDIRAN İKİNCİ FİRMA EKOL LOJİSTİK
Avrupa'da
kendi trenleri ile taşıma yapan ikinci büyük lojistik şirketi olduklarını
hatırlatan Ahmet Musul, şu anda Avrupa'da 48 tren hattı olduğunu ve 2 yıl
içerisinde bu alanda lider olmayı hedeflediklerini açıkladı. Globalde ofis
ağını hızla genişleten Ekol, yeni ülke açılımlarını da araklıksız sürdürüyor.
Ahmet Musul, dünya çapında 14 ülkede ofislerinin bulunduğunu, bu sayıyı 2019
yılı sonuna kadar 45 ülkeye çıkarmayı planladıklarını anlattı. 15. şirket
ofisini iki hafta içinde Slovenya'ya açacaklarını ifade eden Ahmet Musul, mevcut
ülkelerdeki ofis ağlarının da hızla arttığına dikkat çekerek "İspanya'da 3
ofis planlıyorduk ancak bu sayı kısa sürede 9'a çıktı. İspanya CEO'muz 150
kilometreye yeni bir ofis açmayı hedefliyor" dedi.
Ekol Lojistik
Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Musul, bu yıl içerisinde İpek Yolu'nda aktarma
merkezi konumundaki Kazakistan'da da ofis açmayı planladıklarını söyledi.
KORUMACILIK,
ÜLKE EKONOMİSİNE ZARAR VERİYOR
Türk
taşımacılık sektörünü korumak amacıyla yapılan kısıtlamaların ülke ekonomine
zarar verdiğini söyleyen Ekol Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Musul,
"Mersin Limanı'ndan İran'a gidecek yükü, İran plakalı araç taşıyamıyor.
İran plakalı araca kısıtlama getirirsen, İranlı ihracatçı Mersin Limanı'na yük
göndermez. Biz Hamburg Limanı'ndan Türk plakalı araçla Türkiye’ye gelen malı
almaya imkanımız varken, niye İran
plakalı araba gelip de kendi ülkesine gelecek bir malı başka ülke limanında
almasın ki? Söyler misiniz? Bunun mantığı nerede? Bu kısıtlamalar Türk
nakliyesini korumak mı? Yoksa limanımızı öldürmek mi? Dolayısıyla koruyoruz
derken, fark etmeden öldürüyoruz aslında... Bu tür korumacılık limanlarımızın
ticaretini düşürür. Türk taşımacılık sektörünü koruyoruz diye, ülke ticaretine
zarar veriyoruz." diye konuştu.
EKOL LOJİSTİK,
BÖLGESEL KADROLAŞMAYA ÖNEM VERİYOR
Ekol
Lojistik'in dünya çapında açtığı ofislerin yönetimi için Türkiye'den kadro
göndermediklerinin altını çizen Ahmet Musul, Bölgesel kadrolar sayesinde
şirketin hızlı ve verimli çalıştığını kaydederek şunları söyledi; "Bizim
şube hızımızı belirleyen tek şey kadro. Hiçbir ülkeyi Türkiye’den gönderdiğimiz
kişilerle yönetmek gibi bir politika gütmüyoruz. Hep lokal insanlara şans
veriyor ve doğru insanı bulduğumuzda da hemen o ülkede yapılanmaya karar
veriyoruz. Çünkü artık yapılanma bizim için, copy paste dediğimiz çok basit,
birbirine çok benzer şeyler. Eksik olan oradaki insan ve kültür. Mümkün
olduğunca yoğurt yiyişimizi birbirine benzetmek için ‘One Ekol’ diye bir proje
geliştirdik. Her ülkede bu proje sahipleri biraya gelip, konuşuyorlar. Bir
taraftan süreçlerimizi geliştiriyoruz, bir taraftan da kültürel uyumu elimizden
geldiğince zenginleştiriyoruz. İlk toplantı için her ülke yöneticisinden birer
ikişer dakikalık ‘one ekol’ konseptinde çalışmayla ilgili görüşlerini anlatan küçük bir video
göndersinler dedim. Her ülke gönderdi. Ukraynalı arkadaşımız duvarın önüne
geçmiş anlatıyor, Polonyalı arkadaşımız ekranın önüne geçmiş, One Ekol'lü
olmanın artılarını söylüyor. Yunanistan bir masanın etrafında 4 kişi oturmuş,
telefon çalıyor bir arkadaş açıyor sonra yeni bir proje kazandık ne yapacağız
diyorlar biri "One Ekollüyüz" biz yaparız diyor. Toplantının sonunda
Polonya ülke müdürümüzün bir maili var, bugün yeni bir şey öğrendik One Ekol
toplantıları çok yararlı oluyor içerik açısından Polonya ve Ukrayna sunum
açısından İtalya ve Yunanistan bizden daha iyiler, bizim onlardan onların
bizden alacağı çok şey var. Biz bir başarı hikayesi yazmak istiyoruz. Kâr bizim
için bir şeylere sahip olmanın yolu değil, bu yapıyı sürdürebilmenin yolu. Kâr
elde etmek zorundayız ama servet için değil, bu yapıyı başarılı kılmaya yetecek
bir enerji için ve yaklaşım tepeden tırnağa böyle, başka bir şey görmüyorlar.
Şimdi yapıda bu enerji olunca, kıpır kıpır bir organizasyon olmaya başlıyor ve
korkunun, verimsizliğin bulaşıcı olduğu gibi umut da, keyif almada bulaşıcı,
biz bu tarafını bulaştırıyoruz. Bir şeyi ortaya çıkartmanın mutluluğunu
keşfettiriyoruz. Türk markasının ötesinde Türkiye’de doğmuş bir marka oluyoruz
artık. Şu anda hiçbir şirketin bizim kadar globalleştiğini düşünmüyorum. Şu
anda otuza yakın dil konuşuluyor ve her gün artıyor. Resmin çerçevesini çizdim,
şimdi herkes yeteneğine göre bir bölümünü güzelleştiriyor. Hala
değerlendirmelerimizi kârlılığımıza göre yapmıyoruz, başarı kriterlerimize göre
yapıyoruz ve biz şube kârlılığını esas almıyoruz, ülke kârlılığını esas
almıyoruz ‘One Ekol’ konsepti altında hala tek bir şirketiz gibi
düşünüyoruz"
EKOL,
BİRLEŞİK ŞİRKET YAPISINA SAHİP
14 ülke ofisi
ve 7 bin çalışanı ile Ekol lojistik, uluslararası taşımacılık organizasyonuyla
başlanılan noktadan itibaren, üçüncü parti lojistik hizmetlerini de sunan
bütünleşik şirket yapısına sahip. Şirket, Türkiye'de toplamı 750 bin m2'yi
bulan tesislerinin yanında; Almanya, İtalya, Romanya, Fransa, Yunanistan,
Ukrayna, Bosna, Macaristan, İspanya, Polonya, Bulgaristan, Çekya ve İran'da
toplamda 100 bin m2 alana sahip tesisleriyle hizmet sunuyor. Şirketin cirosu
Alternative Ro-Ro ile birlikte 670 milyon Euro.
Kaynak:
ulasimonline.com