TCDD Genel
Müdürü Apaydın: "İnşallah 2023'te hedefimiz, mevcut şebekemizi 25 bin
kilometreye çıkarmak. 2035 hedeflerimizde de bu 30 bin kilometreleri
geçecek" dedi.
TCDD Genel
Müdürü İsa Apaydın, "İnşallah 2023'te hedefimiz, mevcut şebekemizi 25 bin
kilometreye çıkarmak. 2035 hedeflerimizde de bu 30 bin kilometreleri geçecek.
Bunlar çok iddialı hedefler." dedi. Apaydın, Türkiye Demiryolu Makinaları
Sanayi AŞ'de (TÜDEMSAŞ) incelemelerde bulunmak için geldiği Sivas'ta, yaptığı
açıklamada, AK Parti hükümetleri döneminde yaklaşık 55 milyar lira demiryolu
yatırımı yapıldığını söyledi. Bu yatırımların önemli bir kısmının, Yüksek Hızlı
Tren, hızlı tren ve konvansiyonel hatların sinyalizasyonu ile elektrifikasyon
için kullanıldığını dile getiren Apaydın, "Mevcut yollarımızın da yüzde
95'ini şu anda yeniledik. İnşallah 2023'te hedefimiz, mevcut şebekemizi 25 bin
kilometreye çıkarmak. 2035 hedeflerimizde de bu 30 bin kilometreleri geçecek.
Bunlar çok iddialı hedefler. Başta Cumhurbaşkanımız olmak üzere Başbakanımıza,
Hükümetimize ve Bakanlığımıza demir yollarına vermiş oldukları destekten dolayı
çok teşekkür ediyorum." diye konuştu. Apaydın, şu andaki şebekede önemli
projeler yürütüldüğünü aktararak, "Şu anda hem sinyalizasyon hem de
elektrifikasyon anlamında yaklaşık 11 bin kilometre hattımız var. Bu hattımızın
yüzde 95'ini yeniledik. Şu anda elektrifikasyon Kayaş'tan Çetinkaya'ya kadar,
Sivas'ı da geçen elektrifikasyon projemiz bu yıl içerisinde devreye alınacak.
Samsun-Sivas hattında altyapı rehabilitasyonu ve sinyalizasyon çalışmalarımız
devam ediyor. Şebekemizde, 2017-2018 yılı içerisinde hem elektrikli hem sinyali
hatlarımız yüzde 60-70'li seviyelere gelecek. Yol yenilemelerimizi de 2018'de
bitiriyoruz." ifadelerini kullandı.
- Türkiye'nin
güneyinde yeni projeler
Bu yıl yeni
projelere başlayacaklarını dile getiren Apaydın, şunları kaydetti:
"Bursa'da kalan ihalelerimiz vardı onlar devam ediyor. İzmir'de şu anda
iki kesimde projelerimizin yapım çalışmasına başlandı, diğer iki kesimde de bir
ay içerisinde inşallah çalışmalarımız devam edecek. Konya, Karaman, Ereğli,
Ulukışla, Adana, Mersin hattında özellikle Karaman ve Ereğli kesiminde
çalışmalarımız başladı. Adana-Toprakkale, Gaziantep arasındaki iki kesimde
çalışmalarımız devam ediyor. İnşallah, 2023'te çok daha farklı, gelişmiş,
altyapısıyla üst yapısıyla çok daha iyi hizmet veren bir kuruluş olacağız.
Ayrıca bundan sonra yük hızlarımız 65 kilometreden 100-120 kilometreye çıkacak.
Konvansiyonel hatlarımızdaki hızlarımız da 160-200 kilometreye çıkacak. Böylece
hem yük hem yolcu taşımacılığında çok daha yüksek hızlarda hizmet verebilir bir
kuruluş haline geleceğiz."
- Karadeniz
limanları Akdeniz'e bağlanacak
Akdeniz ve
Karadeniz'in hızlı trenle bağlanmasıyla ilgili de bilgi veren Apaydın, şu
ifadeleri kullandı: "Karadeniz'le ilgili özellikle Samsun, Çorum, Amasya,
Kırşehir, Aksaray üzerinden Adana, Mersin'e bağlanan bir hızlı tren çalışmamız
var. Onunla ilgili proje çalışmalarımız devam ediyor. İnşallah proje
çalışmalarının bir kısmı 2017'nin sonunda bir kısmı da 2018'de bitiyor. Orayı
da yapacağız. Bu, kuzey-güney koridoru için önemli bir arter olacak. Yani
Samsun limanı, hem Mersin hem de İskenderun limanına bağlanmış olacak. Şimdi
proje aşamasında inşallah hedefimiz 2023'te bu projeleri gerçekleştirmek."
Kaynak:
lojiport.com