Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Karayolu / OTOYOL VE KÖPRÜLERDE 10 KAT CEZA ÇİLESİ BİTMELİDİR!

OTOYOL VE KÖPRÜLERDE 10 KAT CEZA ÇİLESİ BİTMELİDİR!

OTOYOL VE KÖPRÜLERDE 10 KAT CEZA ÇİLESİ BİTMELİDİR!17.03.2017Otoyol ve köprülerden farkında olarak/olmadan ödemesiz geçiş yapan araçlardan alınan 10 kat cezanın yeni köprülerdeki geçiş fiyatlarından sonra astronomik rakamlara ulaşması araç sahiplerini bunalttı. Araç sahipleri için dayanılmaz boyuta gelen durumu değerlendiren UND İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener; "1999 yılında otomatik geçiş sistemine geçilirken yapılmış bu yanlışa artık bir son verilmelidir. 10 kat ceza uygulaması dünyanın hiçbir yerinde yok" şeklinde konuştu.

Osmangazi 2 bin 295 TL!

Fatih Şener; Örneğin Osmangazi köprüsünü kullanarak yurt dışına giden bir araç farkında olmadan veya teknik bir aksaklıkla da olsa köprüyü ödemesiz geçse 15 gün sonra yurda döndüğünde 208 TL yerine 2 bin 295 TL fatura ile karşılaşıyor. Bu durum taşımacılarımızı isyan noktasına getirmiştir” dedi. Şener, uygulamadaki haksızlığa işaret ederek “Binek araçlar için bile bu köprüde ödemesiz geçiş cezası 721 TL’yi buluyor. Boğaziçi köprüsünde 10 katı ilavesi ile 77 TL olan ücret, Avrasya Tüneli ve Yavuz Sultan Selim köprüsü ve otoyolları için de çok yüksek rakamlara ulaşıyor.

Başka hiçbir kamu alacağı için 10 katı ceza uygulaması yok!

Fatih Şener, “Yaptığımız araştırmalara göre dünyanın hiçbir ülkesinde 10 kat ceza uygulaması yok. Ülkemizde Trafik cezası için; 15 gün içinde ödeme yapılması halinde cezanın 4’te bir oranında düşürülmesi, bir ayı geçmesi halinde ise sadece %5 faiz uygulanması ve her ne olursa olsun ödenecek tutarın faiz ile beraber en fazla 2 katını geçemeyeceği yasa ile belirlenmişken otoyollarda 10 kat ceza anlaşılır gibi değildir.

Tahsil edilen cezanın %40’ı işletmeci kuruluşa, kalan % 60 Devlete…

Tahsis edilen cezanın 4 katı işletmeci kuruluşa, 6 katı devlete ödenmektedir. İşletici kuruluşun 4 kat ücret almasının da bir anlamı yoktur” dedi.

Adrese Dayalı Nüfus Sistemi İle Tahsilat artık çok kolay!

Şener, 1999 yılında otomatik sisteme geçilirken, muhtemelen; “bunlar kaçak geçer, korkutalım” diyerek konulan 10 kat ceza kuralının bugün vatandaşlar üzerinde önemli bir yük haline geldiğini kaydederek, Günümüz koşullarında adrese dayalı nüfus sistemi ile kamu alacakların tahsisi eskisine göre çok daha kolaydır. Bugün artık, bu tür cezalar tahsil edilmeden birçok kurumumuzda işlem yapılmamaktadır.

Yabancı araçlardan ceza tahsilatı gibi bu da bir Torba Yasa İle Düzeltilmelidir

Yabancı araçların otoyol kaçak geçişlerinde bugüne kadar “tahsil edecek muhatap bulunamadığı” için yıllık 75 milyon TL tutarında kayıp yaşandığını belirten Şener, “Yabancılardan tahsilat yapılabilmesi, yayınlanan son torba yasa ile mümkün hale gelmiştir, yıllarca yabancılardan otoyol ücreti almayan ülkemizde kendi vatandaşlarımızdan 10 katı ceza alınması haksızlıktır. Bu da bir torba yasa ile düzeltilmelidir” dedi.

Kaynak: transmedya.com