Otoyol ve
köprülerden farkında olarak/olmadan ödemesiz geçiş yapan araçlardan alınan 10
kat cezanın yeni köprülerdeki geçiş fiyatlarından sonra astronomik rakamlara
ulaşması araç sahiplerini bunalttı. Araç sahipleri için dayanılmaz boyuta gelen
durumu değerlendiren UND İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener; "1999 yılında otomatik
geçiş sistemine geçilirken yapılmış bu yanlışa artık bir son verilmelidir. 10
kat ceza uygulaması dünyanın hiçbir yerinde yok" şeklinde konuştu.
Osmangazi 2
bin 295 TL!
Fatih Şener;
Örneğin Osmangazi köprüsünü kullanarak yurt dışına giden bir araç farkında
olmadan veya teknik bir aksaklıkla da olsa köprüyü ödemesiz geçse 15 gün sonra
yurda döndüğünde 208 TL yerine 2 bin 295 TL fatura ile karşılaşıyor. Bu durum
taşımacılarımızı isyan noktasına getirmiştir” dedi. Şener, uygulamadaki
haksızlığa işaret ederek “Binek araçlar için bile bu köprüde ödemesiz geçiş
cezası 721 TL’yi buluyor. Boğaziçi köprüsünde 10 katı ilavesi ile 77 TL olan
ücret, Avrasya Tüneli ve Yavuz Sultan Selim köprüsü ve otoyolları için de çok
yüksek rakamlara ulaşıyor.
Başka hiçbir
kamu alacağı için 10 katı ceza uygulaması yok!
Fatih Şener,
“Yaptığımız araştırmalara göre dünyanın hiçbir ülkesinde 10 kat ceza uygulaması
yok. Ülkemizde Trafik cezası için; 15 gün içinde ödeme yapılması halinde
cezanın 4’te bir oranında düşürülmesi, bir ayı geçmesi halinde ise sadece %5
faiz uygulanması ve her ne olursa olsun ödenecek tutarın faiz ile beraber en
fazla 2 katını geçemeyeceği yasa ile belirlenmişken otoyollarda 10 kat ceza
anlaşılır gibi değildir.
Tahsil edilen
cezanın %40’ı işletmeci kuruluşa, kalan % 60 Devlete…
Tahsis edilen
cezanın 4 katı işletmeci kuruluşa, 6 katı devlete ödenmektedir. İşletici
kuruluşun 4 kat ücret almasının da bir anlamı yoktur” dedi.
Adrese Dayalı
Nüfus Sistemi İle Tahsilat artık çok kolay!
Şener, 1999
yılında otomatik sisteme geçilirken, muhtemelen; “bunlar kaçak geçer,
korkutalım” diyerek konulan 10 kat ceza kuralının bugün vatandaşlar üzerinde
önemli bir yük haline geldiğini kaydederek, Günümüz koşullarında adrese dayalı
nüfus sistemi ile kamu alacakların tahsisi eskisine göre çok daha kolaydır.
Bugün artık, bu tür cezalar tahsil edilmeden birçok kurumumuzda işlem
yapılmamaktadır.
Yabancı
araçlardan ceza tahsilatı gibi bu da bir Torba Yasa İle Düzeltilmelidir
Yabancı
araçların otoyol kaçak geçişlerinde bugüne kadar “tahsil edecek muhatap
bulunamadığı” için yıllık 75 milyon TL tutarında kayıp yaşandığını belirten
Şener, “Yabancılardan tahsilat yapılabilmesi, yayınlanan son torba yasa ile
mümkün hale gelmiştir, yıllarca yabancılardan otoyol ücreti almayan ülkemizde kendi
vatandaşlarımızdan 10 katı ceza alınması haksızlıktır. Bu da bir torba yasa ile
düzeltilmelidir” dedi.
Kaynak:
transmedya.com