Ahmet Arslan,
Avrupa ile Asya arasında 1 saatlik feribot yolculuğunun 1915 Çanakkale Köprüsü
ile 3 - 4 dakikaya ineceğinin bilgisini verdi.
Malkara-Çanakkale
Otoyol Kesimi Sözleşmesi imza törenine katılan Ulaştırma Denizcilik ve
Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, köprüyle ilgili olarak kamuoyunu bilgilendirdi.
Törene ayrıca Güney Kore Cumhuriyeti Arazi Altyapı ve Ulaştırma Bakanı Ho-in
Kang’da katılım gösterdi. Törende konuşma yapan Bakan Arslan, bu projenin yapım
aşamasına başlamaktan dolayı gurur duyduklarını belirtti.
10,5 milyar
TL’lik projenin yap-işlet-devret modeliyle gerçekleştirildiğinin de vurgusunu
yaptı. 2023 yılına doğru emin adımlarla ilerlediklerini belirten Arslan, projede imzası bulunan Limak ve Yapı Merkezi
ile yine yurt dışında önemli projelere katkısı bulunan Güney Koreli SK firmasının
katkı sağlamasından mutlu olduklarını belitti. Bu projede yer almak isteyen
dünya çapında tanınmış 13 firmanın teklif verdiğini de sözleri arasına
ekledi. Bir saat olan seyahat süresini 3
- 4 dakikaya indirerek büyük bir başarı elde ettiklerini belirten Arslan,
krizlere rağmen Türkiye ekonomisinin büyümeye devam ettiğini açıkladı.
354 km
uzunluğundaki otoyolun Kınalı mevkiinden başlayarak Balıkesir Savaştepe
noktasında bitmesi planlandı. Dünyanın en uzun köprüsü olarak çizilen projenin
bugün imza aşamaları gerçekleştirildi ve yakın tarihte yapım aşamasına
başlanması düşünülüyor.
2023 yılında
hizmete açılacağı Bakanlık tarafından belirtilirken 31 viyadük, 5 tünel, 143
alt ve üst geçit ile 30 köprülü kavşak barındıracağı bildirildi. Köprünün
toplam maliyeti 10 milyar doların üzerinde seyrederken anlaşmada köprünün
ihalesini alan firma 16 yıl 2 ay 12 gün boyunca köprünün işletmesini
gerçekleştirecek.
Kaynak:
lojiport.com