Sivas’ta
üretilen ve benzerlerine göre yüzde 26 daha hafif olan millî vagonlar taşıma
maliyetlerini yüzde 15 aşağıya çekecek.
Yüksek Hızlı
Tren projeleriyle bir yandan ülkeyi demir ağlarla örmeye devam eden Türkiye bir
yandan da demiryolunda yerli ve millî adımlar atmayı sürdürüyor. Türkiye
Demiryolu Makinaları Sanayii AŞ (TÜDEMSAŞ) tarafından hayata geçirilen Yeni
Nesil Millî Yük Vagonu projesinde prototip aşamasına geçildi. Yıl sonuna kadar
150 tane üretilmesi planlanan vagonlar yurt dışına ihraç da edilecek.
Millî vagonun
3 yıllık bir çalışmanın ürünü olduğunu belirten Ulaştırma, Denizcilik ve
Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, “Millî yük vagonumuzun avantajları 29,5 metre
uzunluğu ile 2 vagonlu konteyner tek bir vagonla taşıması önemli. Benzer
vagonlardan 9,5 ton daha hafif. Yüzde 26
daha hafif demek. 25,5 ton boş ağırlığı ile Avrupa’daki eşdeğer vagonlara göre
4 tondan daha fazla yük taşıma fırsatı sağlıyor. Taşıma maliyetlerini yüzde 15
aşağıya çekecek” dedi. Yeni nesil millî yük vagonunda kısa süre içerisinde seri
üretime geçileceğini dile getiren Bakan Arslan “Prototipi üretildi. İnşallah
kısa sürede seri üretime geçilecek. Buradan da ihracat amaçlıyoruz. 3 yılda bu
aşmaya getirdik. Bu yıl 150 tane de üretim yapıp hem iç piyasaya hem ihracata
sunmuş olacağız” dedi.
Türkiye
Gazetesi’nden Osman Çobanoğlu’nun haberine göre; Türkiye’nin kendi araçlarını,
kendi rayını ve kendi tekerleklerini üretmek için önemli mesafeler katettiğini
dile getiren Arslan “Kardemir’de kendi mevcut hatlarımızda kullanmak üzere ray
ürettik. Araç parklarımızı modern hale getirdik. YHT işletmecisi olan önemli
ülkelerden biri haline geldik. Demir yolu endüstrisini geliştirmek üzere
Erzincan’da ray bağlantı elemanlarını üretiyoruz. Kırıkkale’de tekerlek takımlarını
makine kimya ile üretiyoruz. Eskişehir’de TÜLOMSAŞ ile yeni nesil lokomotif
üretip ihraç ediyoruz. Millî motorun da üretimine başladık” diye konuştu.
Kaynak:
lojiyol.com