IdeaSoft
e-ticaret seferberliği başlattı. Türkiye’de her iki e-ticaret sitesinden
birinin altyapı sağlayıcısı olan IdeaSoft Yazılım, Türkiye’de e-ticareti
yaygınlaştırmak için “E-Ticaret Seferberliği” sloganıyla “E-ticaret Farkındalık
Zirveleri”ni başlattı.
IdeaSoft
açıklamasına göre, teknolojinin gün geçtikçe insan hayatına entegre olduğu yeni
dünyada ticaretin şekli de dijitalleşiyor. Türkiye’de yaklaşık 12 bin 500
e-ticaret sitesi bulunmasına rağmen ortalama Avrupa ve dünya standartlarının
çok altında yer alıyor. Bu sebeple her geçen yıl yüzde 30’un üzerinde büyüyen
e-ticaret hem mevcut şirketler hem de yeni girişimciler için bir fırsat olarak
değerlendiriliyor.
Türkiye’de
KOBİ’ler dijital dönüşümlerini e-ticarete atılarak başlatıyor. Bu dönüşümü tüm
Türkiye’de yaygınlaştırmak amacıyla IdeaSoft Yazılım tarafından hayata
geçirilen E-ticaret Farkındalık Zirveleri, ticaret ve sanayi odalarının desteğiyle
düzenlenmeye başlandı.
Türkiye’de
e-ticareti yaygınlaştırmak amacıyla 2016 yılı aralık ayında başlatılan
zirveler, 2017 yılında da devam ediyor. Şimdiye kadar İzmir, Düzce, Konya,
Kocaeli, Adana ve Gaziantep’te gerçekleştirildi. Sıradaki etkinlikler ise
İstanbul, Samsun ve Eskişehir’de düzenlenecek.
Google
Türkiye’nin İstanbul/Levent’teki ofisi Dome İstanbul’da 18 Nisan’da, Samsun
Ticaret ve Sanayi Odasında 4 Mayıs’ta ve Eskişehir Ticaret Odasında 11 Mayıs’ta
gerçekleştirilecek etkinliklerin Kayseri, Bursa, Bolu, Sakarya, Trabzon ve daha
birçok ilde devam etmesi planlanıyor.
Yazılım,
ödeme sistemleri ve dijital pazarlama konuları ele alınıyor
2005 yılından
bu yana e-ticaret altyapı sağlayıcısı olan ve Türkiye’de her iki e-ticaret
sitesinden birinin altyapı sağlayıcısı konumunda bulunan IdeaSoft Yazılım’ın
“E-Ticaret Seferberliği” sloganıyla organize edilen zirveler, illerin ticari
hayatını temsil eden oda üyelerinin yoğun ilgisiyle karşılaşıyor.
E-ticaret
Farkındalık Zirvelerinde, e-ticaretin 3 temel başlığı olan yazılım, ödeme
sistemleri ve dijital pazarlama konuları sektörün önde gelen profesyonelleri
tarafından ele alınıyor. Konuşmacılar arasında IdeaSoft’un yanı sıra ödeme
sistemleri konusunda iPara ve iyzico, dijital pazarlama konusunda ise Google
Türkiye ve partner ajanslarından EG Bilişim ile Tek Kılavuz temsilcileri
bulunuyor.
Her
etkinliğin sonunda, 6 bin e-ticaret sitesine altyapı sağlayan IdeaSoft’un o
şehirdeki müşterilerinden başarılı e-ticaret girişimcileri kendi deneyimlerini
katılımcılarla paylaşıyor.
E-ticaret
farkındalığının oluşması için büyük bir adım olarak görülen bu ücretsiz
etkinliklerle mevcut işini büyütmek isteyen şirketler ve yeni girişim fikrini
e-ticaret ile hayata geçirmek isteyen girişimcilerin bilgilendirilmesi
hedefleniyor. Etkinliklerin detaylarına “eticaretgunleri.com” sitesi üzerinden
ulaşılabiliyor.
“Daha önce
e-ticaret yapmamış 5 bin şirkete ulaşmayı hedefliyoruz”
Açıklamada
görüşlerine yer verilen IdeaSoft Kurucu Ortaklarından Fatih Çalışkan,
e-ticarette başarılı olmak için üzerinde durulması gereken kilit noktalar
olduğuna dikkati çekti. Çalışkan, şu ifadeleri kullandı:
“Bu
noktaların başında güvenli bir yazılım altyapısı, özelleştirilmiş bir site
tasarımı, ürün görsellerinin kaliteli, açıklamalarının detaylı olması,
alternatif ödeme ve kargo seçeneklerinin sunulması, doğru planlanmış arama
motoru optimizasyonu (SEO), sosyal medya, adwords, youtube gibi dijital reklam
kanallarının kullanılması, fiyat karşılaştırma siteleri ve pazaryerleri gibi
alternatif kanallarda da yer alınması geliyor.
Tüm bunlara
önem veren e-ticaret girişimcileri pazara doğru fiyatla doğru ürünü sunduğu
takdirde başarılı olma ihtimallerini de yükseltiyor. IdeaSoft olarak bu
konuların detaylarını anlatmak ve Türkiye’deki e-ticaret ekosistemini
geliştirmek amacıyla başlattığımız E-ticaret Farkındalık Zirvelerinin 2017 yılı
sonunda daha önce e-ticaret yapmamış 5 bin şirkete ulaşmasını planlıyoruz.
Büyük şehirlerin yanı sıra özellikle Anadolu’da e-ticaretin konuşulmadığı bir
nokta kalmayana kadar bu etkinlikleri devam ettireceğiz.”
Kaynak: lojistikglobal.com