Dev
projelerle lojistik merkezi oluyoruz. Ali Tulgar; yeni havalimanı, köprüler,
otoyol yatırımları ve demir yolunda iyileştirme çalışmalarının, Türkiye’yi
bölgesinde daha kuvvetli bir üs hâline getireceğini söyledi
Ekonomik
dalgalanmalar, politik ve sosyal gelişmeler bütün sektörleri olduğu gibi
lojistik sektörünü de etkiledi. Ancak sektör bütün olumsuzluklara rağmen büyüme
trendini geçtiğimiz yıl da sürdürdü. Mars Logistics Genel Müdürü Ali Tulgar,
sektörün önümüzdeki dönemde de potansiyelinin olduğu belirterek, 2016’da yüzde
4,5’luk bir büyüme kaydedildiğini söyledi. Lojistik sektörüne yapılan her
yatırımın Türkiye’yi 2023 hedefine biraz daha yaklaştırdığına işaret eden Ali
Tulgar, “Şu anda son aşamalarında olan lojistik master planı bir an önce
devreye girmelidir.
Uzun
yıllardır Avrupa standartlarında olan lojistik sektörünün, ülkemizde biraz daha
yol kat etmesi gerekmektedir. Söz konusu master plan, bu süreci
hızlandıracaktır. Diğer yandan İstanbul’da yapımı devam eden yeni havalimanı
yatırımı, köprüler, otoyol yatırımları, demiryolunda iyileştirme çalışmaları,
Türkiye’nin bölgesinde daha kuvvetli bir üs olması açısından önemli rol
oynayacak. Tüm bu yatırımlara ilaveten limanlarımızda da iyileştirme
çalışmalarının yapılması gerekmektedir” değerlendirmesini yaptı.
Sürdürülebilir
bir marka olmanın ve farklılaşmanın önemine değinen Tulgar, yeni atılımlarla
birlikte lojistik sektörünün daha iyi bir seviyeye ulaşmasını beklediklerini
kaydetti. 1989’dan bu yana kara, hava, deniz, demir yolu gibi taşıma modelleri
ile sektöre hizmet verdiklerini anlatan Tulgar, şöyle devam etti: Bugün
geldiğimiz noktada çevreci, modern, güçlü Euro 5 ve 6 motorlara sahip,
Türkiye’nin en büyük ve en genç filolarından birisiyiz. Geçtiğimiz yılı yüzde
12’lik büyüme ve 250 milyon avro ciroyla tamamladık. 2017’de de yüzde 12
büyümeyi hedefliyoruz. İhtiyaçlarımız doğrultusunda filo ve depolarımıza
yatırım yapmayı sürdürdük. İkinci çeyrekte 30 milyon avroluk bir yatırımla
Hadımköy’deki yeni lojistik merkezimiz hayata geçecek. Aynı zamanda Almanya ve
Türkiye arasındaki yeni hattımızı, 2017’de daha da geliştirmek üzerine
çalışmalar yürütüyoruz.
Yavuz Sultan
Selim ve Osmangazi köprülerinin lojistik sektörüne etkisini değerlendiren Ali
Tulgar, kara yolu taşımacılığının bu rotaya yönlendirilmesinden sonra, sektörde
belli bir maliyet artışı olduğunu belirtti. Tulgar, “Sektör, ilk başlarda
maliyetleri hizmet alan tarafa yansıtmadı, kendisi üstlendi. 2017 yılı
itibarıyla hem mevcut hem de yeni müşterilere söz konusu maliyet artışları
yansıtılmaya başlandı. Lojistik giderleri artan üreticiler de, muhtemelen bu
maliyeti nihai tüketiciye yansıtacak” dedi.
Kaynak: lojistikglobal.com