Bugüne kadar
birçok büyük projenin merkezinde yer almayı başaran DB Schenker Arkas, 2016’da
yurtdışında Mısır’daki dev elektrik santrali projesini, yurtiçinde ise
Osmangazi Köprüsü ve İzmir Metro Projesi’ni referans listesine ekledi. DB
Schenker Arkas Proje Taşımaları Uzmanı Eray Ebil, “Bu süreçte güçlü referans
listemizle yakın zamanda gerçekleşmesi planlanan Çanakkale Köprüsü Projesi
üzerinde yoğunlaşmış durumdayız” dedi.
Proje
taşımacılığı alanında nasıl bir yapılanmanız var?
DB Schenker
olarak 130’dan fazla ülkede bulunan yapımızla müşterilerimize en üst düzeyde
hizmet sunmaktayız. Bu yapımız sayesinde bize emanet edilen yükleri dünya
üzerinde neredeyse her noktaya DB Schenker güvencesi altında taşıyabilmekte ve
müşterilerimize katma değerli hizmetler ile çözüm ortaklığı yapmaktayız. Türkiye’de hali hazırda proje taşımacılığında
İstanbul ve İzmir ofislerimizde yer alan proje departmanlarımız, Eskişehir’deki
proje ekibimizle toplamda 11 kişilik uzman bir ekiple hizmet vermekteyiz. DB
Schenker olarak Global Projects & Oil Gas adı altında, gelişmiş bir
lojistik ve uzmanlık ağına sahip olmanın verdiği avantajla altyapısal olarak
müşterimizin talepleri doğrultusunda en uygun ve en bol seçenek ile hizmet
verme olanağına sahibiz. Çözüm odaklı süreç anlayışımız ve tamamen dürüstlük
tabanlı müşteri memnuniyeti gözeten çalışmalarımızla, proje müşterilerimizin
tüm sorunlarına karşılık verebilmek ve onları istedikleri sonuca en kısa yoldan
ulaştırmak için, tüm network ağımızla dört koldan çalışmak altın kurallarımız.
Proje
taşımacılığında yoğunlaştığınız sektörler hangileri? Müşterilerinize ne tür
avantajlar sağlıyorsunuz?
Enerji,
makine sanayi, inşaat ve mühendislik, altyapı sistemleri ve tekerlekli araçlar
belli başlı yoğunlaştığımız ana sektörler olarak karşımıza çıkmaktadır.
Müşterilerimize bu anlamda önem sırasına bağlı kalarak, en iyi hizmeti, en kısa
zamanda ve en uygun maliyetle vererek onlara çeşitli avantajlar sağlıyoruz.
Aynı zamanda sadece tek bir taşıma opsiyonu üzerinde yoğunlaşmayıp,
müşterilerimiz için en uygun taşıma alternatifini bulmaya da özen gösteriyoruz.
Bu da, DB Schenker Arkas’ın fark yaratmasını sağlıyor. Gelişmiş global ağımız
sayesinde yakaladığımız satın alma gücüne bağlı olarak, müşterilerimize henüz
yolun başında maliyet açısından büyük avantajlar sağlıyoruz. Aynı zamanda
işinde profesyonel ekiplerimiz ile en küçüğünden en büyüğüne tüm taşımalarda
riskleri minimuma indirip, müşterilerimize rahat bir operasyon süreci
sunuyoruz.
İZMİR METRO
PROJESİ DB SCHENKER ARKAS’A EMANET
Yurtiçinde
hangi projeler için çözüm sundunuz?
Yurtiçinde
ise İzmir ofisimizin, İzmir Büyükşehir Belediyesi ve İzmir Metro için
sürdürmekte olduğu metro projesinin taşımaları büyük önem taşımaktadır. 3 lotta
tamamlanması planlanan proje kapsamında, her 5 vagon 1 (tren) seti
oluşturmakta. Sırasıyla ilk lotta 15 vagon, ikinci lotta ise 40 vagonun İzmir
Limanı’nda gemiden tahliyesi ve ardından boşaltma alanı olan İzmir Metro A.Ş. /
Halkapınar Metro raylarına tahliyesi DB Schenker Arkas tarafından yapılmıştır.
Haziran ayı içerisinde ise 3. lot yüklemesi dahilinde Çin’den 40 adet vagonun
açık yük gemisi yapılacak ve tren setleri tamamlanacaktır. Proje kapsamında
gönderici acentesi olarak DB Schenker Çin ofisi ile ortak hareket ediyor ve
operasyonları birlikte takip ediyoruz. Bugüne kadar taşınan tüm vagonlar şu
anda aktif bir şekilde Bornova-Üçkuyular hattı üzerinde kullanılmaktadır. En
son gelecek 40 adet vagon (8 tren) İzmir Metro A.Ş.’nin açacağı yeni hatlar
üzerinde kullanılacak.
ORHANGAZİ KÖPRÜSÜ
İÇİN KOMLE HİZMET
Yine
yurtiçinde DB Schenker Japonya ortaklığı ile önemli bir projeye imza atmış
durumdayız. Osmangazi (Körfez Geçiş) Köprüsü projesinin bitişine istinaden,
Japon inşaat ortağı IHI Infrastructure Systems Co Ltd ile projenin tüm yüklerinin
çeşitli yükleme varyasyonları ile Yokohoma’ya taşınması için anlaşıldı. İlk
olarak sadece denizyolu taşıması olarak gelen talep akışı, daha sonra paketleme
dahil tüm işlemleri kapsayacak şekilde bir çözüm ortaklığına dönüştürüldü.
Proje kapsamında Schenker Türkiye ve Schenker Japonya ortaklığı 6 ayda Japon
IHI Infrastructure Systems Co.Ltd. firması için toplam 4.500 m3 malzemenin
Yaşarsan Tersane’sinden Yokohoma’ya kadar paketleme, gümrükleme ve nakliye
(konteyner, breakbulk, hava) işlemleri başarıyla tamamlandı. 2016 yılının
Aralık ayında son malzemelerin yüklemesi tamamlandı ve DB Schenker Arkas en
önemli projelerinden birini sonlandırmış oldu.
Bugüne kadar
gerçekleştirdiğiniz en büyük proje hangisiydi?
Schenker
Arkas olarak gerçekleştirdiğimiz en büyük projemiz, 2014 yılında Bandırma’da
büyük bir gübre fabrikasının kurulumu için taşıdığımız parçalar oldu. Bir yılda
tamamlanan proje kapsamında küçükten büyüğe çeşitli parçalar İtalya’dan
Bandırma Limanı’na sevk edildi. Proje boyunca, tüm tesis taşıması için toplamda
16 açık yük gemisi organize edildi. Gemilerin tahliyelerinin tamamı Bandırma
Limanı’nda tamamlanarak fabrika bölgesine sevk edildi. Proje kapsamında taşınan
en büyük parça ise 50 metre uzunluğunda ve 200 ton ağırlığındaki tank oldu. Proje
boyunca İstanbul ve İzmir proje ekibimiz, düzenli olarak operasyonların başında
bulundu ve sorunsuz bir süreç sağlamak için destek verdi. 16 açık yük gemisinin
yanı sıra, çeşitli taşıma metotları da kullanılarak komple bir proje
taşımasının tüm gereklilikleri yerine getirildi.
ASYA VE
AFRİKA PAZARINA ODAKLANACAK
Proje
taşımacılığı kapsamında önümüzdeki süreçte hangi bölgelere odaklanacaksınız?
DB Schenker
Arkas, bugüne kadar hem bölgesel hem de küresel olarak birçok büyük projede yer
almayı alışkanlık haline getirdi ve bu projelerin merkezinde bulundu. Hali
hazırda plan aşamasında olan projelere teklifler veriyoruz. Bu süreçte güçlü
referans listemizle yakın zamanda gerçekleşmesi planlanan Çanakkale Köprüsü
Projesi üzerinde yoğunlaşmış durumdayız.
DB Schenker
için değişen market şartları ve büyük bir köy haline gelen yeni dünya pazarında
her bölge bir fırsat merkezidir. Ancak şu anda öne çıkan bölgeler arasında en
heyecan verici hedeflerimizin başında İran ve Afrika pazarları gelmektedir.
Yukarıda Schenker Almanya Global Proje departmanın Mısır’da büyük bir projeye
imza attığını ve bu proje kapsamında Mısır’a yeni bir liman inşa edildiğini
belirttik. Bizim de buna benzer yatırımlar planladığımız bölgelere ve tekrar
canlanan yatırım bölgesi İran’a, iş bağlantıları kurmak ve piyasa şartlarını
görüşmek üzere ziyaretlerimiz başlamıştır.
Aynı şekilde Afrika için de gerekli planlamalar yapılmakta, orta ve uzun
vadede bir avantaj merkezi olarak gözümüze çarpmaktadır.
Uzun zamandır
inşaat ve enerji sektörü yatırımcılarımızın gözdesi olan Ortadoğu ve Asya,
bizim için de büyük fırsat olarak açılan bir kapı konumunda. Yatırımcılar ile
birlikte hali hazırda bu bölgede düzenli faaliyetlerimiz devam ediyor ve yeni
yatırımların da odağında bulunmaya çalışıyoruz. Hali hazırda Türki
Cumhuriyetler bölgesinde projelerimiz mevcut olsa da, bu bölgede de
geliştirmeyi hedeflediğimiz ikili ilişkiler ve yeni potansiyel anlaşmaları
mevcut.
Orta ve uzun
vadede hedeflerimiz, gelişmekte olan bu bölgelerdeki yatırımları an be an takip
ederek, projelerin merkezinde bulunmak ve müşterilerimize en avantajlı hizmeti
en yüksek kalitede ve en kısa zamanda sunmaya çalışmaktır. Bu hedeflerimiz
kapsamında şunu söylemek isteriz ki; her proje yeni bir tecrübeyi, her tecrübe
yeni bir projeyi beraberinde getirmekte.
MISIR’DAKİ
DEV PROJE İÇİN LİMAN YATIRIMI YAPTI
DB Schenker
Arkas Proje Taşımaları Uzmanı Eray Ebil, 2016’da yurtdışında Mısır’ın şu anki
toplam elektrik santrali kapasitesinin %50’sini oluşturacak dev elektrik
santrali projesinde yer aldıklarını söyledi. DB Schenker’in neredeyse tüm
global ağının devrede olduğu proje için özel bir liman yatırımı yapıldığının
bilgisini veren Ebil, şunları aktardı: “DB Schenker Almanya ofisimizin Mısır’da
üstlendiği “Brullus” adlı projesi toplamda 5 elektrik santralinin inşaatı ve
taşımasından oluşuyordu. Bu proje için DB Schenker’in neredeyse tüm global ağı
devredeydi. Türkiye’den de çok sayıda konteyner ve açık yük çıkışı oldu.
Mısır’da bu alanda gerçekleştirilen en büyük yatırım olan bu proje, ülkenin şu
anki toplam elektrik santrali kapasitesinin %50’sini oluşturmakta. Proje
kapsamında Mısır’da bir balıkçı limanı 9 milyon euro yatırımla açık yük yükleme
ve tahliye limanına dönüştürüldü ve projenin en büyük gabari dışı parçaları,
açık yük gemileri ile bu limandan tahliye edildi. Yaklaşık bir yıldır devam
etmekte olan bu büyük projenin çözüm ortağı olan DB Schenker, projenin
sonlarına başarıyla yaklaşmıştır. Projenin tamamlanması ile Mısır’da 5 elektrik
santrali ve 1 açık yük limanı DB Schenker ortaklığı ile Mısır’a teslim edilmiş
olacak.”
Kaynak: lojistikhatti.com