Taşımanın
yüzde 92’nin karayolu ile yapıldığı Türkiye, Avrupa’nın en büyük kamyon pazarı
olma liderliğini kimseye kaptıracak gibi durmuyor. Her gün yaklaşık 900 bin
kamyonun yük aldığı ülkemizde, lojistik sektörünün 2016 cirosu 100 milyar
doları geçti.
Bu yıl,
geçtiğimiz yıla oranla sektördeki cironun artacağı öngörülüyor. Ciro içinde en
önemli payı yaklaşık yüzde 58’lik oran ile karayolu taşımacılığı alıyor.
Karayolu taşımacılığı geçtiğimiz yıl 60 milyar Dolara yakın bir ekonomi yarattı
ve sektörde dönen günlük sıcak para 500 milyon TL’yi buldu.
Türk kamyon
pazarının en önemli ayırt edici özelliklerinden birisi, yollardaki her 10
kamyondan 9’unun sahibinin bireyler olmasıdır. Ülkemizde, kamyonculuk ekmek
teknesidir. Türkiye’de lojistik firmalarının “Özmal” olarak adlandırılan
kendilerine ait kamyon sahipliği olanı yüzde 5’in altındadır. Yük, Anadolu
merkezli kamyoncuların sırtındadır. TIRPORT, lojistik sektörüne “gerçek
zamanlı, konum tabanlı ve akıllı yönetim ekranlarıyla” Endüstri 4.0
standartlarını yakalama fırsatı sunuyor.
Türk lojistik
sektörü dijitalleşiyor ve Endüstri 4.0’a hazırlanıyor
Türk lojistik
sektörü, dünyayla aynı anda hem hızla dijitalleşiyor, hem de kendisini Endüstri
4.0’a hazırlıyor. Konum tabanlı ve gerçek zamanlı uygulamaların, akıllı
telefonlarla hızla yaygınlaşması ile birlikte “Uberleşme” olarak nitelendirilen
yeni ekonomi, Endüstri 4.0’ın bir parçası olarak hayatımızın her alanına
girmeye başladı. Bir zamanlar uygun yük bulmak için TIR parklarında ve nakliye
garajlarında yük tahtalarını kollayan kamyoncular, artık TIRPORT’un akıllı
telefon uygulaması ile kendileri için uygun yüklere, istedikleri yer ve zamanda
ulaşabiliyor. Daha yolda giderken dönüş yükü fırsatlarından anlık iletiler ile
farkında olarak, teklif verebiliyor ve organizasyonunu yapabiliyorlar.
Lojistik
devleri 2017’de “Dijitalleşmeye” odaklandı
TIRPORT,
Türkiye’de bu anlamda ön plana çıkan ve sektördeki ana aktörlerin kısa zamanda
dikkatlerini çeken bir uygulama oldu. TIRPORT, sahip olduğu teknolojiler ve
ortaya koyduğu inovatif iş modelleri ile Maersk gibi dünya lojistik devlerinin
yanında, Türkiye’nin önde gelen lojistik firmaları ve holdinglerinin ilgi
odağına girdi.
Lojistik
sektöründe yaptıkları işi tarif eden TIRPORT İş Geliştirme Müdürü Alemdar
Kadıoğlu, şunları söyledi: “Biz TIRPORT ile sektördeki tüm paydaşları
teknolojiye dokunduruyoruz ve onların günlük hayatlarına değer katıyoruz.
Lojistiğin, geleceğini şekillendiriyoruz” dedi.
TIRPORT’un
ortaya koyduğu Lojistik Operasyon Yönetimi Çözümleri; fabrikalardan
perakendecilere, lojistik firmalarından taşıma kooperatiflerine, ambarlardan
kargo firmalarına kadar uçtan uca entegre çözümler sunuyor. Örneğin
kamyoncuları, mobil uygulaması ile sisteme entegre ederek, yapay zekâ gücüyle
onların kamyonlarını uygun yükler ile buluşturuyor.
Dünya
lojistik devlerinin “Lojistiğin Dijitalleşme Yılı” olarak tanımladığı, UBER,
Amazon gibi teknoloji devlerinin ardı ardına lojistik sektörüne yatırım
kararları aldığı 2017 yılında, global dijital dönüşüm ihtiyaçlarına cevap verebilecek
çözümler ortaya koyabilmek yakın gelecekte sektördeki değişimi gözler önüne
serecektir.
Kaynak: dunya.com