Türk otomotiv
üreticilerinin lojistik alanda en büyük beklentilerinden birini alternatif
taşıma çözümleri oluşturuyor. Ekol Lojistik CRM&Satış Genel Müdürü Murat
Kavrar, “Uluslararası taşımalarda taşıdığımız hacmin büyük bir kısmını kurmuş
olduğumuz intermodal altyapısı ile taşıyoruz. Böylece hem çevreci hem de
sürdürülebilir bir çözüm sunmuş oluyoruz” diyor.
Ekol
Lojistik’in yoğunlaştığı alanlardan biri de otomotiv sektörü. Otomotiv
sektörüne sunduğunuz dağıtım ve depola hizmetlerinden söz eder misiniz?
Ayrı ayrı
tedarikçilerden çok çeşitli ve fazla sayıda ürün temin eden otomotiv
şirketlerinin yedek parça gibi ürünleri, üretim bantlarına tam zamanında ulaştırması
gerekiyor. Gereksinimler ve lojistik faaliyetler çerçevesinde önemli derecede
hareketli olunması, lojistiğin başarılı bir şekilde yönetilmesi gerekliliğini
ön plana çıkarıyor. Bu doğrultuda Ekol olarak, süreçlerin etkin yönetimini
sağlıyor, otomotiv ve yan sanayi imalatçılarının lojistik ihtiyaçlarına yönelik
sektör odaklı özel depolama ve dağıtım çözümleri üretiyoruz. Böylelikle satış
sonrasında verilen servis hizmetleri, destek ve yedek parça satışı için var
olan dağıtım ağı daha etkin ve verimli oluyor.
Depolama
alanında; tedarikçilerden otomotiv firmalarının üretim hatlarına kadar olan tüm
malzeme hareketlerinin, maliyetlerinin düşürülmesi hedefiyle konsolide etme,
hafif montaj işlemleri, sipariş ve stok yönetimi, yedek parça servis yönetimi,
malzeme toplama ve paketleme, envanter planlama ve envanter yönetimi, tedarikçi
yönetimi, malzeme incelemesi ve kalite kontrolü, katma değerli hizmetler, atık
yönetimi ve garanti talepleri çözümlerini sunuyoruz.
Dağıtımda
ise, satış sonrası hizmetler kapsamında firmaların bayilerine veya perakende
satış noktalarına ilettikleri yedek parçaların dağıtımlarının modellenmesi
adına; network yönetimi, paylaşımlı ağlara dağıtım, dedike dağıtım, kesintisiz
müşteri hizmetleri desteği, Milk-Run, esnek Milk-Run, crossdocking, ön montaj
yapılarak işletmeye getirilme modelleri, tersine lojistik çözümleri hizmetleri
veriyoruz.
İÇ HACMİ
İÇİNDE %30 PAY ALIYOR
Taşımalarınızda
özellikle hangi modları kullanıyorsunuz? Yoğunlaştığı destinasyonlar hangileri?
Açılmayı düşündüğünüz yeni bölgeler var mı?
Otomotiv
lojistiği Ekol’ün toplam iş hacmi içinde yüzde 30’un üzerinde pay alıyor.
Türkiye’nin mevcut ticaret hacmi doğrultusunda operasyonlarımızı ağırlıklı
olarak Avrupa ülkelerine yönelik olarak yürütüyoruz. Otomotiv sektöründe
yaptığımız ihracatın yüzde 80’den fazlasını da yine Avrupa ülkelerine
gerçekleştiriyoruz. Bu lojistik hacmi yönetmek için de Türkiye dahil 15 farklı
ülkede kendi çalışanlarımız, ofislerimiz ve tesislerimizle faaliyet
gösteriyoruz. Oluşturduğumuz bu yapı ile çalışmakta olduğumuzu çok uluslu
firmaların sadece Türkiye bağlantılı lojistik süreçlerini değil, faaliyet
gösterdiğimiz ve göstermeyi planladığımız tüm ülkelerdeki ve bu ülkeler arası
lojistik faaliyetlerini de yönetecek büyüklüğe ulaştık. Uluslararası
taşımalarda taşıdığımız hacmin büyük bir kısmını kurmuş olduğumuz intermodal
altyapısı ile taşıyoruz. Böylece hem çevreci hem de sürdürülebilir bir çözüm
sunmuş oluyoruz.
AEO
SERTİFİKASI ALAN İLK LOJİSTİK FİRMASI
Otomotiv
lojistiğinde yaşanan sorunlar ve bu sorunlara yönelik sunduğunuz çözümler
neler?
Taşımacılık
hizmetlerinde izlenebilirlik istenilen ölçüde sağlanamazken, tedarikçi
yönetiminde yeterli fırsatlar bulunamamakta. Ekol olarak, "Web Tabanlı
Tedarikçi Sipariş Yönetimi" ve “Milk-Run” uygulamalarının hayata
geçirmenin yanı sıra; kullanılan GPS teknolojisi ve bununla bütünleşik çalışan
yazılım altyapısının etkin kullanımıyla, tüm ihracat - ithalat hareketlerini
içeren siparişlerin izlenebilirliği ve etkin planlanmasını sağladık.
Otomotiv sektöründe
geri dönüşümü ve kullanım sürekliliği olan ambalajların yönetimi büyük önem
taşıyor. Fakat bu ambalajların yeniden kullanılabilmesi için ithalinde bir
takım sorunlar yaşanıyor. Ekonomi Bakanlığı 2015’te bu sorunlara yönelik olumlu
düzenlemeler getirdi. Yeni düzenleme ile plastik ve metal ambalaj
malzemelerinin ithalatına izin verildi ancak kapsamı ve işleyişi açısından ne
yazık ki sorun tam olarak çözebilmiş değil. Boş ambalajların ithalatı KDV
ödenmesinden dolayı ilave finansal bir yük getiriyor. Gümrük ve Ticaret
Bakanlığı tarafından Ocak 2013’te yayınlanan yönetmeliğe ilişkin olarak,
Yetkilendirilmiş Yükümlü Sertifikası’na (AEO) sahip ilk Türk lojistik firması
olarak; geçici ithalat yerine, AEO sertifikası olan lojistik şirketlerine bu
sorumluluk verilebileceğini düşünüyoruz. Beyannameye ambalajlar bir notla ilave
edilebilir, ürünlerin geçici ithalatı için genel bir taahhütname istenerek,
6-12 ay içinde yurt dışına çıkartılıyor olması şartı getirilebilir. Ambalajlara
seri numarası verilerek 7/24 takip imkanı sağlayabilir. Aynı seri numaraları
kullanarak denetimler de yapılabilir. Lojistik firmalarına bu konuda daha fazla
sorumluluk verilebilir. Türkiye’de AEO sertifikasını alan ilk lojistik
firmasıyız, toplam 4 ülkede sertifikamız bulunuyor ve bu sertifikamızı her
zaman ihracatçılarımıza avantaj sağlayacak şekilde kullanıyoruz. Bu avantajı
Türk otomotiv sektörü için de kullanabiliriz.
EKOL’ÜN ÖZEL
ÇÖZÜMLERİ
• Web
üzerinden kesintisiz, şeffaf şekilde yük ve araç takip olanağı ile günlük statü
raporlaması,
• Yük ve
transit süre optimizasyonu, boş sepet yönetimi ve yazılım tabanlı envanter
yönetimi,
• Taşımacılık
esnasında oluşabilecek her türlü acil durumun "Ekol Acil Durum
Standartları" çerçevesinde değerlendirilmesi ve sürekli bilgi akışının sağlanması,
• Havuz araç
yönetimi ve üretilen malzemenin anında yüklenerek "Just in Time"
felsefesiyle müşterin uluslararası tesisleri arasında yönetimine sağlanan
kolaylık,
• Müşterileri
ve tedarikçileri arasında kurulan web tabanlı sipariş yönetimi sayesinde,
müşterinin tedarikçi yönetimi için altyapı sağlanması,
• “Milk-Run”
uygulaması ile yan sanayi tedarik zincirinin etkinleştirilmesi; erken
bilgilendirme ve düşen nakliye süreleri sayesinde üretim planlamanın
desteklenmesi.
“Ekol olarak,
süreçlerin etkin yönetimini sağlıyor, otomotiv ve yan sanayi imalatçılarının
lojistik ihtiyaçlarına yönelik sektör odaklı özel depolama ve dağıtım çözümleri
üretiyoruz. Böylelikle satış sonrasında verilen servis hizmetleri, destek ve
yedek parça satışı için var olan dağıtım ağı daha etkin ve verimli oluyor.”
Kaynak: lojistikhatti.com