Arkas
Lojistik, geçtiğimiz yıl cirosunu TL bazında yüzde 31 oranında artırarak zor
bir yılda inanılması güç bir büyüme gerçekleştirdi. Bu büyümenin arkasında ise
Arkas Lojistik’in açılım stratejisi var. Diane Arcas, yeni ürünler ve hizmetler
geliştirdiklerini, yeni alanlarda da güçlü oyuncu haline geldiklerini söylüyor.
İki yıl önce
4 şirketi tek çatı altında birleştiren ve esnek bir yapıya kavuşan Arkas
Lojistik, bunun meyvelerini topluyor. Geçtiğimiz yıl bir önceki yıla oranla
yüzde 31’lik bir büyüme yakaladı. Son dönemde farklı taşıma modları
kullanılarak yapılan komple ve hacimli yük taşımalarında öne çıkan Arkas
Lojistik, farklı yüklere de hizmet veriyor. Arkas Lojistik’in’ın bu dönüşümünü
ve yeni alanlara yaptığı açılımları ve yatırımların nedenlerini ve sonuçlarını
Arkas Holding Lojistik Hizmetleri Grup Başkanı Diane Arcas ile konuştuk.
YENİ ALANLARA AÇILDI CİROSUNU YÜZDE 30 ARTIRDI
Arkas
Lojistik 300 milyon dolarlık yıllık cirosu ile Türkiye’nin en büyüklerinden
biri ve her yıl da büyümeye devam ediyor. Diane Arcas, son yıllarda hizmet
çeşitliliğini artırdıklarını söylüyor ve bunun zorlu rekabet koşullarında
kendilerine önemli avantajlar getirdiğini belirtiyor. “Bu sene dolar bazında
yüzde 15, TL’de yüzde 31’lik bir büyüme elde ettik ve bunu 2016 gibi çok zor
bir yılda yaptık” diye ekliyor. Diane Arcas, 2017 büyüme hedeflerini de yüzde
15 olarak açıklıyor. Yıl içinde yapacakları yatırımları da anlatan Arcas,
“Karayolu taşımalarımız için filo yatırımız olacak. İzmir bölgesi için açık
konteyner sahası yatırımı yapacağız. Yeni iş alanlarına girmek için de fırsatları
değerlendireceğiz. Proje taşımacılığında Türkiye’de büyümek istiyoruz” diyor.
HER PROJEYE
TEK ELDEN ÇÖZÜM ÜRETİYOR
Arcas,
Türkiye’deki lojistik firmalarının genelinin karayolu ve kapalı depolama
ağırlıklı hizmet verdiğini söylüyor. “Bizim modelimiz multimodal. Bu doğrultuda
büyümeyi hedefliyoruz. Bütün modları birleştiren bir uzmanlığınız olmadığı
zaman her projeye hizmet veremezsiniz. Proje ihtiyaçları birbirinden farklılık
gösterebiliyor. İçinde deniz, hava, kara ve demiryolu olan projelerle karşılaşabiliyorsunuz.
Arkas Lojistik olarak müşterilerinin tüm ihtiyaçlarını tek elden çözen bir
sistemle devam ediyoruz” diyor.
9 LOKOMOTİF
KİRALAYACAK
Arkas
Lojistik hizmetleri grubundaki grup şirketi AR-GÜ, demiryolu taşımalarındaki
gücü ile bilinen bir şirket. Diane Arcas, demiryolu taşımacılığını destekleyen
bir şirket olduklarını ve bu alanda sürekli iyileştirmeler yaptıklarını
söylüyor. Demiryolundaki serbestleşmenin sektörü geliştireceğini ve
kendilerinin de lokomotif kiralayacaklarını aktarıyor. Lokomotif taleplerini de
netleştirdiklerini, 2018 yılı içerisinde 9 adet lokomotif kiralayacaklarını
belirten Diane Arcas, sektörde bir hareketlenme olacağını ancak bunun zaman
alacağının altını çiziyor.
YURTDIŞINDA
PAZAR PAYINI ARTIRMAK İSTİYOR
Arkas
Lojistik farklı ülkelerde kurduğu ofislerle, bulunduğu ülkelerin önemli
oyuncularından biri olmayı hedefliyor. Rusya, Ukrayna, Gürcistan, Kazakistan,
Azerbaycan, Çin ve Yunanistan’da ofislerinin bulunduğunu söyleyen Diane Arcas,
özellikle Karadeniz ülkelerindeki varlığı ile sadece bu ülkelerden Türkiye’ye
değil diğer ülkelere yapılan taşımalardan da pay almak istediklerini söylüyor.
Karadeniz ve Hazar Denizi bölgesini kapsayan alandaki yapılan proje
taşımacılığına odaklandıklarını aktaran Arcas, “Proje taşımacılığı için
özellikle Kazakistan için önemli. Buraya çok sayıda proje taşımaları
gerçekleştiriliyor” diyor.
DAĞITIM
LOJİSTİĞİ HİZMETİ VERİYOR
Arkas
Lojistik’in önemli açılımlarından biri de dağıtım lojistiği. Diane Arcas
konuyla ilgili olarak, “3-4 tane çok önemli dağıtım ihalesi aldık. PO ve
Yurtbay Seramik gibi önemli firmaların dağıtımlarını yapıyoruz. 500’e yakın öz
malımız var, 700’e yakın treylerimiz var. Bu yıl 50 treyler daha alacağız.
Bunların bir kısmı tenteli olacak. Çekicilerimiz ile hem tenteli treylerleri,
hem konteyner taşıyıcıları hem de kapaklı çelik taşımaya uygun açık kasa
treylerleri takıyoruz. Dağıtılacak ürüne ve ihtiyaca göre uygun araç la hizmet
verebiliyoruz.” diye konuşuyor.
5 YIL İÇİNDE
PARSİYEL TAŞIMALARA BAŞLIYOR
Arkas’ın
önümüzdeki dönemde en büyük hedeflerinden biri de parsiyel taşımacılıkta önemli
bir yer edinmek. Diane Arcas parsiyel taşımacılık için çalışmaların titizlikle
ve acele edilmeden yürütüldüğünü söylüyor ve “FTL (Koli ve paletlerden oluşan
tam yük yapmak için 2 yıl önce 20 personel aldık. FTL zamanla parsiyele
dönüşecek. Daha karlı bir iş ama riskleri daha fazla. Önce FTL, sonra depo +
FTL sonra Türkiye’nin çoğu yerinde dağıtım merkezleri kurarak parsiyele
gitmemiz lazım. Bu da bir süreç. Parsiyele geçmek için kapalı dağıtım
alanlarının olması gerekiyor. O yüzden FTL ile destekliyoruz o networku
kuruyoruz o networkü yüklerin yoğunlaştığı alanlarda kapalı alanlar kurup
oradan parsiyele geçeceğiz. Şu anda bu işi çok iyi bilen deneyimleri bulunan
personelimiz var. Hemen yapalım dersek yaparız ama bizim de sorumlu olduğumuz
bir networkümüz var. Şu andaki hali hazırda müşterilerimize verdiğimiz hizmet
kalitesini parsiyelde de verebilecek duruma geldiğimiz zaman piyasaya çıkmayı
düşünüyoruz. 5 yıl içerisinde tüm süreçlerinin hazır olduğu parsiyel hizmetlere
başlayacağız” şeklinde konuşuyor.
KARS-TİFLİS-BAKÜ
HATTI ARKAS’I BÜYÜTECEK
Diane Arcas,
haziran ayında hizmet vermesi planlanan Kars-Tiflis-Bakü hattının kendileri
için çok önemli olduğunu belirterek, “Çünkü biz Hazar Denizi’nde çok aktif
olmayı planlıyoruz. Yenice’de demiryolu bağlantımız var ve bu hat
Kars-Tiflis-Bakü projesine entegre olacak. Aynı zamanda Kartepe’ye de bağlantı
olacak. Dolayısıyla o hat bizim için çok önemli. O hat açıldığı anda Gürcistan,
Azerbaycan, Kazakistan gibi ülkelere taşımalarımız artacak. Bizim lojistik
terminallerimiz de o hat üzerine kuruldu. Dolayısıyla o hat açıldığında biz çok
iyi bir noktaya geleceğiz” diyor. Operasyonların tümü tamamlandığında Arkas
Lojistik, karayolu taşımaları için yaklaşık 3 milyon km’lik mesafe katetmiş ve
7000 adet vagon taşıması ile 100 bin adet elleçleme gerçekleştirmiş olacak.
Kaynak: transmedya.com