Türkiye
Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, Türkiye’nin
dünyada söz sahibi olmasının yolunun Türk yapımı, Türk bayraklı gemilere sahip
olmasından geçtiğini söyledi.
Hisarcıklıoğlu,
TOBB Başkan Yardımcısı ve Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) Yönetim Kurulu
Başkanı Ender Yorgancılar, TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Ülgen ve Oda
yöneticileriyle beraber Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi’ni ziyaret ederek,
Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, Yönetim Kurulu Üyeleri Argun Gündüç ve
Kenan Yalavaç, DTO Meclis Üyesi Ahmet Subay ve Meslek Komite Üyesi Köksal
Hantal ile bir araya geldi.
Denizciliğin
ticaretin olmazsa olmazı olduğunu ifade eden Hisarcıklıoğlu, “Bugün dünyada en
ucuz taşıma yolu deniz. Denizcilikte kim ileri gitmişse dünyaya o hükmetmiş. O
nedenle denizcilikten vazgeçemeyiz. Coğrafyamız bize denizciliği önemli kılma
imkanı veriyor. Dünyaya açılma kapımız denizlerimiz. Bunu çok iyi kullanmamız
gerekiyor. Sayın Başbakanımızın denizci olması bizim için büyük şans” dedi.
“TÜRK YAPIMI
GEMİYE FİNANS SAĞLANMALI”
Tersanelerde
49 yıl kira süresinin başladığını, kira bedelinin ciro üzerinden binde bire
düşürüldüğünü hatırlatan Hisarcıklıoğlu, “Hükümetimiz sağolsun, taleplerimizi
yerine getirdi. Türk bayrağına geçişte de teşviklerin çıkartılmasında hep
beraber çalıştık. Esas önemli olan bir kamu bankasının gemi yapımında
denizcilik sektörüne finansman sağlamasıdır. Türk yapımı, Türk bayraklı
gemilere finansman sağlanması işin en esaslı noktasıdır. Ülkemizde ekonomi
odaklı bir dönem başlayacak. Bu yönde muhakkak hükümetimizin bir karar alması
lazım. Eğer bugün dünyada söz sahibi olacaksınız, kendi yükünüzü daha ucuza ve
bildiğiniz insanlarla taşıtmak istiyorsanız, geminizin olması lazım. Gemi
olmadan hiçbir şey olmuyor. Denizciliğe yapılacak teşvik geleceğe yapılacak teşvik
olacaktır. Aynı limanlar gibi. Denizler düz olmaz, dalgalı olur. İnişin olduğu
yerde çıkışın olduğunu da bilmek lazım. Kriz fırsatları beraber getirir. O
nedenle denizciliğe yatırım yapmaya devam. Başka çıkış yok. Irak’ta, Suriye’de
savaş var, Ortadoğu’ya gidemiyorum. Körfeze mal satamıyorum. Benim tek
açılacağım yer denizler. Deniz bizim için bir şans. Bunu iyi kullanmalıyız”
diye konuştu.
“KRUVAZİYERDE
DESTEĞE HAZIRIZ”
Çin’i Batı
Avrupa’ya bağlayacak ‘Tek Yol Tek Kuşak Projesi’nin önemine ve Türkiye’nin bu
projede yer alması gerektiğine dikkat çeken Hisarcıklıoğlu, “TOBB Başkanı
olduğumdan bu yana bu projeyi hep gündemde tuttum. Projeyi demiryolunun yanı
sıra denizyolu, karayolu ve havayoluyla birlikte düşünmek lazım. Bu proje
bugünün değil geleceğin işi. Tarihi ticari yolların üzerinde kim oturuyorsa o
ülkede istikrarsızlık olmaz. Hiçbir ülke orada huzursuzluk olsun istemez” diye
konuştu.
Deniz
turizminin önemine de değinen Hisarcıklıoğlu, “En çok para bırakan turist,
denizde seyahat eden turisttir. İzmir açısından kruvaziyer çok önemli.
Ayvalık’tan Didim’e kadar uzanan alan Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi’nin
alanı. Coğrafyamızın en önemli sahalarından birine hükmediyorsunuz. TOBB olarak
biz de üzerimize düşeni yapmaya hazırız” dedi.
“RAKİPLERİ LİMANLAR
VE LOJİSTİK MERKEZLERLE GEÇERİZ”
Deniz Ticaret
Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, Türk denizcilik sektörü
ve Oda hizmetleri hakkında TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu’na detaylı bilgi verdi.
Öztürk, Türkiye’nin gemi filosu büyüklüğü bakımından dünyada 13. olduğunu,
ancak yaşlanan filoyu bir an önce yenileyip büyütmek gerektiğini söyledi.
Dünyanın önde gelen konteyner hatlarının Türkiye’de liman yatırımları yaptığını
belirten Öztürk, “Aliağa’da 13 iskele gemilere hizmet veriyor. Kuzey Ege
Çandarlı Limanı’nın ülkemizin geleceğinde çok önemli olduğunu düşünüyoruz.
Çin’in ‘Tek
Yol Tek Kuşak’ projesinden pay almalıyız. Önümüzdeki dönemde Şangay’dan çıkan
bir konteynerin Avrupa’ya ulaşmasında köprülerimizle, limanlarımızla bu
projenin içinde yer alacağız. Biz İzmir’i limanlar şehri olarak görüyoruz.
Alsancak Limanı’nın çok önemli bir işlevi var. Sayın Cumhurbaşkanımız da limana
yatırım konusunda talimatlarını verdi. İhracatçının maliyetini düşürecek her
kuruş önemlidir. Bırakın liman kapatmayı, limanları çoğaltmamız ve lojistik
merkezlerle birbirine bağlamalıyız. Lojistik merkezlerde yüklerimizi düşük
maliyetle toplayıp, limanlardan ihraç edebilirsek dünya ölçeğinde
rakiplerimizin önüne geçebilir noktaya geleceğiz” diye konuştu.
Büyük tonajlı
gemilerin Körfeze girmesini sağlayacak ve Körfezi temizleyecek İzmir Körfezi ve
Limanı Rehabilitasyon Projesi’nin çok önemli olduğunu dile getiren Öztürk, ülke
turizm gelirlerinin yüzde 20’sini oluşturan deniz turizminin ön yargılı
güvenlik algılarından dolayı sıkıntı yaşadığını, sorunları aşmak için çaba
gösterdiklerini ifade etti. Öztürk, Pasaport’ta satın alınan ve Odaya yakışır
bir hizmet binasına dönüştürmeyi planladıkları yeni bina hakkında da TOBB
Başkanı Hisarcıklıoğlu’na bilgi verdi.
Kaynak: lojistikglobal.com