Ekol Lojistik
Münih Transport Logistics Fuarı’nda yaptığı basın toplantısında ürün ve
hizmetlerini tanıttı. Toplam 253 metrekarelik standında müşterilerini ağırlayan
Ekol Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Musul Budapeşte-Çin arasında yapılan
taşımalar, Ekol İran üzerinden verilen verilecek hizmetler ve burada kurulan
lojistik merkez, liman ve intermodal yatırımları hakkında bilgiler verdi.
Ahmet Musul
Ekol Logistics 4.0 ile birlikte süreçlerinde yaptıkları iyileştirmeler ve
müşteri beklenti ve ihtiyaçlarına yönelik uyguladıkları iyileştirmeleri
anlatarak başladığı konuşmasının büyük bölümünü Ekol ağının nasıl yayıldığını
gösteren sunuma ayırdı. İntermodal hatlarla kurulan ağlarla birlikte özellikle
Çin ve İran’ı Avrupa’ya bağlayan özelliklerine vurgu yapan Musul özetle şu
bilgileri verdi:
Budapeşte –
Çin Treni
Daha fazla
intermodal bağlantısı geliştirme stratejisi ile Ekol, Çin ve Macaristan
arasında yeni bir tren hizmetini devreye soktu. Nisan ayının başında hizmete
giren ilk test treni 9.300 kilometre kat ederek Kazakistan, Rusya, Belarus,
Polonya ve Slovakya üzerinden Budapeşte'ye ulaştı. 17 günde tamamlanan sefer,
aynı güzergâh üzerinde deniz ve demir yoluyla gerçekleştirilen seferlerden
neredeyse 30 gün daha kısa sürüyor. Yiwu ile Budapeşte arasında haftalık tren
seferleri Nisan ayının sonunda başladı. Ekol, Mayıs ayında doğrudan seferlerle
Budapeşte'yi Çin'in diğer şehirlerine bağlamayı planlıyor. Ekol, gelecekte
Çin'den Avrupa'ya 8 tren bağlantısı ile, yalnızca Budapeşte'yi değil, aynı
zamanda diğer Avrupa şehirlerini de Çin'e bağlamayı planlıyor. Ekol, Çin'deki 8
demiryolu terminalinden, Avrupa'da sahip olduğu 4 merkeze demiryolu seferleri
düzenliyor. Ekol, Avrupa Birliği bölgesindeki demir yolu operasyonlarını
Deutsche Bahn, terminal hizmetlerini de Mahart Container Center ile organize
ediyor. Gümrükleme operasyonlarını Budapeşte'de gerçekleştiren Ekol, Avrupa
dağıtımlarında ise kendi araçlarını kullanıyor.
Ekol Yönetim
Kurulu Başkanı Ahmet Musul: "Çin ve Macaristan arasında doğrudan yük
taşımacılığına Macaristan'da öncülük etmekten gurur duyuyoruz. Sunduğumuz
ekolojik çözüm, müşterilerimiz için de son derece avantajlı, zira bu projeyle
müşterilerimize rekabet avantajı sunuyoruz. Bu, çok daha uzun süren deniz
taşımacılığının ve daha pahalı olan hava taşımacılığının yerini alan iyi bir
alternatif. Macaristan Vergi ve Gümrük İdaresi (NAV) ve çeşitli Macar gümrük
acenteleri, Çin ürünlerinin Avrupa'daki gümrük ve mal dağıtım merkezi olabilmek
için aylardan beri çalışmalar yürütüyor. İpek Yolu'nun, tarihsel olarak,
başarılı işletmelerin kurulmasına ve varlıklarını sürdürmelerine vesile
olduğunu görüyoruz. İpek Yolu'nun bugün de aynı amaca hizmet edeceğine
inanıyoruz. Bu işbirliğinde doğru bağlantıyı sunarak müşterilerimiz için katma
değer sağlıyoruz." şeklinde konuştu.
Ekol, bu tren
hattıyla Çin'i diğer Avrupa ülkelerine bağlayacak. Ekol ayrıca, Çin'de kendi
şirketini kurmayı ve Çin ile Türkiye arasında doğrudan tren seferleri
başlatmayı planlıyor.
Ekol İran
Ekol İran’ın
kurulmasıyla birlikte, "Safran” adı verilen yüksek teknoloji bir lojistik
merkezi kurmak için hemen yatırıma başladı. Ekol, bu merkez aracılığıyla 27
yıllık bilgi birikimini İran pazarına taşımayı ve müşterilerine tedarik
zincirinde rekabetçi avantaj sunarak katkıda bulunmayı hedefliyor.
Ahmet Musul:
“Ekol olarak, önümüzdeki yıllarda İran'ın farklı endüstrilerden birçok
yatırımcı için önemli fırsatlar sunacağına inanıyoruz. Bu çevrede, Ekol olarak,
yerli ve yabancı yatırımcılarla, hızla büyüyen İran ekonomisinin yüksek
taleplerini karşılayabilecek tedarik zinciri hizmetleri sunabilmek için doğru
altyapıyı kurmayı hedefliyoruz.“ dedi.
Safran’a ilk
aşamada 20 milyon Euro yatırım yapan Ekol, 2017'nin son çeyreğinde 45.000 palet
kapasitesiyle tesisinin ilk aşamasını devreye almayı planlıyor. Toplamda
100.000 palet kapasitesine sahip olan ve 65.000 metrekarelik alana yayılan
otomasyonlu depo ise 2019 yılında faaliyete geçecek. Safran, Hazar kıyısındaki
endüstri şehri Kazvin'de yer alıyor. Merkez, ilk etapta bölgede 300 kişilik
yeni istihdam yaratacak ve Ekol'ün İran'a sürekli yatırımlarıyla bu sayı birkaç
yıl içinde binlere ulaşacak. Ekol, gümrüklü ve gümrüksüz depoları, katma
değerli hizmetleri, gümrükleme hizmetleri ve kendi terminal ve ağları ile yurt
içi dağıtım hizmetleri sayesinde İranlı müşterine zengin bir hizmet yelpazesi
sunacak.
Ekol, siparişten
rafa görünürlük ve yüksek araç verimliliği ile ihtiyaca özel yurt içi dağıtım
hizmetleri sunmak için İran'da nüfus bakımından yoğun bölgelerin çevresinde
çapraz yükleme merkezleri açacak. Şirket aynı zamanda uluslararası ve
intermodal taşımacılık hizmetleriyle İran ile Avrupa'yı birbirine bağlayacak.
Avrupa ile İran arasındaki sevkiyatlar, intermodal taşımacılık çözümleriyle
10-11 gün içinde gerçekleştirilecek.
Ekol
özellikle Türkiye ve Azerbaycan ticaret yolunun üzerinde bulunan Kazvin’i
2020’ye kadar Ortadoğu’nun en modern ve yüksek kapasiteli “Lojistik Üssü”
haline getirmeyi hedefliyor.
Liman
Yatırımları
Ekol, İtalya
Trieste Limanı’nda Ro-Ro ve blok tren hizmetleri için kullandığı limanın
işletmesini üstlenen EMT’nin yüzde 65 hissesini Aralık 2016’da satın aldı.
Trieste, Ekol’ün intermodal taşımacılığı için kilit öneme sahip.
Ekol Yönetim
Kurulu Başkanı Ahmet Musul: “Ekol olarak, Trieste ve Türkiye arasındaki Ro-Ro
seferlerini haftada 5 sefere çıkardık. Önümüzdeki birkaç ay içinde Romanya'nın
Köstence limanı ile Yalova arasında haftada 2 gidiş-dönüş seferi hizmete
sokmayı planlıyor. Tabii ki, Yalova ile Trieste veya Lavrio arasında Ro-Ro
bağlantısını da kullanabiliriz. Köstence bağlantısının yeni bir hat olduğunu ve
bu hattın, Ekol'ün, Romanya'yı diğer Orta Avrupa Ülkelerine ve Avrupa'nın diğer
bölgelerine daha güçlü şekilde bağlamasına yardımcı olacağının altını çizmek
isterim.” şeklinde konuştu.
Ekol, aynı
zamanda, yeni yatırımı Yalova Ro-Ro Terminalleri A.Ş. aracılığıyla Trieste ile
Türkiye'yi birbirine bağlayacak. Tüm hisseleri Ekol'e ait olan terminalin,
2017'nin ikinci yarısı itibarıyla hizmete girmesi planlanıyor. Tamamlandığında
yatırım maliyeti 40 milyon Euro’ya ulaşacak terminal, Türkiye'nin en modern
Ro-Ro terminali olacak. Yalova yerel ve sınır gümrüğüne de ev sahipliği yapacak
liman 100 bin metrekarelik alana yayılıyor. Limandaki gümrüklü ve gümrüksüz
depolar da müşteriye esneklik sunacak.
Ahmet Musul:
“Ekol'ün burada 1.000 metrekarelik yeni bir endüstriyel laboratuvar kuracak
olması limanın sunduğu büyük bir avantaj. İthalatçılar ve ihracatçılar için bu
gerçekten önemli, çünkü gümrük formalitelerinin daha hızlı yerine getirilmesi
Ekol'ün ürünlerinin Türkiye'ye veya Avrupa'ya daha kısa sürede ulaşmasını
sağlıyor.” dedi.
Park alanı
500 kamyon kapasiteli olacak. Yalova Ro-Ro Terminali 2017'de açıldığında, yılda
100.000 aracı İstanbul trafiğinden kaldıracak. Üreticiler ve taşıyıcılar için
zaman ve maliyet tasarrufu sağlanırken, karayolu yolculuk süresinin düşmesi ile
birlikte Ekol, 1 yıl içerisinde 3,7 milyon kg CO2, 4 milyon km yol, 1,5 milyon
litre dizel, 12.000 kg tehlikeli atık azaltımı elde edecek. Gebze, Bursa,
İzmit, Eskişehir gibi üretim merkezlerine mesafe olarak da daha yakın bir
konumda bulunan liman, bölge halkına da önemli bir istihdam olanağı sağlayacak.
Yatırım, bölgenin üretim açısından hareketlenmesine vesile olarak Türkiye'nin
ihracat hacmini artıracak. Musul Yalova Limanı’nın 50 milyon dolara mal
olacağını da söyledi.
Avrupa'da
Yeni İntermodal Bağlantı
Son birkaç
ayda Sete - Paris ve Trieste - Kiel gibi yeni hatları devreye sokan Ekol,
Avrupa'da intermodal taşımacılık hizmetlerinin sayısını artırma stratejisini
uygulamaya devam ediyor. Bu sayede dinamik ve hızlı genişlemesine devam eden
Ekol, intermodal ağını genişletmeye yakın gelecekte de devam edecek. Ekol,
Eylül ayında, Trieste ile Zeebrugge (Belçika) arasında yeni bir blok tren hattı
açmayı planlıyor.
Ahmet Musul:
“Yeni Trieste - Zeebrugge treni sayesinde Ekol, Akdeniz ve Kuzey Denizi
arasındaki ilk bağlantısını hizmete sunacak. Bu, %100 intermodal taşımacılık
kullanılarak yapılan pazardaki en hızlı çözüm olacak. Bu tren Benelüks, kuzey
Fransa ve Birleşik Krallık'ı Güney Avrupa, Türkiye, İran ve Uzak Doğu'ya
bağlayacak.” dedi.
Ekol bu hatta
yalnızca mega treylerler değil aynı zamanda konteynerler de kullanabilecek.
Ekol, yine Eylül ayında, Budapeşte ile Duisburg arasında yeni blok tren
seferleri başlatarak Orta ve Doğu Avrupa'yı Almanya'nın batısı, Benelüks ve
Birleşik Krallık'la bağlayacak. Ekol bu hatta da treyler ve konteyner ekipmanı
kullanabilecek. Ekol, bu yeni hatların dışında, mevcut hatlarını da uzatacak.
Şirket Trieste ve Kiel arasındaki tren seferi sayısını haftada ikiye çıkaracak.
Ekol treni, sefer sıklığının artmasının yanında, Almanya'nın Kalefeld
bölgesinde de duracak ki bu, bölgeye ve bölgeden ithalat ve ihracat yapan
firmalar için çok iyi bir haber.
Kaynak: transmedya.com