Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan, "Çin ve Türkiye arasında Kervan
Projesinin Türkiye ve Avrupa'ya yük taşımacılığı gerçekleştirmesinin faydalı
olacağını düşünüyorum" dedi.
Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip
Erdoğan'a eşlik ettiği Çin gezisinin ardından yaptığı görüşmeler, Pekin'de
katıldığı Uluslararası İşbirliği İçin Kuşak ve Yol Forumu Üst Düzeyli Diyalog
Altyapı Bağlantısı Bakanlar Konferansı ve gündemdeki projelere ilişkin
açıklamalarda bulundu.
Kuşak ve Yol
Girişimi'nin, tarihi İpek Yolu gibi ülkeleri, ekonomileri ve insanları
birbirine bağlayacağına inandıklarını belirten Bakan Arslan, Türkiye'nin de bu
yolun bir parçası olarak, gelişen ekonomiler, ham madde kaynakları, enerji
koridorları, ticaret merkezleri ve yoğun nüfuslu tüketici pazarlarının
kesiştiği noktada yer aldığını belirtti.
Türkiye'nin
Orta koridor olarak bilinen Modern İpek Yolu stratejisi ile Asya ile Avrupa
arasındaki güzergahlara alternatifler getirmek için yaptıkları çalışmalara
değinen Bakan Arslan, mega projelerle altyapı bağlantılarını sağlarken,
intermodal ulaştırma imkanlarını iyileştirmeye ve özellikle sınır
geçişlerindeki engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışmalar yürüttüklerini
söyledi.
Ulaştırma
altyapısına son 14 yılda 100 milyar dolarlık yatırım yapıldığını anımsatan
Bakan Arslan, yeni karayolları, demiryolları, havalimanları ve limanlar inşa
ettiklerine dikkati çekti.
Transit
taşımacılıkta iş birliği sağlandı
Bölge
ülkeleriyle transit taşımacılığın geliştirilmesi ve fiziksel olmayan engellerin
kaldırılmasına yönelik iş birliği yaptıklarını bildiren Bakan Arslan,
"İpek Yolu orta koridorunda 10 araçlık bir konvoyun Türkiye'ye ve
Avrupa'ya yük taşımacılığı gerçekleştirmesinin faydalı olacağını düşünüyorum.
Bu deneme seferiyle güzergahtaki muhtemel sorunları, engelleri ve zorlukları
tespit edebiliriz. Aynı zamanda karayolu güzergahının canlandırılmasına önemli
bir katkı sağlamış oluruz" dedi.
"Kuşak
ve Yol'un deniz ayağında Türkiye de yer almalı"
Deniz
taşımacılığının da Avrasya bağlantıları için önemli bir ulaştırma modu olduğunu
vurgulayan Bakan Arslan, "Ege Denizi ve Karadeniz kıyısında hayata
geçirmek istediğimiz yıllık 4 milyon TEU kapasiteli Çandarlı ve yıllık 25
milyon ton kapasiteli Filyos olmak üzere iki büyük hub liman projemiz mevcut.
Gerek ülkemizin konumu gerekse denizcilik alanındaki yatırımlarımız ve
benimsediğimiz vizyon çerçevesinde, Kuşak ve Yol'un deniz ayağında Türkiye'nin de
yer alması gerektiğine ve Avrupa'ya açılma noktası teşkil edeceğine
inanıyoruz" şeklinde açıklamalarda bulundu.
Bakan Arslan,
dünyanın ekonomik, bilgi ve kültürel zenginliğine katkıda bulunacak olan Modern
İpek Yolu'nun hayata geçirilmesinde her türlü bölgesel ve ikili iş birliğine
açık olduklarını sözlerine ekledi.
Kaynak: dunya.com