Geçtiğimiz
yılı yüzde 12’lik büyüme ve 250 milyon euro ciro ile tamamladıklarını söyleyen
Mars Logistics Genel Müdürü Ali Tulgar, 2017’de euro bazında yüzde 12’lik bir
büyüme hedeflediklerini kaydetti. Bu yılın ikinci çeyreğinde 30 milyon euro
yatırım değeri olan Hadımköy’deki lojistik merkezi hizmete açacaklarının
haberini veren Ali Tulgar, Mars Logistics’in toplam 1300 çalışanı, 1900 adetten
oluşan araç filosu ve 100 bin metrekarenin üzerinde depolama alanının
bulunduğunu belirtti.
Türkiye’nin
en büyük lojistik firmalarından Mars Logistics, yaklaşık 1300 çalışanı, 1900
adetten oluşan araçlık filosu ve 100 bin metrekarenin üzerinde depoya sahip.
2013 yılında Japon devi Hitachi ile ortak olan Mars Logistics, bu ortaklık
sayesinde Uzakdoğu hacmini ve özellikle Japon şirketlerle olan iş hacmini artırdı.
Mars Logistics; karayolu, denizyolu, demiryolu, havayolu ve Intermodal
taşımacılık modelleriyle dünyanın her noktasına taşımacılık gerçekleştiriyor.
1900 ADET
ÖZMALDAN OLUŞAN ARAÇ FİLOSUNA SAHİP
Denizyolu ve
havayolu taşımacılığında Avrupa, Uzakdoğu ve Amerika ile yoğun çalışıyor.
Karayolunda ise 1900 adet öz maldan oluşan filosu ile Avrupa, Türki
Cumhuriyetler ve Kuzey Afrika gibi birçok pazarda aktif olarak yer alıyor. Mars
Logistics, özellikle İspanya, Fransa, Fas ve Tunus hatlarında yüksek taşıma
hacmine sahip.
“EN YENİ
ARAÇLARI, YAZILIMLARI, TEKNOLOJİYİ KULLANIYORUZ”
www.yesillojistikciler.com’un
sorularını cevaplandıran Mars Logistics Genel Müdürü Ali Tulgar, Mars
Logistics’in bugün geldiği noktada çevreci, modern ve güçlü Euro 5 ve 6 motorlara
sahip Türkiye’nin en büyük ve en genç filolarından biri olduğunu söyledi. Ali
Tulgar, “En yeni araçları, yazılımları, teknolojiyi kullanıyoruz” dedi.
“2016 YILIN
HEDEFLEDİĞİMİZ YÜZDE 12’LİK BÜYÜME VE 250 MİLYON EURO CİROYLA TAMAMLADIK”
2016 yılını ve
2017’nin ilk 4 ayını değerlendiren Ali Tulgar şunları söyledi: “Hemen hemen tüm
sektörler için zor bir yılı geride bıraktık. Lojistik sektörü açısından da
zorlu bir yıldı. Ama tüm olumsuzluklara rağmen yılı hedeflediğimiz yüzde 12’lik
büyüme ve 250 milyon euro ciroyla ile tamamladık. Avrupa’da verdiğimiz karayolu
hizmetini doğu pazarına da taşıdık. 2017’de bu trafiğimizi de artırmayı
planlıyoruz. 2016 zorlu bir yıldı. Yılın ilk ayları için sektör açısından
değerlendirme yapmak zor olmakla birlikte olumsuz tablonun biraz olsa
dağıldığını söyleyebiliriz.
“2017’DE EURO
BAZINDA YÜZDE 12 BÜYÜME HEDEFLİYORUZ”
2017,
umudumuzu korumakla birlikte temkinli yol aldığımız ve sürdürülebilir
büyümemizi devam ettirdiğimiz bir yol alacak. Yıl sonunda ulaşmayı
hedeflediğimiz büyüme oranı euro bazında yüzde 12. Öte yandan lojistik
sektörünün ise 2017’yi ülke büyümesinin bir puan üzerinde, kapatacağını
öngörüyoruz.”
“30 MİLYON
EURO YATIRIM DEĞERİNE SAHİP LOJİSTİK MERKEZİNİMİZİ YILIN İKİNCİ ÇEYREĞİNDE
AÇACAĞIZ”
2016’da
ihtiyaçları doğrultusunda filo ve depolarına önemli yatırımlar yaptıklarını
anlatan Ali Tulgar, “2017’nin ikinci çeyreğinde 30 milyon euroluk bir yatırıma
sahip Hadımköy’deki yeni lojistik merkezimizi hayata geçirmeyi planlıyoruz.
Filoya da yenileme ve büyütme yatırımımız olacak” diye konuştu.
“HİZMET
KALİTEMİZİ SÜREKLİ YÜKSELTME HEDEFİYLE HAREKET EDİYORUZ”
“Mars
Logistics olarak kara, hava, deniz ve demiryolu nakliyesi, fuar ve etkinlik
lojistiği, proje taşımacılığı, gümrükleme, sigorta, depolama ve diğer tüm
lojistik hizmetlerini kusursuz olarak sunan sektördeki en güçlü şirketlerden
biriyiz. Hizmet kalitemizi sürekli yükseltme hedefiyle hareket ediyoruz” diyen
Tulgar, Mars Logistics’in sürdürülebilir büyümeyi her yıl başarıyla yakalayan
bir firma olduğunu ve de her yıl belirledikleri hedefleri gerçekleştirmeye
devam edeceklerini kaydetti.
“FARKLI BİR
NOKTADA YENİ BİR INTERMODAL SERVİSİ İÇİN FİZİBİLİTE ÇALIŞMALARINI SÜRDÜRÜYORUZ”
Tulgar, Mars
Logistics’in intermodal taşımacılıkla ilgili yaptığı çalışmalar hakkında
şunları anlattı: “Demiryolunda mevcut hatlarımıza ilave olarak yeni hatların
fizibilitelerini yapmaktayız. Almanya ve Türkiye arasındaki yeni Intermodal
hattımızı 2017’de daha da geliştirmek üzerine çalışmalar yürütüyoruz. Farklı
bir noktada yeni bir Intermodal servisi için fizibilite çalışmalarını
sürdürüyoruz. Öte yandan ‘Yeşil lojistik’ kavramı bizim en önemli gündem
maddemiz. Intermodal taşıma modelimizle de doğanın korunmasına önemli ölçüde
katkı sağlıyoruz.”
“LOJİSTİK
SEKTÖRÜNÜN BİR MASTER PLANA İHTİYACI VAR”
Lojistiğin
Türkiye’nin lokomotif sektörlerinden biri ve önemli bir potansiyele sahip
olduğunu belirten Tulgar, “Lojistik, hemen hemen tüm sektörleri yakından
ilgilendiren, çok önemli bir partner. Ancak sektörün var olan potansiyelinin
daha iyi bir noktaya çıkması ve küresel arenada daha da güçlenmesi için bazı
adımların atılması gerekiyor. Sektörümüzün bir master planına ihtiyacı var. Bu
plan özellikle sektör eksikliklerini görme ve sorunların giderilmesi açısından
oldukça önemli” dedi.
Röportaj:
Şenel ÖZDEMİR
Kaynak: yesillojistikciler.com