Otomotiv
lojistiğinde Avrupa lideri olan GEFCO Grubu, 2016 yılında 4,2 milyar Euro ciro
sağladı.
Endüstriyel
lojistikte global bir oyuncu ve otomotiv lojistiğinde Avrupa lideri olan GEFCO
Grubu, 2016 yılında 4,2 milyar Euro ciro sağladı.
Firmanın
172,8 milyon Euro’yu bulan Faiz, Vergi ve Amortisman Öncesi Karı (FAVÖK);
2015’e kıyasla %32,1’lik bir artış yakaladı. Kârlılıktaki bu artışın en önemli
sebebi, grubun satın almaları düzenlemeye ve sabit maliyetlerini azaltmayı
sürdürmeye yönelik izlediği politikalar olarak görülüyor.
Peugeot,
Citroën ve DS gibi dünyanın önemli otomobil üreticilerini bünyesinde barındıran
PSA Group ile 5 yıl süreyle imzalanan 8 milyar Euro’luk anlaşma, firmaya
güvenin işareti olarak görülüyor. Bu anlaşma, üretim ve montaj tesisleri için
parça temininden bitmiş araçla ve yedek parça dağıtımına kadar tüm tedarik
zincirinin yönetimini ve optimizasyonunu kapsıyor.
Müşterilerinin
büyümesini desteklemek amacıyla özelleştirilmiş lojistik çözümleri sunan firma,
2016 yılında Hollandalı Freight Forwarding şirketi IJS Global’i bünyesine
katarak 300 noktayı kapsayan uluslararası bir ağa sahip oldu. Bu satın alma
GEFCO iştirak sayısını 45’e yükseltti ve endüstriyel müşterilerine beş kıtada
global lojistik hizmeti sağlamasına imkan tanıdı. Ayrıca Hollandalı şirketin
ilaç, yüksek teknoloji ve havacılık ürünlerinin nakliyesinde uzmanlaşmış olmasından
dolayı bu satın alma, GEFCO’nun müşteri portföyünün çeşitlendirilmesini de
hızlandırdı. Bu faktörler, ticari ekiplerin katılımı ve performansıyla birlikte
firmanın ilk 10 Avrupa lojistik entegratöründen biri olarak konumunu ve bitmiş
araç lojistiğindeki (FVL) global liderliğini de güçlendirdi.
2016 yılıın
GEFCO açısından mükemmel bir yıl olduğunun altını çizen GEFCO Grubu Yönetim
Kurulu Başkanı Luc Nadal şunları ifade etti: “2016 sonuçları, ticari hedef ve
GEFCO’nun operasyonel mükemmelliği açısından stratejik seçimlerimizin
doğruluğunu teyit ediyor. Bu sonuçlar, endüstriyel müşterilerimizin tedarik
zincirlerinin her bir aşamasına değer katma ve müşterilerimizin rekabet gücünü
geliştirme kabiliyetimizi yansıtıyor. Ayrıca hizmet çözümlerimizi yeniden tanımlayarak
endüstri sektöründeki kapsama alanımızı yeni müşterilerle genişletme ve aynı
zamanda eski müşterilerle işbirliğimizi güçlendirme fırsatı yakaladık.”
Kaynak: lojiyol.com