Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, "Bolu Dağı Tüneli`nden 17
yılda çıkabilmiş bir ülkeden 14 yılda 300 kilometrenin üzerinde tünel yapan bir
ülke haline geldik." dedi.
Arslan,
Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci ve AK Parti Genel Başkan Yardımcısı
Öznur Çalık ile Doğu Anadolu'yu Malatya üzerinden Akdeniz Bölgesi'ne bağlayacak
D-850 Karayolu üzerindeki Erkenek Tüneli'nin açılış törenine katıldı.
Arslan,
burada yaptığı konuşmada, Türkiye'nin son 14 yıldır coğrafyasının kıymetini
bilerek Asya ile Avrupa arasında köprü konumunda olan Anadolu'nun hakkını
bölünmüş yollarla, demiryollarıyla, havaalanları, denizcilik ve haberleşme
sektörüyle verdiğini söyledi.
Avrupa ile
Asya arasında taşınan yük miktarının neredeyse milyar tonlara ulaştığını aktaran
Arslan, şöyle devam etti:
"Bulunduğumuz
coğrafyada ayrıca 1,5-2 milyar insana 3,5-4 saatlik uçuş mesafesiyle
erişebiliyoruz. Cumhurbaşkanımızın liderliği, başbakanımızın önderliğinde bu
coğrafyanın hakkını verirken insanımızın sosyal refahını artırmak, daha kolay
erişebilir, ulaşabilir hale getirmek ama aynı zamanda ticaretimizin önünü
açmak, ülkemizin büyümesini sağlayacak sanayinin, endüstrinin önünü açmak ve
ülke ekonomisini büyütmek hedefimiz oldu. Bunları yaparken de doğu-batı aksında
ana koridorları yapıyoruz. Aynı zamanda kuzey-güney aksında da belirlediğimiz
18 büyük önemli ana koridoru tamamlıyoruz."
- "Malatya
çok önemli bir kavşak"
Arslan,
Malatya'nın çok önemli ana kavşak halinde olduğuna değinerek, kenti gerek
doğu-batı gerekse kuzey-güney aksında bu kavşağın hakkını vermek adına bölünmüş
yollarla, köprülerde, tünellerle, viyadüklerle daha güzel hale getirdiklerini
ifade etti.
Erkenek
geçidinin kış şartlarındaki zorluğuyla bilindiğine değinen Arslan, şu
değerlendirmelerde bulundu:
"Özellikle
yük taşıyan ağır vasıtaların kışın buralarda neler çektiğini hepiniz benden
daha iyi biliyorsunuz. İşte geçit vermeyen Erkenek geçidinin, Erkenek Tüneli
ile geçit verir hale gelmesi konusunda Sayın Cumhurbaşkanımın talimatları,
Başbakanımızın bakanlığı döneminde verdiği kararlarla bu süreç başladı. Zor bir
güzergahta çalıştığımızı da biliyoruz, o nedenle biraz da uzadı. Fakat bugün
memnuniyetle görüyoruz ki, 80 yılda bu ülkede 50 kilometre tünel yapılmışken,
Bolu Dağı Tüneli'nden 17 yılda çıkabilmiş bir ülkeden 14 yılda 300 kilometrenin
üzerinde tünel yapan bir ülke haline geldik. Artık 80 yılda yapılan 50
kilometreye karşılık biz bir yılda onun daha fazlasını yapıyoruz. Sadece bu
sene bitireceğimiz tünel 68 kilometre ve bunun önemli bir kısmı
Malatya'da."
Bakan Arslan,
Erkenek Tüneli'nin yarım saatte gidilen mesafeyi 3-4 dakikaya düşüreceğini
belirterek, "Sadece Malatya'nın değil Adıyaman'ın da aynı zamanda
hizmetini görecek, ülkemizin Karadeniz'in de Akdeniz'in de. Güzergah üzerindeki
bütün illerin seyahatini kolaylaştıracak, yük taşıması anlamında ekonomisine
ciddi katkı sağlayacak. Erkenek Tüneli'nde dünden bugüne emeği olanlara
teşekkür ediyoruz." diye konuştu.
Türkiye
genelinde yapılan çalışmalar hakkında da bilgiler veren Ahmet Arslan, şunları
kaydetti:
"Ülke
genelinde 80 yılda 6 bin 100 kilometre bölünmüş yol yapılmışken biz bunu bugün
25 bin 350 kilometreye çıkarmış durumdayız. Aynı şey Malatya'da da var.
Malatya'da 80 yılda 36 kilometre bölünmüş yol yapılmışken 14 yılda yapılan
miktar 363 kilometre. Malatya'daki bölünmüş yol ağı da aşağı yukarı 11 kat
artmış durumda."
Bakan Arslan,
Erkenek Tüneli'nin açılış töreni sonrası kendi kullandığı makam otomobiliyle
Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci ve AK Parti Genel Başkan Yardımcısı
Öznur Çalık ile tüneli gezdi.
Daha sonra
gazetecilere açıklamalarda bulunan Arslan, Doğu ve Güneydoğu Anadolu'yu
Akdeniz'e bağlayan Malatya'daki tüneller halkasına bir yapı daha eklediklerini
belirtti. Erkenek Tüneli'nden seyahat edecek vatandaşların yandaki eski yolu
gördüklerinde aradaki farkı çok iyi anlayacaklarını söyleyen Arslan, "Bir
tarafta kesintisiz bir şekilde dümdüz standartları çok yüksek tünelleri
viyadükleri olan bir yol, bir yanda da kıvrım kıvrım adeta eziyet şeklindeki
bir yol. Bir tanesi geçit vermez Erkenek Geçidi, bir tanesi de tam tersi geçit
veren Erkenek Tüneli. İnşallah ramazan ayında çok daha rahat ve konforlu
seyahat yapmış olurlar. Bu bölgeye hizmet edecek bir proje. Vatandaşlarımız
kazasız belasız kullansın diyoruz." diye konuştu.
- Trafik
kurallarına uyun
Ne kadar
konforlu, rahat yollar yapılırsa yapılsın karayollarında altın kuralın, trafik
kurallarına uymak olduğunu vurgulayan Arslan, "Vatandaşın kurallara uyması
lazım. Ramazan günü önümüz bayram kurallara uyup hem kendi hayatını hem de
karşı taraftaki insanların hayatını hiçe saymaması lazım. Ne yazık ki,
ülkemizde zaman zaman kazalarla karşılaşıyoruz. Son günlerde birçok insanımızın
hayatını kaybettiği kazalarla karşı karşıya geldik. İnsanlarımızın erişimini,
ulaşımını kolaylaştırmak adına yolları bu kadar konforlu yaparken vatandaşımız
hayatını kaybetsin istemiyoruz. Ricamız o ki, kurallara uyalım. Özellikle
karşıdaki insanların da hayatına saygı gösterelim." ifadelerini kullandı.
Konuşmaların
ardından Bakanlar Arslan ve Tüfenkci, Erkenek Tüneli'nde hatıra fotoğrafı
çektirdi, tünelin açılış kurdelesi kesildi.
- Doğu
Anadolu'yu Akdeniz'e bağlıyor
Yapımına
2011'de başlanan, zemindeki bazı sıkıntılarla aşırı şişme ve deformasyon
problemleri nedeniyle planlandığı sürede tamamlanamayan Erkenek Tüneli,
Malatya'nın Doğanşehir ve Adıyaman'ın Gölbaşı ilçelerini birbirine bağlıyor.
Toplam
maliyeti yaklaşık 253 milyon lira olan ve bin 816 metre uzunluğunda 2 tüpten
oluşan tünel, Doğu Anadolu'yu Malatya üzerinden Akdeniz Bölgesi'ne bağlıyor.
Karayolları
Genel Müdürlüğünce yaptırılan en zorlu tünel çalışması olduğunu belirtilen ve
yapımında son teknoloji cihaz ve makinelerin kullanıldığı tünel, mevcut zor ve
riskli yolu güvenli ve konforlu hale getiriyor.
Kaynak: T.C.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANLIĞI