Türkiye
Avrupa arasındaki Ro-Ro hatlarında intermodal taşımacılık hizmeti sunan U.N.
Ro-Ro İşletmeleri A.Ş, ilk gemisi M/V Akdeniz Ro-Ro gemisinin boyunun
uzatılmasının ardından M/V Cüneyt Solakoğlu Ro-Ro gemisine 30 metre uzunluğunda
1130 tonluk yeni bir dilim ekleyerek gemi boy uzatma işlemini başarıyla
tamamladı.
U.N. Ro-Ro
gemi boy uzatma işlemini bir Türk tersanesi olan GEMAK’a yaptırdı. Yerli
operasyonla yapılan gemi boy uzatma işlemi, yerli Ro-Ro gemisi yapımının da ilk
aşamasını oluşturdu. U.N. Ro-Ro’nun gemi uzatma alanındaki deneyim ve ekipman
yatırımı, ilerleyen dönemde Türkiye’de Ro Ro gemisi yapımının da önünü açacak.
U.N. Ro-Ro,
denizcilik ve gemi sanayi sektörünün gelişimine fayda sağlamak amacı ile bir
Türk tersanesini tercih ederek bu gemi boy uzatma işlemini GEMAK ile
gerçekleştirdi. Boy uzatma işlemi başarıyla tamamlanan 300 treyler kapasiteli
220 metre uzunluğundaki M/V Cüneyt Solakoğlu 27 Mayıs, Cumartesi günü seferine
Pendik-Trieste hattı ile başlıyor.
U.N. Ro-Ro,
yoğun olan günlerde ve hatlarda kullanılacak uzatılmış gemiler ile bekleme
problemini ortadan kaldırarak kara sınır kapılarında uzun kuyruk çilesi yaşayan
nakliyecilerimize çözüm sunmayı hedefliyor. U.N. Ro-Ro, Türk bayraklı, Türk
mürettebata sahip ve yüzde yüz Türk şirketi olarak, denizcilik ve gemi sanayi
sektörünün gelişmesine fayda sağlamak adına bir Türk tersanesi olan GEMAK’ı
tercih etti ve Türkiye’de ilk defa bir Ro-Ro gemisi boyunun Türk tersaneleri
tarafından uzatılmasına öncü oldu. U.N. Ro-Ro’nun gemi uzatma alanındaki
deneyim ve ekipman yatırımı, ilerleyen dönemde Türkiye’de Ro Ro gemisi yapımının
da önünü açacak.
Kaynak: lojistikhatti.com