Türkiye'nin
doğusunda üretilen meyve ve sebzenin yurt dışı pazara ulaşamadığını söyleyen
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan, "Ürünler, demiryoluyla
hedef pazarlara gidebilir hale gelince insanlar daha fazla üretebilir
olacak" dedi.
Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Doğu Anadolu Bölgesi'nde
yapımında sona gelinen Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi'nin bir kolu olan
Kars-Iğdır-Dilucu-Nahçıvan Demiryolu Projesi'ne ilişkin değerlendirmelerde
bulundu.
Bakü-Tiflis-Kars
Demiryolunu kullanacakların bu yolun kolu olan Kars-Iğdır-Dilucu-Nahçıvan
üzerinden güneydeki bölgelere gidilebileceğini ifade eden Bakan Arslan,
"Edirne'den bir tren Kars'a geldikten sonra, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu'nu
kullanacaksa Kazakistan'a, Türkmenistan'a dolayısıyla Çin'in kuzeyine gitmiş
olacak. Bir de alternatif oluşturmak istiyoruz, Kars üzerinden
Iğdır-Dilucu-Nahçıvan'a dolayısıyla İran'a gidecek bir hat. Bu da yine Türkiye
üzerinden doğu istikametine giden yüklerin İran'a, oradan Pakistan'a, Hindistan'a,
Çin'in de güneyine erişebileceği bir koridoru tamamlamış olacak. Bu projeyi de
o yüzden çok önemsiyoruz" diye konuştu.
"Taşıma
koridorlarıyla ürünler pazarlara kolay ulaşacak"
Doğu
Anadolu'da, karayolu ve demiryolları yapımının yanı sıra sanayinin de
gelişmesiyle bölgede üretilen ürünlerin hedef pazarlara daha rahat gideceğini
vurgulayan Bakan Arslan, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Yöreye
has çok özel meyve sebzeler üretiliyor ama bunlar hedef pazarlara ulaşamadığı
için yerelde tüketiliyor, dolayısıyla üretim de artmıyor ancak ürünler
demiryolu marifetiyle hedef pazarlara, buradan çıkıp son nokta olan yere
gidebilir hale gelince insanlar çok daha fazla üretebilir, çok daha fazla satmak
isteyebilir hale gelecek."
Arslan,
yapılan ve inşa edilecek demir yolları ile karayollarının Türkiye'nin
doğusundaki meyve ve sebzeyi hedef pazarlara ulaştırıp ülke ekonomisine katkı
sağlayacağını kaydetti.
Kaynak: dunya.com