Türkiye İş
Bankası, ülkenin e-ihracat hacmini büyütmek amacıyla lojistik sektörü
firmalarından DHL Express ve e-ticaret altyapı çözümleri sunan IdeaSoft ile iş
birliğine imza attı.
Bankadan
yapılan açıklamaya göre e-ticarete özel ödeme çözümleriyle üye iş yerlerinin
yurt dışından tahsilat yapmasını kolaylaştıran İş Bankası, lojistik firması DHL
Express ve e-ticaret altyapı çözümleri sunan IdeaSoft firması ile iş birliğine
gitti.
Ürünlerini
e-ticaret yoluyla yurt dışına satmak isteyen üye iş yerleri bu işbirliği
kapsamında; İş Bankası Sanal POS hizmetini, DHL Express’in katma değerli
gönderim çözümlerini ve IdeaSoft’un yurt dışına satış yapan firmalar için özel
olarak geliştirdiği Shopio paketini indirimli fiyatlarla kullanabilecek.
Açıklamada
görüşlerine yer verilen İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Yalçın Sezen,
kolaylaştırılan dış ticaret mevzuatı sayesinde, kargo operatörleri tarafından
150 kilogram ve 7 bin 500 avro limite kadar yurt dışına yapılan mal gönderimlerinin,
ulaşım operatörlerince düzenlenen Elektronik Ticaret Gümrük Beyanı (ETGB)
sayesinde kolayca gerçekleştirilebildiğini bildirdi.
Yurt dışı
kartların kabulündeki lider pozisyonları ve bankanın kurulduğu ilk günden beri
ülke ekonomisine katkı sağlama misyonunun bir sonucu olarak, 2016 yılı ekim
ayında 13 farklı alternatif ödeme yöntemini üye iş yerlerinin hizmetine
sunduklarını anımsatan Sezen, “Bu sayede, İş Bankası’ndan sanal POS hizmeti
alan bir üye iş yeri, uluslararası kart sistemleri Visa, MasterCard, Amex ve
UnionPay’in yanı sıra 31 ülkede kullanılan 13 farklı yerel ödeme yöntemini tek
bir entegrasyonla kullanabilir hale geldi.” ifadelerini kullandı.
Sezen, şimdi
ise yurt dışına e-ihracat kapsamında mal göndermek isteyen üye iş yerlerinin
yazılım altyapısı, lojistik ve ödeme sistemleri alanındaki ihtiyaçlarını
karşılayacak bir çözümü hayata geçirdiklerini dile getirdi.
DHL ve
IdeaSoft ile başlattıkları sektörde bir ilk olan bu işbirliği sayesinde hâli
hazırda ihracat yapan ve ürünlerini yurt dışına satmak isteyen işletmelere,
internette e-ticaret alt yapısını oluşturma, uluslararası ödeme çözümlerini
entegre etme ve sipariş sonrası lojistik faaliyetleri için tam kapsamlı, basit
ve uygun bir çözüm sunduklarına işaret eden Sezen, şunları kaydetti:
“Bu yeni
hizmet sayesinde, yerli firmalar satışlarını geleneksel mecralardan dijital
platformlara taşıyacak ve yurt dışında yeni pazarlara ulaşma imkanı
yakalayacak. Sunduğumuz yeni e-ihracat paketinin yerli üretimin yurt dışına
erişimini kolaylaştıracağına ve ülkemizin ihracat hacimlerine olumlu katkı
sağlayacağına inanıyoruz. İş Bankası e-ihracat paketinden faydalanmak isteyen
firmaları şubelerimize bekliyoruz.”
“E-ticaret
şirketleri için fark yaratmak önemli”
DHL Express
Türkiye Genel Müdürü Claus Lassen ise küresel e-ticaretin, perakende alanında
en hızlı büyüme fırsatlarından birini sunduğunu bildirdi.
Kısa süre
önce yayınlanan küresel bir DHL araştırmasına göre uluslararası e-ticaretin,
2020 yılına kadar yurt içi e-ticarete oranla iki kat hızlı büyümesinin
beklendiğini aktaran Lassen, “DHL Express Türkiye olarak, Türkiye’nin bu
büyüyen iş alanında önemli aktörlerden biri olma potansiyeline sahip olduğuna
inanıyoruz.” değerlendirmesinde bulundu.
Lassen,
bundan dolayı ülkedeki e-ticaret girişimcilerine en iyi ve uçtan-uca hizmeti
sunmak üzere, İş Bankası ve IdeaSoft ile güçlerini birleştirdiklerini
vurgulayarak, şu görüşlerini de paylaştı:
“E-ticaret
şirketlerine özel gönderi seçeneklerimiz, küresel e-ticaret deneyimimiz, gümrük
süreçlerindeki uzmanlığımız ve hızlı çözümlerimiz ile 220 ülkedeki güçlü
küresel ağımızla tüm e-ticaret firmalarının hizmetindeyiz. E-ticaret şirketleri
için fark yaratmak önemli. Premium gönderi seçenekleri sunmak bunun en etkili
ve rekabet avantajı yaratan yollarından biri. Önümüzdeki dönemde de
ortaklarımızla birlikte, e-ticaret yoluyla uluslararası pazarlara açılmak
isteyen tüm e-ticaret şirketlerinin ihracat süreçlerini yurt içinde iş yapmak
kadar kolay bir hale getirmek için çalışmayı sürdüreceğiz.”
IdeaSoft
Yönetim Kurulu Başkanı Seyhun Özkara da Türkiye’de yıllardır binlerce işletmeye
ürünlerini yurt içi ve yurt dışına internetten satabilmeleri için e-ticaret
altyapıları sağladıklarını, bu süreçte yurt dışına satış yapan müşterilerinin
birçoğunun iç pazardan daha iyi hacimlere ulaştığını gözlemlediklerini ifade
etti.
Özkara,
konuyla ilgili şu ifadeleri de kullandı:
“Ancak,
birçok işletmenin de gönderim ve ödeme süreçlerini nasıl yöneteceğini bilmemesi
nedeniyle, yurt dışına açılmaktan çekindiğini ve e-ihracata adım atamadığını
biliyoruz. Bu işbirliği ile ürünlerini yurt dışına satmak isteyen binlerce
işletmenin ödeme yöntemi problemini ve lojistik konusundaki ihtiyaçlarını
çözmüş bulunuyoruz. İş Bankası, DHL ve IdeaSoft işbirliği sayesinde birçok
yerel işletmenin yurt dışına açılmasını, yeni satış kanalları oluşturmasını ve
ülke ekonomisine katma değer sağlamasını hedefliyoruz.”
Kaynak. lojistikglobal.com