Sakarya
Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Sofuoğlu, “İpek Yolu Projesi ile 500
yıllık bir aradan sonra, yeniden Anadolu üzerinden, Pekin’den Londra’ya
ulaşacak. Türkiye burada muazzam bir konuma geliyor.” dedi.
Sakarya
Üniversitesi (SAÜ) Tarih Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ebubekir Sofuoğlu,
yaptığı açıklamada, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla Pekin’de
imzalanan Yeni İpek Yolu Projesi ile Türkiye’nin, coğrafi keşifler sonrasında
kaybettiği ekonomik ve siyasi üstünlüğü tekrar ele geçireceğini söyledi.
İstanbul’un
fethinden sonraki süreçte Karadeniz ve Akdeniz’in Türk gölü haline geldiğini
anımsatan Sofuoğlu, Osmanlı’ya vergi vermek istemeyen Batılı ülkelerin “bilinen
yollardan, bilinmeyen hedeflere ulaşmak” felsefesiyle hareket edip, coğrafi
keşiflere yöneldiğini, bunun aslında “coğrafi hırsızlık” olduğunu savundu.
Prof.
Ebubekir Sofuoğlu, Batı’nın coğrafi keşiflerle, Osmanlıya iktisadi açıdan zarar
vermeyi başardığını hatırlatarak, şunları anlattı:
“Osmanlı’yı
aradan çıkarmanın yolunu bulmuşlardı. Yani İspanya’dan, Fransa’dan İtalya’dan
yükledikleri malı, Cebelitarık Boğazı’ndan çıkartıp Afrika’nın batısından
güneye doğru inip oradan doğrudan Hindistan’a, Çin’e ulaşmanın yollarını
buldular. Batı’nın, Amerika’nın zenginleşmesini sağlayan en önemli faktör
devreye girmiş oldu. Bu onlara muazzam bir zenginlik de kazandırdı. Çünkü
hiçbir güç artık onların önünde duramadı. Bu şekilde yeni dünyanın
zenginliklerini taşıyabildikleri kadar taşıdılar. Yani buna coğrafi hırsızlık
derken aslında uç bir ifade kullanmış olmuyoruz.”
Demir İpek
Yolu Projesi’nin gerçekleşmesiyle Türkiye’nin büyük bir avantaj yakalayacağını
aktaran Sofuoğlu, “Pekin’den yüklenen mal mevcut düzende, Londra’ya 4-8 haftada
ulaşırken, artık 10-12 günde ulaşacak. Hantal gemiler yerini hızlı trenlere
bırakacak. Yani artık onlar, hızlı trenlerin devreye girmesi sonrası boşa
çıkacak olan gemileriyle mal taşımak yerine mavi turlara çıkabilirler.” diye
konuştu.
Sofuoğlu,
Türkiye’yi bu projenin dışında bırakmak için, başta 18 günlük Moskova üzerinden
geçecek hat olmak üzere alternatif yollar da arandığına dikkati çekerek, şöyle
devam etti:
“3. Boğaz
köprüsünün yapılmasına bu yüzden karşı çıktılar. Türkiye’nin hızlı tren
hatlarını inşa etmesini istemediler. Ancak İstanbul’dan geçmeyen bütün yollar
daha masraflı ve daha uzun mesafeli. İpek Yolu, 500 yıllık bir aradan sonra,
yeniden Anadolu üzerinden Pekin’den Londra’ya ulaşacak. Türkiye burada muazzam
bir konuma geliyor. O yüzden 500 yıllık bir rövanş diyoruz. Türkiye ticari
zenginlikler, ticari avantajlar elde edecek. Fakat bunun yası sıra Türkiye,
siyasi bir kart kullanma hakkını da elde edecektir. Bu hattın nimetlerinden
faydalanan hiçbir ülke Türkiye’ye istemediği bir şey yaptıramayacak, Türkiye’yi
rahatsız edecek hiçbir adımı atamayacak. İddia ediyorum, Ermeni soykırım
safsatasıyla Ankara’ya baskı kuramayacaklar, Çin, Doğu Türkistanlı Türklere
yönelik bir baskı kurmayı bir kere daha düşünecek. Dolayısıyla bu Demir İpek
Yolu Türkiye’ye sadece iktisadi değil, aynı zamanda siyasi kazanç sağlamış
olacak.”
Kaynak: lojistikglobal.com