İstanbul
Sabiha Gökçen Havalimanı’nda rötarların azaltılması için yapılan yeni
düzenlemeyle birlikte saatlik uçak kapasitesi artırıyor. Geçmişte saatte 30
uçağın inip kalkmasına izin verilen havalimanında saatlik sayı 40’a çıkartıldı.
Yeni uygulamayla İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nda rötarların azaltılması
ve uçuş sayısının da artırılması öngörülüyor.
Havalimanında
bir süre önce, pistte ‘hızlı çıkış’ taksi yolları inşa edilmişti. Bu çıkış
yolları sayesinde uçaklar tam durmadan pisti terk edebiliyor. Böylelikle arkadan
inişe gelen veya pist başında kalkacak uçaklar daha az bekliyor. Hava trafiğini
hızlandıran bu uygulama, Sabiha Gökçen Havalimanı’na hava trafik hizmeti veren
Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) tarafından test edildi. Sonuçlar olumlu
bulundu.
İKİ UÇAK
ARASINDA MESAFE AZALTILDI
Eski
uygulamada iki uçak, 8 deniz mili (yaklaşık 14,8 kilometre) aralıkla inişe
geliyordu. Yeni uygulama ile mesafe 6 deniz miline (11,1 kilometre) düşürüldü.
Eğer arka arkaya iki uçak kalkacaksa, mesafe 4 deniz mili (7,4 kilometre)
olacak. Ancak türbülansı fazla olan ve ‘ağır trafik’ olarak adlandırılan
uçaklarda mesafe açılabilecek.
Uygulama,
Eylül ayına kadar devam edecek. Sonrasında uçuş emniyeti, hava trafiği akışı,
rötarlar gibi veriler analiz edilecek. Kurallar sürekli hale getirilecek.
İstanbul’a
gelen uçak trafiği, Atatürk Havalimanı’ndaki Hava Trafik Kontrol Merkezi
tarafından yönlendiriliyor. Sabiha Gökçen Havalimanı’na inecek uçak, son
yaklaşmaya kadar talimatları bu merkezden alıyor. Daha sonra pilotlar, Sabiha
Gökçen Havalimanı kulesinden verilen bilgiler doğrultusunda inişini yapıyor.
Kaynak: lojistikglobal.com