Lojistik
Kulübü tarafından düzenlenen ve İzmir Ekonomi Üniversitesi Konferans Salonu’nda
gerçekleşen ‘’Dijital Tedarik Zinciri’’ konulu panel dijital lojistik konusu
ele alındı.
Tchibo,
Ford Otosan, Ekol, Boyner, PepsiCO, Oracle gibi firmalardan üst düzey
yöneticilerin katıldığı panel, Ford Otosan Sözleşme Yönetimi ve Araç Lojistiği
Ekip Lideri Fatih Kılınç Kılınç’ın sunumuyla başladı. Stok yönetiminde Ford
Otosan firmasının başarılarını anlatan Kılınç, yeni nesil test simülatörleri
ile paketlenen ara malların sıfır kayıpla son kullanıcıyla ulaştırıldığını
söyledi. Dijital lojistik açısından gençleri bilgilendiren Kılınç konuşmasına
şunları da ekledi:
‘’Şirket
olarak akıllı taşıma sistemleri ve paketleme test simülatörlerine yaptığımız
yatırımlarla süreçlerdeki hızımızı arttırmayı ve kaybı minimize etmeyi
amaçlıyoruz. Paletlenen ürünlerimizi son teknoloji devrilme ve hasar
testlerinden geçirerek müşterilerimize gönderiyoruz. Akıllı taşıma
sistemlerimizde ise veri akışını titizlikle takip edip yüklemeleri ve
teslimleri büyük bir dikkatle izliyoruz. Dijital lojistik için gündemi ve
gelişmeleri takip ediyor, teknolojiyi her alanda Ford Otosan’a katma değer
sağlayacak şekilde kullanıyoruz.’’
Ekol
Lojistik Genel Müdür’ü Murat Boğ ise Lojistik 4.0 konulu sunumu ile yalın veri
akışı konusunu ele aldı. Ekol olarak bir çok farklı lojistiksel hizmeti bir
arada vermelerindeki başarı sırrından bahsetti. Boğ, şunları söyledi: “Crone
Hareket Optimizasyonu ve Yürüme Yolları Optimizasyonu çalışmalarımızla
depolarımızı ve hareket bölgelerimizi dijital hale getirirken, intermodal
siparişlerin ön planlanmasından tutun da pozisyon bazlı tren planlamaya kadar
kendi yazılımlarımızı sisteme entegre ediyoruz. Kendi IT departmanımızca
sürekli geliştirilen veri akış sistemleri işimizi oldukça kolaylaştırıyor. EKOL
olarak Lojistik 4.0 diyor ve bu alandaki üstün başarılarımızı sürdürmek adına
yatırımlara devam ediyoruz. Dünyada otonom araç kullanımı da gittikçe
yaygınlaşıyor. Bu bağlamda da çalışmalar yaparak yenilikçi hizmet anlayışımıza
hız kazandırıyoruz.’’
E-ticaret
konusunda öğrencileri bilgilendiren isim ise Boyner şirketinden Necmi Kahraman
oldu. Kahraman, e-ticaretin ülkemizdeki hacminden ve bu rakamın teknolojik
gelişmelere bağlı olarak artacağından bahsetti. Şirket olarak süreçlerdeki
inovatif çalışmalarını da etkileyici bir dille anlattı.
’’Hızlı
ve doğru teslimat konusunda müşteriler oldukça hassas. Klasik kargo şekillerine
alternatif fikirler ve uygulamalar hali hazırda mevcut. Uygun şartların
oluştuğunda e-ticarette de bu tip inovasyonlarla kar marjımızı yükseltmeyi
hedefliyoruz.
Günün
sonunda poster sunumu yapan son sınıf öğrencileri, üzerinde ince eleyip sık
dokuyarak çalıştıkları vakaları firma yetkililerine aktardı.
Lojistik
Yönetimi Bölüm Başkanı Özgür Özpeynirci, Lojiyol’a etkinliğe dair yaptığı
değerlendirmede, ‘’9 yıldır devam ettirdiğimiz bu etkinlikte elliden fazla
firmayla yüzün üzerinde proje gerçekleştirdik. Bitirme projelerimiz ve
lojistiğe dair panellerimiz, öğrencilerimizi sektöre hazırlamada önemli bir rol
oynuyor.” dedi.
Özpeynirci, “Firmaların problemlerini çözerek
derinlemesine çalışmalar yapan öğrencilerimiz aynı firmalar tarafından iş
daveti aldı. Bugün altı firmanın yetkilisi ile bir araya geldik. Dijitalleşen
dünyada lojistiğin gidişatı üzerine konuştuk ve soru cevaplarla da firma
yöneticilerinin tecrübelerinden yararlandık. Sunumlarla zenginleşen bu panelin,
bütün öğrencilerimizin kariyerine ışık tutacak nitelikte olduğunu
düşünüyorum.’’ diye konuştu.
Haber:
Çağrı Söyler
Kaynak:
lojiyol.com