AB ülkeleri
Türk ihraç ürünlerinden memnun. Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM), 26
ülkede gerçekleştirdiği Türk İhraç Ürünleri Algı Araştırması, ortaya ilginç
veriler çıkardı. Genel olarak Türk ihraç ürünlerinden memnuniyet oranının yüzde
62 olduğunu ortaya çıkaran araştırmaya göre, en çok memnun olan ülkenin ise
yüzde 85 ile İngiltere olduğu belirlendi. Toplam 2 bin 520 şirketin satın alma
müdürleriyle ‘yüz yüze’ yapılan araştırma sonuçlarını TİM Başkanı Mehmet
Büyükekşi açıkladı.
Türkiye’nin
imajını genel olarak olumlu bulanların oranı yüzde 60”
Türk ihraç
ürünlerinden genel memnuniyet derecesi yüzde 62 düzeyinde gerçekleşirken, Türk
ihraç ürünlerinden memnun olmadığını belirten firmaların oranı ise yüzde 28
oldu. Memnuniyet derecesi en yüksek ülkeler yüzde 85 ile İngiltere, yüzde 77
ile Fransa ve yüzde 74 ile Azerbaycan iken, AB genelinde memnun olma oranı
yüzde 65 oldu.
Türk ihraç
ürünlerini tercih edeceklerini belirtenlerin oranı yüzde 55 iken, AB genelinde
Türk ihraç ürünlerini tercih etme oranı yüzde 52 oldu. Halihazırda Türk ihraç
ürünlerini tercih etmeyen ancak uygun koşullar olursa Türk ihraç ürünlerini
tercih edeceğini belirten firmaların oranı da yüzde 37 ile olarak belirlendi.
Türkiye
markasının şirket itibarını olumlu etkileyeceğini söyleyenlerin oranı yüzde 44
iken, ne olumlu ne olumsuz etkiler diyenlerin oranı yüzde 49 olarak
gerçekleşti. Olumsuz etkileyeceğini söyleyenlerin oranı ise yüzde 3’te kaldı.
Türkiye
Markasının şirket itibarına etkisinin en olumlu algılandığı ülkeler, İran;
Mısır, Polonya, Suudi Arabistan ve Türkmenistan oldu. Türkiye Markasının şirket
itibarına etkisinin en olumsuz algılandığı ülkeler ise İngiltere; Kanada ve
Fransa oldu. Türkiye’nin imajını genel olarak olumlu bulanların oranı yüzde 60
düzeyinde gerçekleşti. AB genelinde Türkiye genel imajı hakkında olumlu düşünme
oranı ise yüzde 65 ile genel ortalamanın üzerinde gerçekleşti. Sektörler
itibariyle Türkiye genel imajının en yüksek olduğu 2 sektör grubumuz; kimyevi
maddeler ve tekstil, hazır giyim, halı, deri oldu.
Sektörler
itibariyle Türkiye genel imajının en yüksek olduğu ülkeler; Almanya, İspanya,
Japonya, Romanya ve Türkmenistan oldu. En düşük ülkelerde ise İngiltere ve
Kanada ön plana çıkıyor. Yurtdışından ithal ettiği ürünlerde, ürünün ülke
menşei (üzerindeki Made in ifadesi) önemini sorulduğunda katılımcıların yüzde
41’i ülke menşeinin kendileri için önemli olduğunu belirtti. Yüzde 30’luk kitle
ise ülke menşeinin kendileri için önemli olmadığını söyledi.
Ülke menşeinin
firma için en önemli algılandığı ülkeler, İtalya; Cezayir, Mısır ve
Türkmenistan oldu. Ülke menşeinin firma için en önemsiz algılandığı ülkeler,
Güney Afrika; Rusya ve İspanya oldu. Sektörler itibariyle ülke menşeinin firma
için öneminin en yüksek olduğu 2 sektör grubumuz; tekstil, hazırgiyim, halı,
deri ve metal cam seramik orman oldu. Yurtdışından ithal ettiği ürünlerde,
ürünün ülke menşei önemini sorulduğunda katılımcıların yüzde 42’si ülke
menşeinin müşteri için önemli olduğunu belirtti. Yüzde 29’luk kitle ise ülke
menşeinin müşterileri için önemsiz olduğunu söyledi.
‘Turkey:
Discover the Potential’ logo ve sloganı bilenlerin oranı yüzde 41
‘Turkey:
Discover the Potential’ logo ve sloganı bilenlerin oranı yüzde 41 olarak
gerçekleşti. Sektörler itibariyle ülke menşeinin firma için öneminin en yüksek
olduğu 2 sektör grubumuz; tekstil, hazırgiyim, halı, deri ve metal cam seramik
orman oldu. Logo/Slogan bilinirlik oranının en yüksek olduğu ülkeler İtalya;
Mısır ve Rusya, en düşük olduğu ülkeler ise Avustralya, Güney Afrika ve Belçika
oldu. Logo/Slogan ile ilgili beğeni düzeyi genelde yüzde 43 oranında iken
beğeni düzeyi en yüksek olan ülkeler; İtalya, Cezayir ve Fransa oldu. Beğeni
düzeyi en düşük olan ülkeler; Güney Afrika, İsrail ve Avustralya olarak
gerçekleşti. Logo/slogan hakkındaki ‘ilgi çekici, akılda kalıcı, yenilikçi,
özgün, anlaşılması kolay, işbirliği imkanına açık’ gibi ifadelere katılımda en
yüksek değeri alan ülkelerin İngiltere, Cezayir, Almanya ve Suudi Arabistan
olduğu görüldü.
Kaynak: lojistikglobal.com