Lojistik
merkezlerden 7’si işletmeye açıldı, 7’si yapım aşamasında ve 7 lojistik merkez
de proje ile kamulaştırma aşamasında bulunuyor.
Kombine taşımacılıkta
ulaşım yollarının geliştirilmesi ve ulaşım modları arasında etkin bağlantının
kurulması, depolama, bakım-onarım, yükleme-boşaltma, elleçleme gibi
faaliyetlerini daha ekonomik bir şekilde gerçekleştirilmesi için lojistik
merkezler kuruluyor.
Tüm ulaşım
sistemlerinin entegre olduğu lojistik merkezlerin, organize sanayi bölgelerine
yakın ve yük potansiyeli yüksek olan bölgelerin yeniden yapılandırılmaları
amaçlandı.
Öncelikle
organize sanayi bölgeleriyle bağlantılı olarak yük taşıma potansiyelinin yoğun
olduğu İstanbul (Halkalı), Kocaeli (Köseköy), Eskişehir (Hasanbey), Balıkesir
(Gökköy), Kayseri (Boğazköprü), Samsun (Gelemen), Denizli (Kaklık), Mersin
(Yenice), Erzurum (Palandöken), Uşak, Konya (Kayacık), İstanbul (Yeşilbayır),
Bilecik (Bozüyük), Kahramanmaraş (Türkoğlu), Mardin, Sivas, Kars, İzmir
(Kemalpaşa) (AYGM tarafından), Şırnak (Habur) ve Bitlis (Tatvan) olmak üzere
toplam 21 yerde lojistik merkez inşa edilmesi planlandı.
Bunlardan
Samsun, İstanbul-Halkalı, Eskişehir(Hasanbey), Denizli(Kaklık),
Kocaeli(Köseköy), Uşak ve Balıkesir (Gökköy)’deki lojistik merkezlerin inşası
tamamlanarak hizmete açıldı.
Kars,
Bilecik(Bozüyük), Erzurum(Palandöken), Mersin(Yenice), Kahramanmaraş(Türkoğlu),
Konya(Kayacık) ve İzmir(Kemalpaşa) lojistik merkezlerinin inşası; İstanbul-
Yeşilbayır, Mardin, Şırnak (Habur), Kayseri, Sivas, Bitlis(Tatvan) ve Karaman
lojistik merkezlerinin de ihale, proje ve kamulaştırma süreçleri devam ediyor.
Kaynak: lojiyol.com