Türkiye’de
lojistikte verimliliği ve hızı artıracak projelerden biri de kuzey-güney arasında
direkt ulaşım koridorlarının oluşturulması. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme
Bakanı Ahmet Arslan, oluşturacakları 18 ulaşım koridoruyla bunu
sağlayacaklarını belirterek “Ovit Tüneli’ni 2018’e kalmadan yılsonunda hizmete
açacağız” dedi.
Türkiye’nin
kuzeyi ile güneyini birbirine bağlayacak koridorlardan biri olan Ovit
Tüneli’ndeki çalışmaların hızlandırıldığını söyleyen Bakan Arslan, tünelin 2018
yılı sonunda hizmete gireceğini söyledi. Arslan, yaptığı açıklamada,
ulaştırmada doğu-batı koridorlarının ardından yoğunlaşılan kuzey-güney
hatlarında yürütülen çalışmalarla ilgili bilgi verdi. Türkiye’nin kuzeyiyle
güneyinin 18 ulaşım koridoruyla birbirine bağlanacağını dile getiren Arslan, bu
hatlardan son üçünün Karadeniz’i Doğu Anadolu ve Akdeniz ile buluşturacağını
söyledi. Çalışmalarda önemli mesafe kat edildiğinin altını çizen Arslan, “Biz
ülkeyi boydan boya bölünmüş yollarla donatırken doğu-batı koridorlarının çok
önem taşıdığını söyledik ve bu konuda büyük mesafe kat ettik ancak bu
güzergahlar kuzey-güney koridorlarıyla tamamlanmazsa başarılı olamayız” diye
konuştu.
Arslan,
Rize’nin İkizdere ilçesi yakınlarındaki 2 bin 640 rakımlı Ovit Dağı’nda yapımı
sürdürülen Ovit Tüneli’nin stratejik önemine işaret ederek, “Ülkemizin
kuzeyiyle güneyini birbirine bağlayacak 18 koridordan biri olan tünelde
çalışmalar hızlandı. Ovit Tüneli’ni 2018’e kalmadan yılsonunda hizmete
açacağız” şeklinde konuştu. Dünyanın en uzun ikinci tüneli olacak Ovit’in 14
bin 200 metrelik güzergahı ve devamında Kop Tüneli ile Erzincan’a ulaşımı
kolaylaştıracağını anlatan Arslan, tünelin Erzurum’un İspir ilçesi üzerindeki
tünellerle Erzurum’a, Gümüşhane üzerinden Trabzon’a ve Erzincan’a bağlanacağını
bildirdi. Arslan, kuzey ile güneyi birbirine bağlayacak tünellerden birinin de
Zigana olduğunu dile getirerek, şunları kaydetti: “Zigana Tüneli de Trabzon’u
Gümüşhane üzerinden Erzincan ve Bayburt’a, oradan da Erzurum’a bağlayacak. Bu
tünelin devamındaki Kop Tüneli ile ikinci güzergahı ve koridoru tamamlamış
olacağız. İnşallah sadece bunlarla yetinmeyeceğiz, diğer bölgelerimizdeki
tünelleri de yapacağız ki bahsettiğimiz koridorları bitirelim.”
Karadeniz’i
Doğu Anadolu ve Akdeniz ile buluşturacak 3. koridordaki Sahara Tüneli’nin
önemine dikkati çeken Arslan, “Sahara’da çalışmaların tamamlanmasıyla ana
koridorlar birleşmiş olacak.” ifadesini kullandı.
Arslan,
Karadeniz kıyısındaki Artvin’in Hopa ilçesinden başlayan, Cankurtaran Tüneli
üzerinden Artvin’e ulaşan koridorun, Ardahan’a kadar ulaşarak hem yol
mesafesini kısaltacağını hem de kolay ulaşım sağlayacağını söyledi.
Artvin-Ardahan
Karayolu’nda yapılacak Sahara Tüneli’nin katkısına işaret eden Arslan, “Sahara
Tüneli’nin proje çalışmaları devam ediyor. O da yaklaşık 13 kilometrelik
uzunluğuyla dünya çapında olacak. Sahara Tüneli’ni yaparak inşallah Karadeniz’i
Artvin üzerinden Ardahan’a, oradan Kars’a, Iğdır’a ve Ağrı’nın Doğubayazıt
ilçesi üzerinden Van’a bağlayacağız.” diye konuştu. Arslan, Doğubayazıt ile Van
arasındaki Tendürek Geçidi’nin de kış şartlarında ulaşıma imkan vermediğini
hatırlatarak, bu hattı rahat aşabilmek için Tendürek’te yapılması planlanan
tünelle ilgili proje çalışmasının devam ettiğini bildirdi.
Kaynak: transmedya.com