Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Karayolu / TÜRKİYE’NİN KUZEYİ VE GÜNEYİ 18 ULAŞIM KORİDORUYLA BAĞLANACAK

TÜRKİYE’NİN KUZEYİ VE GÜNEYİ 18 ULAŞIM KORİDORUYLA BAĞLANACAK

TÜRKİYE’NİN KUZEYİ VE GÜNEYİ 18 ULAŞIM KORİDORUYLA BAĞLANACAK 18.08.2017Türkiye’de lojistikte verimliliği ve hızı artıracak projelerden biri de kuzey-güney arasında direkt ulaşım koridorlarının oluşturulması. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, oluşturacakları 18 ulaşım koridoruyla bunu sağlayacaklarını belirterek “Ovit Tüneli’ni 2018’e kalmadan yılsonunda hizmete açacağız” dedi.

Türkiye’nin kuzeyi ile güneyini birbirine bağlayacak koridorlardan biri olan Ovit Tüneli’ndeki çalışmaların hızlandırıldığını söyleyen Bakan Arslan, tünelin 2018 yılı sonunda hizmete gireceğini söyledi. Arslan, yaptığı açıklamada, ulaştırmada doğu-batı koridorlarının ardından yoğunlaşılan kuzey-güney hatlarında yürütülen çalışmalarla ilgili bilgi verdi. Türkiye’nin kuzeyiyle güneyinin 18 ulaşım koridoruyla birbirine bağlanacağını dile getiren Arslan, bu hatlardan son üçünün Karadeniz’i Doğu Anadolu ve Akdeniz ile buluşturacağını söyledi. Çalışmalarda önemli mesafe kat edildiğinin altını çizen Arslan, “Biz ülkeyi boydan boya bölünmüş yollarla donatırken doğu-batı koridorlarının çok önem taşıdığını söyledik ve bu konuda büyük mesafe kat ettik ancak bu güzergahlar kuzey-güney koridorlarıyla tamamlanmazsa başarılı olamayız” diye konuştu.

Arslan, Rize’nin İkizdere ilçesi yakınlarındaki 2 bin 640 rakımlı Ovit Dağı’nda yapımı sürdürülen Ovit Tüneli’nin stratejik önemine işaret ederek, “Ülkemizin kuzeyiyle güneyini birbirine bağlayacak 18 koridordan biri olan tünelde çalışmalar hızlandı. Ovit Tüneli’ni 2018’e kalmadan yılsonunda hizmete açacağız” şeklinde konuştu. Dünyanın en uzun ikinci tüneli olacak Ovit’in 14 bin 200 metrelik güzergahı ve devamında Kop Tüneli ile Erzincan’a ulaşımı kolaylaştıracağını anlatan Arslan, tünelin Erzurum’un İspir ilçesi üzerindeki tünellerle Erzurum’a, Gümüşhane üzerinden Trabzon’a ve Erzincan’a bağlanacağını bildirdi. Arslan, kuzey ile güneyi birbirine bağlayacak tünellerden birinin de Zigana olduğunu dile getirerek, şunları kaydetti: “Zigana Tüneli de Trabzon’u Gümüşhane üzerinden Erzincan ve Bayburt’a, oradan da Erzurum’a bağlayacak. Bu tünelin devamındaki Kop Tüneli ile ikinci güzergahı ve koridoru tamamlamış olacağız. İnşallah sadece bunlarla yetinmeyeceğiz, diğer bölgelerimizdeki tünelleri de yapacağız ki bahsettiğimiz koridorları bitirelim.”

Karadeniz’i Doğu Anadolu ve Akdeniz ile buluşturacak 3. koridordaki Sahara Tüneli’nin önemine dikkati çeken Arslan, “Sahara’da çalışmaların tamamlanmasıyla ana koridorlar birleşmiş olacak.” ifadesini kullandı.

Arslan, Karadeniz kıyısındaki Artvin’in Hopa ilçesinden başlayan, Cankurtaran Tüneli üzerinden Artvin’e ulaşan koridorun, Ardahan’a kadar ulaşarak hem yol mesafesini kısaltacağını hem de kolay ulaşım sağlayacağını söyledi.

Artvin-Ardahan Karayolu’nda yapılacak Sahara Tüneli’nin katkısına işaret eden Arslan, “Sahara Tüneli’nin proje çalışmaları devam ediyor. O da yaklaşık 13 kilometrelik uzunluğuyla dünya çapında olacak. Sahara Tüneli’ni yaparak inşallah Karadeniz’i Artvin üzerinden Ardahan’a, oradan Kars’a, Iğdır’a ve Ağrı’nın Doğubayazıt ilçesi üzerinden Van’a bağlayacağız.” diye konuştu. Arslan, Doğubayazıt ile Van arasındaki Tendürek Geçidi’nin de kış şartlarında ulaşıma imkan vermediğini hatırlatarak, bu hattı rahat aşabilmek için Tendürek’te yapılması planlanan tünelle ilgili proje çalışmasının devam ettiğini bildirdi.

Kaynak: transmedya.com