2015 yılının
Eylül ayında tren trafiğine kapanan Samsun-Sivas demiryolu hattında
modernizasyon çalışmaları hızla devam ediyor. TCDD Samsun İşletme Müdürü
Kokuroğlu, "Hattın taşıma kapasitesi en az 5 kat artmış olacak" dedi
2015 yılının
Eylül ayında kapanan Samsun-Sivas demiryolu hattında yapılan yenileme
çalışmalarının ardından 2 yıl geçti. Modernleştirilen demiryolu hattında
çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor. 3 yıllığına tren trafiğine kapatılan
Samsun-Sivas demiryolu hattının 2018 yılının Eylül ayında trafiğe açılması planlanıyor.
TREN YOLU
TRAFİĞE KAPALI
Çalışmalar
hakkında HHALK Gazetesi Muhabiri Kürşat Gedik'e açıklamalarda bulunan Türkiye
Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Samsun İşletme Müdürü Hasan Kokuroğlu,
"Samsun-Sivas arasındaki demiryolu hattı 2015 yılının Eylül ayı sonunda
tadilata girdi. Samsun'dan Sivas'a kadar uzanan 402 km'lik demiryolu hattının
yanında ayrıca 35 km'lik Çarşamba hattımız da vardır ancak bu hattımızda şuan
da kapalıdır" dedi.
24 SAAT BOYUNCA
ÇALIŞMALAR SÜRMEKTE
Avrupa Birliği
Hibe Fonları'ndan bedeli karşılanan yenileme çalışmaları hakkında bilgi veren
İşletme Müdürü Kokuroğlu, "Samsun-Sivas demiryolu trafiği sinyallerle
idare edilecek. Amacımız modernizasyon projesi kapsamında daha sağlıklı tren
trafiğini sağlamak" diye konuştu. Normal iş planına göre 32 aylık bir iş
programı uygulandığını belirten Kokuroğlu, "Yolun yenilenmesi ve
modernizasyon tamamlanması bu süre içerisinde yapılacaktır. 2018 yılının Eylül
ayı itibariyle tren yolunun işletmeye açılması planlanmıştır. Şuan da inşaat 24
saat boyunca devam etmektedir" dedi.
BİN MİLYON TON
YÜK TAŞINACAKTIR
TCDD Samsun
İşletme Müdürü Kokuroğlu açıklamasını şöyle sürdürdü; "İnşaatın bitiminde
hattın taşıma kapasitesi en az 5 kat artmış olacak. Bu hattın konvansiyonel hat
olması nedeniyle yük taşımacılığında Samsun'a ortalama yıllık bin milyon ton
yük hareketi bu hat üzerinden yapılmaktadır. Samsun, karayolu, demiryolu,
denizyoluna sahip olması nedeniyle lojistik bir üs olma potansiyeline sahip
şehirdir. Samsun'a katma değer katan en önemli lojistik ayağı demiryoludur.
Ayrıca hattın yenilenmesi sonucunda karşılıklı Samsun-Sivas yolcu Express
trenimiz devreye alınacaktır. Hızımız ve konforumuz dolayısıyla yolcu
trenlerimiz rantabl bir tren işletmeciliğine kavuşmuş olacaktır. Bizim
yolumuzun asıl geliri yük kapasitesindedir."
TCDD Samsun
İşletme Müdürü Hasan Kokuroğlu, "Samsun-Sivas demiryolunun Samsun-Ankara
Hızlı Tren Projesi ile bir alakası yoktur. Onun projesi de 24 saat boyunca
hızla ilerlemektedir" dedi.
Kürşat GEDİK –
HEDEFHALK.COM
Kaynak: lojiport.com