Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Gündem / ALİAĞA LİMANLARI LOJİSTİK KÖY İSTİYOR

ALİAĞA LİMANLARI LOJİSTİK KÖY İSTİYOR

ALİAĞA LİMANLARI LOJİSTİK KÖY İSTİYOR25.08.2017

İlk 6 ayda 376 bin TEU konteyner elleçleyen Aliağa limanları, katma değeri artırmak için lojistik köy istiyor.

Son yıllarda yapılan liman yatırımlarıyla taşımacılık konusunda atağa kalkan Aliağa, bunun meyvelerini toplamaya başladı. Ulaştırma, Denizcilik ve Habercilik Bakanlığı'ndan alınan istatistiklere göre, yılın ilk 6 ayında Aliağa'daki limanlardan elleçlenen konteyner yük hacminin Alsancak Limanı'nı geçmesi, ilçenin uzun zamandır istediği lojistik köy talebini tekrar gündeme getirdi.

Aliağa Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Saka, bölgede elleçlenen bu yükten daha fazla katma değer sağlamak için bir lojistik köy kurulması gerektiğini dile getirdi. Yılın ilk 6 ayında Aliağa limanlarında elleçlenen konteyner hacmi 376 bin 600 TEU olurken, Alsancak Limanı'nda ise 318 bin 819 TEU yük elleçlendiğini vurgulayan Aliağa Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Saka, "Denizcilik firmaları zaman, maliyet ve derinlik avantajı ile daha fizibl olan Aliağa limanlarını tercih ediyor. Bölgede elleçlenen bu yükten daha fazla katma değer sağlamak için bir lojistik köy kurulması gerekiyor. Toplam yük elleçlemesinde Alsancak Limanı yılın ilk 6 ayında 4 milyon 800 bin ton yük elleçlerken, Aliağa limanları 27 milyon 358 bin ton yük elleçlemesi yaptı. Gemi hareketlerinde ise 2017'nin ilk yarısında 2 bin 506 geminin yanaştığı Aliağa, İstanbul Ambarlı'yı sollayarak İzmit'ten sonra ikinci yoğun bölge oldu. 1903 geminin yanaştığı Alsancak Limanı ise İskenderun, Mersin, Ambarlı, Tuzla, İstanbul, Samsun ve Tekirdağ'ın ardından 11. sırada yer aldı" diye konuştu.

Adnan Saka, Türkiye ekonomisinde sanayi ve ticaret denince akla ilk gelen yerler arasına giren Aliağa'nın denizcilik sektöründe de başrole yükseldiğini söyledi. Aliağa limanlarının genel yük elleçleme kapasitesi ve gemi trafiğinin yanı sıra konteyner taşımacılığında da zirveye doğru ilerlediğini ifade eden Saka, "İlçede 2009 yılında hizmete giren konteyner limanları 8 yıl gibi sektör için çok kısa sürede müthiş bir aşama kaydetti ve Alsancak Limanı'nı geçti. Açıkçası bu sonuç beklediğimiz bir durumdu. Bizim bu noktadaki düşüncemiz Alsancak Limanı mı, Aliağa limanları mı ikilemine girmeden en uygun, en iyi hizmeti en verimli şekilde nasıl verilebilir bunu bulmak üzerineydi. O dönem 'su akar yolunu bulur' demiştik. Görüldüğü gibi işletmeler modern ve teknolojik olursa ekonomik olarak yük ve işlev artışları kendiliğinden gelişiyor. Alsancak Limanı'nda gerek duyduğu alt yapı yatırımlarının gerçekleşmesini ve modern teknolojilerle donatılarak hizmet vermesi gerektiğini düşünüyoruz. Alsancak Limanı'nın kapatılması gibi bir durum söz konusu olmamalı. İzmir limanlar şehridir ve bölgedeki limanların işlevine devam etmesi gerekiyor" şeklinde konuştu.

Kara, deniz, demiryolu ulaşım ağlarının odağında yer alan Aliağa, Manisa, Denizli başta olmak üzere, Batı Anadolu'nun dünya ticaretine açıldığı bir nokta haline geldiğini kaydeden Saka, "İzmir'de bir diğer tartışılan konu lojistik köyün nereye yapılacağı ile ilgili. Ekonomide polisiye tedbirler çare olmaz. APM Terminalleri'nin işlettiği Petlim Limanı'nın devreye girmesi konteyner yük hareketlerine direkt etki etti ve ilerleyen dönemlerde limanda kapasite artışı olmaya devam edecek. İzmir'den Aliağa'ya doğru kayan yük hareketlerinin Çandarlı Limanı'nın da devreye girmesiyle birlikte bölgedeki mevcut potansiyel katlanarak artacak. İleride bu büyük rakamların bölgeyi kilitlememesi için Aliağa'daki yük hareketlerinin planlı bir şekilde gerçekleşmesi gerekiyor, bunun içinde bölgede mutlaka bir lojistik üs yapılanmasına gidilmeli" dedi.

Doğru yer, doğru planlama

Adnan Saka, "Yalnız taşıma ile lojistik olmuyor. Buraya gelen malları, bölgemizde ayrıştıracak ve yeniden sevkiyatını yapacak bir lojistik köy kurmamız gerekiyor. Bunun altyapısını şimdiden hazırlamak zorundayız. Aliağa'daki herhangi bir limana bir gemi ile dökme olarak binlerce ayakkabı geldiğinde, bir firmanın o ürünleri lojistik köye alarak orada, ambalajlayıp, parti parti farklı adreslere göndereceği bir yapıda çalışabilmemiz gerekiyor. Bu sistemi kurduğumuzda, malın asıl sahibi buradaki lojistik köyde hizmet veren bir firma ile anlaşacak, navlun maliyetlerini düşürmek için bazı işleri buraya aktaracak ve ürün buradan son tüketiciye ulaşacak. Aliağa'da elleçlediği yüklerden çok daha fazla katma değer sağlamış olacak. Aliağa'da lojistik köyü kurmak için doğru yeri seçip, doğru planlama ile zamanında yatırımlarını yapmamız" dedi.

Kaynak: ulasimonline.com